ІНТЕРВ'Ю | Marshall Goldsmith 23 травня 2007 р.

Маршал Голдсміт про наставництво лідерів

Маршал Голдсміт (Marshall Goldsmith) — один із найвідоміших (і найбільш високооплачуваних) наставників у світі. Wall Street Journal вніс його до списку десяти найкращих тренерів керівного складу компанії, а журнали New Yorker та Harvard Business Review неодноразово підносили його на вершину згаданої професії.

Займаючись наставництвом Маршал Голдсміт налітав понад 7 мільйонів миль зі свого офісу в Каліфорнії. Через його руки пройшло більше 70-ти генеральних директорів передових компаній. Авторський же доробок цього геніального наставника включає такі хіти, як "Наставництво для лідерів" (Coaching for Leadership), "Лідер майбутнього" (The Leader of the Future) та "Що приведе вас сюди, не приведе вас туди" (What Got You Here Won't Get You There).

В інтерв'ю, яке наводиться нижче, Маршал ділиться своїм досвідом та спостереженнями щодо ефективного наставництва лідерів.

Маршал Голдсміт (Marshall Goldsmith) З.: У якій сфері наставництва Ви спеціалізуєтесь?

В.: У мене дуже вузький фокус. Я не займаюся плануванням життя, кар'єри, стратегії чи особистої продуктивності. Проте, я вважаю себе першим (ну, можливо, другим) у своїй ключовій сфері. Моя спеціалізація — міжособистісні стосунки, поведінкові навички. Моє завдання — допомагати успішним лідерам досягнути ще більшого успіху.

З.: А чим конкретно Ви займаєтеся?

В.: Я роблю три речі: навчаю, займаюся наставництвом та пишу. Понад усе мені подобається навчання. Наставництво надихає мене новими відкриттями. А письменницька діяльність дозволяє мені досягати людей, спілкуватися з ними.

З.: У чому полягає Ваша робота в організації?

В.: Я працюю лише з тими людьми, які погоджуються виконувати всі мої вказівки. Якщо люди не згодні робити це — я не працюю з ними.

Людина, яка є реципієнтом наставництва, насамперед повинна отримати відвертий зворотній зв'язок від кожного, з ким вона працює. Таким чином вона починає розуміти, які завдання їй вдаються найкраще, а над якими ще слід попрацювати. Потім ми сідаємо з нею (за наявності керівника — з її керівником) і проводимо відверту розмову. Ми намагаємося досягнути порозуміння. Реципієнт наставництва повинен постійно отримувати відвертий зворотній зв'язок, спілкуватися з колегами, просити пробачення за свої помилки та невдачі.

З.: Як Ваші клієнти ставляться до наставництва на початку програми?

В.: Мені часто задають питання: як я переконую своїх клієнтів стати реципієнтами програми наставництва, як доводжу її корисність? Відповідь: Ніяк! Якщо мені потрібно переконувати когось у корисності програми наставництва, значить вони ніколи не підійдуть до навчання із відкритим серцем та душею. Я ніколи нікого не переконую. Якщо вони вважають наставництво безглуздим — це їхнє право.

Якщо ж вони переконані у цінності наставництва, тоді ми намагаємося розвинути інвентар лідера. Ми обираємо ключові сфери, які потребують змін, обговорюємо їх із керівниками та підлеглими реципієнта. Вислуховуємо їхні поради, хоч і не завжди дотримуємося їх, адже лідери не завжди повинні виконувати забаганки своїх підлеглих. Основне, що ми прагнемо отримати від підлеглих — певні критерії оцінки лідера.

Якщо ви хочете покращити стосунки зі своїми співробітниками, тоді вони по суті повинні стати вашими наставниками. Нам тільки слід переконатися, що вони здатні говорити правду. Що вони переслідуватимуть мету допомогти реципієнтові наставництва, і не будуть ставитися до нього з цинізмом чи сарказмом. Зрештою, це дозволяє розвиватися і самим співробітникам. Тому за нашими даними 98% співробітників реципієнта погоджуються брати участь у наставництві.

З.: Як працює процес зворотнього зв'язку?

В.: Особисто я звик називати його процесом "попереднього" зв'язку. Він полягає в тому, що реципієнт наставництва спілкується зі своїми співробітниками. І про що б вони не говорили, він сидить мовчки, слухає, робить певні відмітки у своєму записнику та дякує за спостереження колегам. Він не просить висловлювати думку про минулі звершення, навпаки, розмова точиться навколо майбутніх ідей.

З.: Уявімо, Ви отримали ці ідеї. А що далі?

В.: Реципієнт пересилає мені список ідей. Ми разом переглядаємо та оцінюємо їх. Я також долучаюся до процесу бейнстормінгу, можливо — пропоную певні додаткові ідеї.

З.: Ви працюєте зі своїми клієнтами віч-на-віч?

В.: Перша наша зустріч і спільна діяльність здійснюється у режимі віч-на-віч, але більшість наступних зустрічей можуть відбуватися у телефонному режимі. Я намагаюся мінімально втручатися у процес зростання клієнта. Власне, моя місія якраз і полягає витрачати мінімальну кількість часу для того, щоб допомогти цим людям досягнути нових вершин.

З.: Чи кожному підходить наставництво? Який рівень Вашої успішності?

В.: 85-90%. Зрідка, з різних причин мені не вдається завершити процес наставництва. Я прошу моїх клієнтів подивитися у дзеркало. Чи дійсно це вони? Адже єдина причина для справжніх змін ховається глибоко у їхньому серці. Якщо людині дійсно не підходить наставництво — я відмовляюся від оплати своїх послуг.

З.: Але що заважає людям просто взяти ваші книги, прослухати лекції і зайнятися самовдосконаленням?

В.: Причиною цьому є одна мрія. Я впевнений, що кожний колись мріяв про це. Мрія звучить так:

"Сьогодні я надзвичайно зайнятий. У мене величезна кількість справ на роботі і ще більше — вдома. Я відчуваю втому. Я нікому цього не говорю, але моє життя, здається, виходить із-під контролю.

Вся справа в тому, що сьогодні я працюю над дуже важливими завданнями. Всі вони будуть вирішені за 3-6 місяців. Як тільки я вирішу їх — я знайду два-три вільних тижні, щоб організувати своє життя і діяльність. Я проводитиму більше часу із сім'єю, сяду на дієту, почну займатися спортом і моє життя докорінно зміниться. Воно більше не перебуватиме у такому безпорядку, як зараз".

Всіх нас переслідує подібна мара — що завтра щось обов'язково зміниться, більше не буде божевілля, а раціональність візьме верх над безглуздістю. Насправді це зовсім не так. Кожен завтрашній день буде не менш божевільним, ніж сьогодні. Ви хочете щось змінити? А що ви для цього робите? Просто перестаньте чекати і почніть діяти.

Ніхто не змінюється і не росте завдяки слоганам чи красивим мріям. Вам слід працювати над власним вдосконаленням. Наставницькі програми пропонують вам отримувати зворотній зв'язок, знаходити сфери, які потребують покращення, спілкуватися з людьми, а отже — розвиватися.

Тільки активні дії — це ключ до зростання. Ніяка теорія не замінить їх. Це дуже легко зрозуміти, але доволі складно впровадити і почати жити відповідно до цих правил.

З.: А як Ви самі можете бути переконані у корисності наставницьких програм?

В.: Дуже просто. Якщо моє наставництво не принесло користі, не змінило людину — тоді я не отримую платні. Така новітня модель оплати скоро стане дуже популярною, оскільки клієнт платить тільки за результат. Приходячи в компанію ми говоримо, що люди зміняться певним конкретним чином. Тому після закінчення програми дуже легко перевірити, чи зуміли ми досягнути поставлених цілей.

За матеріалами "Marshall Goldsmith on executive coaching", management-issues.
Переклад з англійської: Ярослав Федорак.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі
Крок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до метиКрок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до мети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)