Як зробити мережу ще більш соціальною
Чи може Інтернет стати ще більш соціальним? Саме це запитання задав професор бізнес-школи Wharton директорові управління продуктами Google Джо Краусу (Joe Kraus). Останній переконаний, що кожна інноваційна програма, кожна нова веб-концепція (електронна пошта, блогінг, файлообмін чи соціальні мережі) досягнула успіху саме тому, що передбачала взаємодію між людьми — носила соціальний характер. Саме розвитком соціальності наразі й займається Google. І саме про це розповідає Джо Краус у своєму інтерв'ю, найбільш цікаві витримки з якого пропонуються вашій увазі.
З.: Над чим Ви зараз працюєте у Google?
В.: Зараз я займаюся соціальними ініціативами Google, які набувають для компанії все більшого значення. Одним із найважливіших запитань, на яке всі ми намагаємося дати відповідь, звучить так: "Як зробити всю мережу ще більш соціальною?" Одна із наших ініціатив називається OpenSocial. Інший продукт, який було запущено зовсім недавно, називається Friend Connect. І це лише початок.
З.: Але ж Ви стверджуєте, що Інтернет вже зараз є доволі соціальним середовищем? Чи є сенс продовжувати рух у тому ж напрямку?
В.: Якщо ви звернете увагу на будь-яку соціальну активність, яка сьогодні відбувається в Інтернеті, то обов'язково зауважите, що вона здебільшого концентрується навколо великих соціальних мереж, таких як MySpace чи Facebook, і дуже сильно залежить від вашого географічного положення.
Цікаво те, що люди повинні прийти на певний сайт для того, щоб відчувати себе частинкою певної спільноти. І це нагадує мені ранні часи розвитку користувацьких моделей створення контенту (user-generated content). Тоді користувачам здавалося, що для написання статті їм обов'язково слід реєструватися на Wikipedia, а для створення книжкового огляду йти на книжковий сайт. Проте, з часом, користувачі почали розуміти, що створення контенту в Інтернеті — це загальна концепція, а не якийсь конкретний сайт. Так почав розвиватися феномен блогів. Так відбувається і сьогодні. Куди б я не пішов — я отримую змогу оцінити продукт, залишити коментар, написати власний відгук тощо. Іншими словами — я маю можливість зробити власний внесок у розмову, яка відбувається в мережі.
Соціальність, на мою думку, працює за подібною схемою. Сьогодні люди думають про соціальність у контексті соціальних мереж — набору сайтів, на які потрібно прийти для того, щоб вступити у взаємодію із друзями. Ми ж намагаємося втілити нову концепцію — портативності ваших профілів у будь-яких соціальних мережах таким чином, щоб ваші стосунки із людьми не залежали від жодного конкретного сайту.
З.: На Вашу думку, у якої соціальної мережі є найбільші шанси на здобуття прихильності користувачів?
В.: Я переконаний, що основним критерієм є відкритість соціальної мережі. Якою б не була сучасна ситуація — саме відкритість, орієнтованість на спільноту, гнучкість та використання вільних ліцензій, а також можливість для користувачів самостійно змінювати код системи під свої потреби у кінцевому випадку матиме найбільше значення і слугуватиме запорукою успіху для соціальної мережі. А ще я думаю, що система, яка дозволить користувачеві самостійно обирати собі друзів та розповсюджувати ці стосунки на будь-які соціальні мережі — матиме величезну конкурентну перевагу.
З.: Одна з тих речей, яких люди остерігаються у Google — це його глобальність. Google уже неодноразово доводив, що ставить інтереси споживачів вище своїх і намагається зробити все, щоб Інтернет став ще більш соціальним. Втім, люди часто говорять: "Google робить все це лише задля того, щоб отримати змогу продавати більше контекстної реклами, мати доступ до приватних даних і отримувати більші прибутки". Чи можете Ви розповісти, як до цього ставиться сам Google?
В.: Не дивно, що компанія таких велетенських розмірів асоціюється у людей із ненажерливою потворою, яка вже давно вигадала план встановлення свого світового панування.
Правда ж полягає у тому, що добробут Google напряму залежить від добробуту світової мережі Інтернет. Наша місія — зробити Інтернет кращим, зробити його більш зручним та привабливим для людей, щоб люди хотіли проводити свій час в Інтернеті, а значить — взаємодіяти з нами. І так, звісно ж ми можемо заробити більше грошей! Але ми ніколи не підемо заради цього на втрату лояльності наших споживачів. Ми ніколи не пожертвуємо довірою відвідувачів.
За матеріалами "Google's Joe Kraus on How to Make the Web More Social", Knowledge@Wharton.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|