ІНТЕРВ'Ю | Guy Kawasaki 25 березня 2011 р.

Інтерв'ю з Гаєм Кавасакі, відомим венчурним капіталістом

Гай Кавасакі (Guy Kawasaki), який вважається одним з провідних спеціалістів у питаннях маркетингу та високотехнічного підприємництва, автор більше 10-ти книг, серед яких бізнес-бестселери "Правила для революціонерів" (Rules for Revolutionaries) та "Мистецтво старту" (The Art of the Start), розповідає про економічну ситуацію, фінансову кризу та ведення бізнесу.

Гай Кавасакі (Guy Kawasaki)
Гай Кавасакі
(Guy Kawasaki)

З.: Ми часто чуємо, що економічна криза є не чим іншим, як можливістю долучитися до підприємницької діяльності — тобто своєрідною ідеальною екосистемою для інноваційних проектів. Чи погоджуєтесь Ви з такою точкою зору?

В.: "Ідеальна" — це знадто гучне слово. Не думаю, що потенційні підприємці тільки й чекають кризи, щоб почати бізнес. Основна ідея полягає в тому, що економіка зовсім не обов'язково повинна знаходитися "на підйомі" для того, щоб почати бізнес. Перевагою кризи є низькі ціни на персонал та нерухомість. А якщо додати до цього низьку вартість маркетингу, яка стала можливою завдяки широкому використанню технологій: блогів, Twitter-а та Facebook — тоді стає цілком очевидно, що криза — зовсім не поганий час для того, щоб почати бізнес.

З.: Із моменту фінансового провалу у 2008-му році доступ до різноманітних позик та кредитів, які завжди використовувалися як первинний капітал для бізнесу, суттєво обмежився. Чи можна сказати те саме про венчурні інвестиції?

В.: Безперечно, венчурний капітал також стало складніше дістати. Але, як я вже згадував, витрати на старт власного бізнесу під час кризи набагато нижчі, ніж у сприятливі часи. Тому венчурний капітал, як і венчурні капіталісти, сьогодні менш необхідні, ніж будь-коли раніше.

З.: Паперова преса стикається з труднощами щодо адаптації своєї бізнес-моделі до нових реалій, звинувачуючи користувачів у тому, що вони очікують безкоштовного контенту в онлайні. На Вашу думку, це проблема читачів, що вони не готові платити за контент, чи видавців, що вони не здатні знайти дієву і ефективну модель монетизації?

В.: І те й інше. Плюс той факт, що онлайн-реклама далеко не завжди виявляється ефективною для рекламодавців. На мою думку, газетам буде дуже складно змусити користувачів знову платити за контент в Інтернеті — взяти хоча б газету The Daily, яка спробувала це зробити. І це виявилося справжньою проблемою.

З.: Сфера розваг також звинувачує Інтернет у скороченні своїх прибутків. Особливо це стосується музики та фільмів, які користувачі частіше завантажують безкоштовно на піратських сайтах, ніж купують. Що Ви можете сказати на цю тему?

В.: Користувачі готові купувати, але ціни повинні бути дуже низькими. Лідер ринку встановив вартість однієї музичної композиції на рівні $0,99. На мою думку, це абсолютний максимум. Якщо намагатися отримати більше — ви автоматично наткнетися на піратство. У музичних компаній достатньо важелів, щоб спонукати чесних людей платити адекватні гроші за музику. Проблема в тому, що далеко не завжди видавцям вдається запропонувати достатню цінність для того, щоб людина вирішила заплатити за неї.

З.: Стів Джобс, генеральний директор Apple, покинув компанію через проблеми зі здоров'ям, у зв'язку з чим виникло чимало запитань щодо спроможності компанії рухатися далі без свого засновника. А які, на Вашу думку, основні аспекти створення хорошої компанії, яка мала б імунітет до подібного "відходу від справ" своїх засновників та найбільш видимих лідерів?

В.: Жодна компанія не має і не може мати імунітет від виходу на пенсію чи звільнення своїх лідерів. Тим не менше, одним із основних завдань хорошого лідера є найм людей кращих, ніж він сам, а також виховання наступного покоління лідерів. При цьому дуже мало керівників сприймають виховання наступника своїм ключовим завданням. І це реальна проблема. Адже більшість переходів на посаду здійснюються з політичних причин, а не завдяки компетентності та професіоналізму.

За матеріалами "Most transitions are driven by political considerations, not competence and preparation", Truman Factor.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)