ІНТЕРВ'Ю | James Heskett 21 червня 2012 р.

Прибутковий потенціал корпоративної культури

Корпоративна культура часто сприймається як явище, що дуже складно визначити чи, тим більше, виміряти. Та це зовсім не означає, що вона не має значення. Більшість генеральних директорів скажуть вам, що здатність "вживити" цінності та місію в ДНК компанії — одна із найбільш цінних навичок хорошого лідера.

Основна проблема корпоративної культури полягає в тому, що до сьогодні практично не було досліджень, які змогли б дати однозначну відповідь на запитання, як культура впливає на результативність компанії.

Джеймс Хескет (James Heskett), професор Гарвардської бізнес-школи, виявив, що операційний прибуток компанії приблизно на половину залежить від ефективності корпоративної культури. Про це він пише у своїй новій книзі "Культурний цикл: Як сформувати невидиму силу, яка трансформує результативність" (The Culture Cycle: How to Shape the Unseen Force that Transforms Performance).

В інтерв'ю, яке сьогодні пропонується вашій увазі, Джеймс Хескет відповідає на запитання щодо корпоративної культури та її впливу на організацію.

Джеймс Хескет (James Heskett)
Джеймс Хескет
(James Heskett)
З.: Чому працівники часто бувають незадоволені своєю роботою?

В.: Люди часто спекулюють причинами низької задоволеності роботою. Це може бути продукт чи невтілені очікування через неадекватне ставлення компанії до процесу найму та навчання. Деякі працівники розчаровуються, коли їм не вдається досягнути поставлених цілей. А також це може бути банальний страх втрати роботи. І звісно ж, однією із найбільш популярних причин був і залишається низький рівень заробітної платні.

З.: Що таке культурний цикл?

В.: Культурний цикл починається зі встановлення та розповсюдження спільних цінностей та типів поведінки. Він включає:

  • відбір працівників, які розділяють цінності;
  • створення реалістичних очікувань у свідомості нових співробітників і звісно ж — досягнення цих очікувань;
  • політики та практики, які дозволяють розвиватися та навчатися;
  • оцінка результатів з точки зору плинності кадрів та мотивації співробітників.

З.: Ваше дослідження свідчить, що майже половина операційного прибутку залежить від ефективної культури. Яким же чином культура впливає на результат?

В.: Основна точка зору тут полягає в тому, що культура — це не зовсім абстрактне поняття. А отже її вплив на результативність компанії можна виміряти та порахувати. У першу чергу варто звернути увагу на те, скільки компанія зекономить на скороченні плинності кадрів, підвищенні мотивації працівників, підвищенні продуктивності, а також зростанні лояльності клієнтів. Якщо додати всі ці показники — отримаємо близько половини всіх операційних прибутків компанії.

З.: Немає сумніву в тому, що бізнес стає дедалі більш глобальним. З якими культурними викликами доводиться стикатися глобальним компаніям і як подолати ці виклики?

В.: Основне запитання, на яке слід дати відповідь, чи буде організація працювати як "єдина компанія" зі спільним для всіх набором цінностей, чи як "мультилокальна" культура, цінності якої відрізнятимуться у різних країнах. Практика показує, що для компаній, які створюють масові продукти або сервіси, орієнтовані на ринки різних країн, більш притаманний і вигідний другий підхід.

З.: Як генеральний директор може виявити слабкі місця в культурі компанії? Які перші кроки на шляху до виправлення ситуації?

В.: Генеральний директор у цій ситуації повинен стежити за показниками компанії та керувати відповідно до них. У даному випадку йдеться про нефінансові показники, тому що фінансові показники відображають радше минуле, ніж теперішнє, і якщо орієнтуватися виключно на них — може виявитися занадто пізно діяти.

Показники, які допоможуть спрогнозувати майбутнє — це плинність кадрів, продуктивність та стосунки з клієнтами. Погіршення цих показників — найкращий індикатор того, що настав час переосмислити культуру компанії і, можливо, щось змінити в ній.

За матеріалами "The Profit Power of Corporate Culture", HBS Working Knowledge
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності
Тригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бутиТригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бути
50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)