В.: Один із найбільш розповсюджених міфів полягає в тому, що тільки особливі і обдаровані люди можуть бути креативними, тоді як більшості не притаманний цей талант. Цей міф дуже далекий від правди: насправді кожен має величезний креативний потенціал, про який навіть не здогадується. Люди вважають креативність формою мистецтва, а не бізнес-інструментом. Але на мою думку це всього лише ще один міф, тому що саме креативність — це та сфера, з якої зазвичай починається прибуткове зростання більшості компаній. З.: Від консультантів частенько вимагають бути креативними "на вимогу". Але як розкрити свій креативний потенціал, якщо на вас тисне дедлайн? В.: Насправді креативність часто розкривається більш глибоко під тиском дедлайну, ніж якщо людина має необмежену кількість часу. Звісно — це добре, якщо ви можете віддаватися думкам скільки завгодно часу. Але на практиці виходить так, що в таких умовах мозку важко сфокусуватися на чомусь конкретному. Основною ж перешкодою для креативності, і особливо у консалтингу, є звичка покладатися на те, що працювало у минулому. Часто консультанти не хочуть заглиблюватися у нову проблему і намагаються використати рішення, яке спрацювало в минулому. Наслідки таких дій — цілком передбачувані. Ви можете розвивати свої навички, базуючись на попередньому досвіді, і це прекрасно, особливо, якщо перед вами встановлений чіткий дедлайн. Але при цьому вам потрібно навчитися поглиблювати і розширювати свій досвід, вносячи зміни у те, що ви робили раніше — таким чином и розвиваєтесь і ростете як професіонал. З.: Чи може досвід інших людей, а точніше той факт, що вони "вже бачили це в минулому" робити їх більш лінивими? В.: Значною мірою так! Мені навіть довелося зіткнутися з цим на власному досвіді, коли дві компанії попросили мене допомогти їм з вирішенням певних "проблем". Я проаналізував ситуацію і побачив, що ці проблеми дуже схожі за своєю структурою, тож я помилково вирішив, що зможу випрацювати одне рішення, яке задовольнить обидві компанії. Тепер я знаю, що кожна проблема, навіть якщо вона виглядає дуже схожою на ту, з якою ви стикалися в минулому — є особливою і унікальною. Якщо ви хочете бути успішним консультантом, ви не можете просто взяти готове рішення і використовувати його у кожній "типовій" ситуації. Вам доведеться кожного разу заглиблюватися у проблему клієнта та формувати нове розуміння, тим самим розширюючи свої знання. З.: А як клієнти сьогодні ставляться до ідей, запропонованих консультантами? В.: Сьогодні клієнти перебувають у пошуках не просто унікальних рішень та ідей, а намагаються знайти такі рішення, які принесуть значну цінність для організації,… ідеї, які працюватимуть не лише на папері, але й на практиці. Ідея без реалізації нічого не коштує. З.: Якщо ви зіткнулися із дуже складною проблемою і не можете знайти рішення, який найкращий спосіб чи техніка для "розблокування" свого розуму? В.: Я приймаю душ… Всі найкращі ідеї справді приходять до мене у душі. Поділюся з вами однією таємницею: в моєму будинку вмонтовано не один, а одразу два бойлери, щоб я мав змогу більше часу проводити в душі. А в душі я використовую водонепроникний записник, схожий на той, що використовують водолази, щоб мати змогу нотувати свої думки. Брейнштормінг, в якому бере участь кілька осіб — це ще одна надзвичайно ефективна техніка, якою я постійно користуюся для "розблокування" мозку. З.: Насамкінець, поділіться будь-ласка переліком книг, які Ви прочитали останнім часом? В.: На думку спадає чотири книги: "Ера духовних машин" (The Age of Spiritual Machines) Рея Карцвейла (Ray Kurzweil), чудова книга, яка розповідає, що відбуватиметься із комп'ютерами в майбутньому та що буде, коли вони перевершать людський інтелект; "Нація вільних агентів" (Free Agent Nation) Деніела Пінка (Daniel Pink), яка розповідає про незалежних працівників та яким чином вони змінять наше життя; "Інновації 24/7" (24/7 Innovation) Саллі Гельгесен (Sally Helgesen), яка розкриває стратегії пошуку балансу в новому світі; та "Виживання не достатньо" (Survival is Not Enough) Сета Годіна (Seth Godin), в якій йдеться про еволюційну біологію, що допомагає розвивати чудові нові ідеї для розвитку бізнесу.
За матеріалами "Jordan Ayan: Creativity on Demand", Management Consulting News. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
|
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор Copyright © 2001-2024, Management.com.ua |