ІНТЕРВ'Ю | Mark Parker 14 грудня 2012 р.

Як Марк Паркер, CEO Nike, справляється із постійними змінами

Найкреативніший генеральний директор у світі стверджує, що культура Nike ідеально підходить для непередбачуваної і мінливої ери бізнесу.

Марк Паркер (Mark Parker)
Марк Паркер
(Mark Parker)
"Останнє, чого ми хочемо, — признається генеральний директор Nike Марк Паркер (Mark Parker), — це перетворитися на велику неповоротку компанію, яка вірить, що одного тільки її логотипу на будь-якому продукті достатньо, щоб люди захотіли його купити".

Марк Паркер не відповідає традиційним уявленням про те, як повинен виглядати генеральний директор великої компанії. Звісно, йому притаманна впевненість у власних силах і він дуже конкурентоспроможний. Але йому більше подобається прислухатися до інших і рефлексувати, ніж нав'язувати комусь свою точку зору.

Бізнес прискорюється

"Все навколо прискорюється, — говорить Паркер. — Швидкість перетворилася на один із невід'ємних атрибутів цього світу. Всі ми пов'язані завдяки цифровим технологіям, і все навколо змінюється дуже швидко".

Саме така атмосфера притаманна культурі Nike. Управлінські підходи тут не виникають тільки через навчання чи прочитання бізнес-книг. Вони більш інтуїтивні і народжуються через культуру та спорт. При цьому персонал компанії постійно шукає способи для подальшого вдосконалення.

"Компанії та люди дивляться на темп змін як на виклик чи перешкоду, — додає Паркер. — Ми ж сприймаємо його як можливість для розвитку".

Чи може в еру швидких змін великий розмір організації стати недоліком для компанії?

"Не думаю, що розмір компанії обов'язково повинен впливати на її здатність до адаптації, — відзначає Марк. — Ми й самі є великим глобальним брендом. Ми маємо безліч ресурсів. Але при цьому ми намагаємося розділити бізнес на підрозділи, які могли б ефективно реагувати на потреби споживачів і швидко змінюватися відповідно до цих потреб".

Втім, керівник Nike визнає, що розмір дійсно іноді може призводити до ускладнень: "У великій компанії процеси часто починають гальмуватися. Складається враження, що разом зі зростанням компанія втрачає здатність адекватно реагувати на те, що відбувається навколо. Іноді розмір та успіх вдихають у компанію хибне переконання, що вона знайшла формулу "вічного двигуна" і більше не може "втратити ринок".

Згори-донизу чи знизу-вгору?

"Ми дотримуємося змішаного підходу, — признається Паркер. — Традиційний підхід згори-донизу є занадто архаїчним. Сьогодні його просто неможливо дотримуватися. З іншого боку, не можна сказати, що всі наші ініціативи виникають "внизу".

Іноді компанії необхідно рухатися швидко і впевнено. Досягнути цього можна тільки якщо спускати певні ініціативи зверху. Ідеї можуть виникати і на нижніх рівнях, але управління та підтримка повинна надходити згори. Сам керівник Nike зазвичай знайомиться з ідеями, які надходять знизу, прогулюючись коридорами компанії та спілкуючись із лінійним персоналом.

Як зробити вибір у світі безкінечних можливостей?

"Це один із найбільших викликів, — визнає Паркер. — Ми вважаємо себе організацією, яка має дуже багато ідей. Сьогодні перед нами відкривається більше можливостей, ніж будь-коли раніше. Як же вибрати? Єдиний спосіб — змиритися з тим, що ви можете зробити помилку і завжди бути готовими змінити свій вибір".

"Ви не можете завжди з точністю передбачати переможців, — продовжує він. — Я завжди задаю дуже багато запитань і даю час своїй команді обдумати кожен з варіантів. Я ніколи не говорю: "Зробіть це" чи "Зробіть те". Я не мікроменеджер. Я в це просто не вірю. У Nike працюють надзвичайно розумні і кваліфіковані люди. Вони знають, що робити".

Як створити сучасну команду лідерів?

Паркер визнає, що перфекціонізм у мінливому світі просто неможливий. "Ми не можемо завжди бути правими", — говорить він, посміхаючись. Але до тих пір, поки люди будуть відкрито ставитися до змін, замість того, щоб боротися з ними, компанія буде рухатися у правильному напрямку. "Ми намагаємося пришвидшувати зміни, замість того, щоб протистояти їм, — пояснює Марк. — Якщо ви бачите перед собою можливість, яку так довго чекали — хапайтесь за неї без зволікання!"

За матеріалами "How CEO Mark Parker Runs Nike To Keep Pace With Rapid Change", Fast Company
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Надприродний розум. Як досягнути надзвичайного силою розумуНадприродний розум. Як досягнути надзвичайного силою розуму
МікромайстерністьМікромайстерність
Переваги поразокПереваги поразок

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)