Подяка не коштує ні копійки, але вона здатна підвищити результативність
Зважаючи на зростання цін, коливання ринку та постійну гонитву компаній за прибутком, легко потрапити в полон ілюзій, що тільки гроші здатні втримати ваших найталановитіших співробітників на робочих місцях. Втім, це не зовсім так!
Опитування, проведене американською дослідницькою компанією Vantage Research & Consulting, зробило висновок, що окрім підвищених зарплатних очікувань (звісно ж, ніхто із талановитих працівників компанії не відмовиться від зростання компенсації) персонал очікує простої подяки за добре виконану роботу. Співробітники також хочуть відчувати себе причетними до процесу прийняття рішень у компанії.
Дослідження, проведене Vantage Research & Consulting, виявило також і те, що генеральні директори найбільше переймаються зростанням прибутків, наймом талановитих працівників і, що зовсім не дивно, підтримкою витрат на низькому рівні.
Приємно те, що вони нарешті почали розуміти: люди, які працюють у компанії, мають для організації анітрохи не меншу цінність, ніж сама продукція. І хоча звично вважати, що лояльність клієнтів компанії виробляється саме до продуктової бази, насправді споживачі лояльні не тільки до продуктів, але й до персоналу компанії, з якою їм доводиться працювати.
До речі, при залученні та утриманні споживачів компанії, генеральні директори також використовують не тільки найбільш прямолінійну стратегію зниження цін, але й більш складну стратегію удосконалення клієнтського сервісу та забезпечення якісного "споживчого досвіду".
"Останнє дослідження зі всією очевидністю доводить, що відкрита комунікація між менеджерами та працівниками перетворюється на провідну бізнес-практику, коли йдеться про стимулювання персоналу. Про неї згадують удвічі частіше, ніж про звичну стратегію простого підвищення зарплат, — пояснює Алан Хаупфельд (Allan Hauptfeld), представник Vantage Research & Consulting. — Вже сьогодні для багатьох співробітників сприятливе робоче середовище стає набагато більш важливим фактором при виборі робочого місця, ніж підвищення зарплатні на кілька відсотків".
Дослідження також вказує на переваги негрошової мотивації. "Звісно, ніхто не працюватиме за копійки, тому фінансова винагорода має першочергове значення. Але генеральні директори, які брали участь у дослідженні, у своїй роботі опираються на інші ключові мотиваційні стратегії. Наприклад, вони намагаються створити сприятливу корпоративну культуру, яка б забезпечила, щоб жоден особистий внесок працівника не залишався непоміченим, — стверджує президент та генеральний директор Management Action Programs. — Особистісне зростання — це ще один надпотужний фактор мотивації для працівників компанії. Таким чином, організації, які здатні окреслити перед працівником чіткий кар'єрний шлях, зазвичай менше страждають від захмарних показників плинності кадрів та слабкої мотивації персоналу. Не останнє значення для мотивації співробітників має чітка комунікація візії та місії компанії, а також створення серед співробітників відчуття, що вони відіграють важливу роль для бізнесу компанії".