10 запитань, на які треба відповісти, вибираючи PR-агенцію
PR-інструменти для просування своєї продукції дедалі ширше використовуються не лише великими та середніми компаніями, але й малими фірмами. На що ж слід звернути увагу останнім, щоб співпраця з PR-агенцію якнайкраще відповідала реальним потребам бізнесу?
Цьому питанню присвячена публікація редактора видання Entrepreneur Джейн Портер (Jane Porter). Узагальнюючи рекомендації кількох американських фахівців у PR-сфері, а саме Дейва Мензера (Dave Manzer), засновника фірми PR Over Coffee, Джоан Стюарт (Joan Stewart), власниці Publicity Hound, та Білла Строллера (Bill Stoller), засновника PublicityInsider.com, Портер пропонує керівникам малих компаній у процесі вибору PR-агенції звернути уваги на такі питання.
Як агенція пропонує оцінювати результативність PR-заходів?
Найпоширеніші показники такого оцінювання — це кількість «лайків» на вашій Facebook-сторінці, а також — матеріалів у ЗМІ, у яких згадується ваш продукт чи фірма. Проте цього недостатньо. Віддайте перевагу агенції, що пропонує вимірювати фактори, які реально сприятимуть зростанню вашого бізнесу. Зокрема, це може бути збільшення обсягу трафіку на вашому сайті або кількості відгуків потенційних клієнтів на ваші e-mail-розсилки.
Чи добре знає агенція медіаринок?
PR-агенція повинна достеменно знати, з допомогою яких друкованих видань або сайтів можливо досягти якнайширшого охоплення вашої цільової аудиторії. В разі, якщо ви плануєте проведення різнопланових PR-заходів, вам потрібна агенція, котра б мала досвід роботи як з традиційними, так і з новими ЗМІ.
Наскільки впевнено почуває себе агенція у світі соціальних ЗМІ?
Якщо соціальні ЗМІ актуальні для вашої цільової аудиторії, глибше вивчіть досвід агенції у цій сфері. Які кампанії вона проводила через Twitter та Facebook? Які результати отримали від них клієнти? Чи має досвід проведення конкурсів та інших інтерактивних заходів?
Чи має агенція досвід проведення PR-кампаній у вашій галузі?
Поцікавитися у керівників інших фірм з вашої галузі, якими є результати, PR-проектів, здійснених певною агенцією. У випадку високої ефективності заходів, можливо, варто також поцікавитися, чи працює ще в агенції людина, котра безпосередньо займалася їхнім втіленням, та заздалегідь оговорити, що саме з нею ви б бажали співпрацювати.
Хто безпосередньо вестиме екаунт вашої фірми?
Часами трапляється, що під час переговорів з керівниками фірми спілкуються найкращі фахівці PR-агенції; натомість безпосередня реалізація проекту передається малодосвідченому працівникові. Тож відразу з'ясуйте, хто з представників агенції контактуватиме з вами.
Чи не пропонується вам довготерміновий контракт?
Часом PR-агенції можуть запропонувати вам відразу підписати контракт на певну суму з тим, щоб у міру потреби надавати вам свої послуги. Але поспішати не варто. Краще, якщо скажімо, після перших 90 днів, ви проаналізуєте результативність PR-заходів, здійснених на цей час, і лише після цього приймете рішення щодо доцільності тривалішої співпраці.
Як ви оплачуватимете послуги агенції?
Поцікавтесь, чи використовує агенція підхід: певна фіксована сума оплати + бонуси за досягнуті результати. Якщо так, це свідчить про її бажання реально взяти на себе відповідальність за ефективність PR-заходів, котрі реалізовуватиме для вашого бізнесу.
Чи пропонується навчання для клієнтів?
Для будь-якого власника малого бізнесу дуже корисно набути навички взаємодії з новинними медіа. Отже, поцікавтесь в агенції, чи пропонує вона таке навчання. Якщо ні, попросіть порекомендувати вам гарного фахівця, який би провів відповідні тренінги для вас та ваших працівників.
Чи завжди ви зможете в разі потреби поспілкувалися з представником агенції?
З’ясуйте, наскільки доступним для спілкування буде представник агенції, що вестимете ваш екаунт. Скажімо, чи зможете ви при необхідності зателефонувати йому у вихідні? Або тоді, коди він перебуватиме у відпустці? Чи, загалом, у будь-який час, коли у вас виникне потреба оговорити щось важливе?
Якою буде ваша особиста участь у PR-кампаніях?
Подеколи керівники винаймають PR-агенцію у надії, що таким чином позбудуться тягаря спілкування з медіа. Проте без вашої особистої участі ефективності PR-заходів не досягти. Налаштуйтесь на те, що вам потрібно буде «твітувати», розміщати пости у блогах, давати інтерв’ю для преси... Найкраще, якщо на самому початку співпраці ви з’ясуєте з агенцією, що робитимуть вони, а що ви.
За матеріалами "10 Questions to Ask Before Hiring a PR Firm", Entrepreneur.
|