ІНСАЙТИ | Продуктивність 3 вересня 2014 р.

Десять засад продуктивної праці

Ніхто не заперечуватиме, що хороша атмосфера в компанії завжди бізнесу на користь. Але як повинно виглядати середовище, яке б сприяло плідній праці? «Книг, присвячених цій темі, набереться на цілу бібліотеку, — пише Ден Бобінскі (Dan Bobinski), відомий фахівець з корпоративного навчання. — Також є і універсальні принципи, які можна застосувати майже до кожного бізнесу». Ось про що він радить пам’ятати керівникам, які насправді хочуть, аби їхні підлеглі працювали максимально продуктивно.

Ден Бобінскі (Dan Bobinski)
Ден Бобінскі
(Dan Bobinski)

1. Справжні лідери очей не спускають з того, що діється навколо, розповідають про те, що бачать, та уважно вислуховують думку підлеглих

Лідерів можна порівняти з провідниками, які супроводжують команду, котра здійснює спуск гірською річкою. Вони якнайпильніше відстежують його умови та приймають рішення — які дії слід вчинити, щоб потратити до кінцевого пункту маршруту, а потім говорять гребцям, що треба зробити. При цьому зворотній зв'язок може мати критичне значення. Скажімо, якщо лідер віддає команду «вперед!» і не «чує», що в когось зламалося весло, навряд чи подорож завершиться успішно.

2. Справжні менеджери навчають членів своїх команд та прислуховуються до їхніх пропозицій

Попри всю любов ділової преси до чогось надзвичайного, ніхто не очікує від менеджерів виявів «героїзму». Замість цього управлінцям краще просто виконувати свої обов’язки, а саме: розподіляти ресурси так, щоб вдалося втілити сформульовану найвищим керівництвом візію, а також культивувати у своїх структурах знання, навички та поведінкові установки, потрібні для досягнення успіху. Також менеджерам не варто забувати, що вони не всесильні, тому краще не ігнорувати ідеї підлеглих стосовно того, як можна покращити функціонування структури.

3. Люди люблять виконувати працю, яка несе у собі щось значуще для них

Зрештою, це основне прагнення, притаманне людині. Навряд чи варто до цього щось ще додавати.

4. «Сировина» + процес = результат

До цього базового рівняння зводиться діяльність будь-якої компанії, незалежно від її масштабу та спеціалізації. Тому якнайуважніше вивчайте кожну грань «сировинного продукту» — пізнавайте всі нюанси процесу. Таким чином ви суттєво збільшите ймовірність отримання бажаного результату.

5. Працівники — не провидці і не телепати. Їм потрібно в подробицях розповідати, якого результату ви очікуєте, а також — детально охарактеризувати «сировину» і процес

Звісно, якби можна було б прикріпити до голови кожного підлеглого провід та передати через нього все, що потрібно знати людині, було б непогано. Але на жаль у реальному житті — це неможливо. Тому і лідерам, і менеджерам доведеться набратися терпіння і опановувати роль вчителя.

6. Середовище повинно надавати підтримку та стимулювати конструктивну думку

Залишить будь-що без підпори — і воно впаде, не витримав першого пориву вітру. І, навпаки, сильна підтримка дає нам змогу вистояти у найжорстокішому штормі. Не менш важливе і прищеплювання звички мислити конструктивно. Бо лише тоді люди шукатимуть розв’язання проблем, а не звинувачуватимуть один одного у всіляких негараздах.

7. Люди повинні чітко знати, якою є сфера відповідальності їхніх колег

Якщо члени групи поняття не мають, чим займаються їхні колеги, процес прийняття рішень вповільнюється, а то і породжує просто жахливого продукту. А яким буде підсумок гри футбольної команди, якщо її члени не знатимуть чого очікувати один від одного?

8. Краще концентрувати увагу не на кількості робочих годин, а на результаті

Концепція середовища, зорієнтованого виключно на результат (Results Only Work Environments, ROWE), набирає популярності. Адже у більшості ситуацій найважливіше — це результат, а не те, коли пішов з роботи той чи інший працівник.

9. Не допускати випадків зневаги до працівників або їх публічної критики

Уявіть одну краплю харчового барвника, яка миттєво офарбовує цілий глечик з водою у певний колір. Якщо людям у чомусь докоряють у присутності інших (відкрито, або за їхньою спиною), це можна порівняти з отрутою, що наскрізь просякає міжособистісні стосунки, а у підсумку забарвлює кожний складник робочого середовища.

10. Провали інколи трапляються, але їм можна запобігти — потрібно лише налагодити співпрацю

Добре планування та ефективна взаємодія дозволить виявити потенційні проблеми ще до того, як вони принесуть вам неприємності. Натомість війни між підрозділами, чиєсь роздуте самолюбство та прагнення тишком-нишком полагодити власні справи, — все це стоїть на заваді відкритому спілкуванню. Тож нема чого дивуватися, якщо вас спікатимуть неприємні несподіванки.

За матеріалами "Ten universal principles of the workplace", management-issues.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху
МікромайстерністьМікромайстерність

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)