10 cпособів використання бізнес-мереж для бренд-менеджера
Автор: Оксана Завойко, маркетинг-менеджер української спільноти професіоналів Profeo.
Соціальні мережі можуть бути не лише онлайн-адресною книжкою та засобом спілкування з друзями, але й корисним бізнес-інструментом. Ці 10 пунктів розкажуть про використання основних можливостей ділової соціальної мережі для просування свого продукту та/або бренду.
- Вивчення своєї аудиторії. Якщо менеджмент середньої та вищої ланки входять до кола ваших інтересів, то у більшості професійних бізнес-мереж ви знайдете тисячі представників цієї аудиторії. Тут вони спілкуються на форумах та у групах, пишуть у блогах, створюють профайли — із цього вам буде нескладно зрозуміти, чим цікавиться ваша аудиторія сьогодні.
- Проведення онлайн-фокус-груп. Простий спосіб перевірити вашу ідею на життєздатність — запропонувати її до обговорення на форумі чи у групі соціальної мережі. Ви можете запросити у таку фокус-групу всіх бажаючих, або обрати серед тисяч користувачів саме тих, хто вас цікавить.
- Ведення блога і розповідь про свій бренд. Деякі соціальні професійні мережі дають змогу відкрити і вести свій блог. Саме з його допомогою дуже легко стати речником свого бренду в інтернет-просторі. Читачам буде цікаво дізнаватися про те, як створюється та еволюціонує ваш бренд, як приймаються рішення щодо його просування та розвитку, як живеться бренд-менеджеру. Адже кому, як не вам, відомі найцікавіші подробиці із життя ваших брендів.
- Проведення конкурсів і роздача призів. Чому б не дати користувачам соціальної мережі спробувати покористуватися продуктом чи послугою, яку ви створюєте та просуваєте? У більшості мереж ви знайдете спільноту професіоналів та підприємців, готових до спілкування та обміну досвідом. Запропонуйте приз найактивнішому блогеру чи коментатору на вашу тематику, авторові найкращого фото чи найоригінальнішої ідеї.
- Створення групи — клуб фанатів вашого бренду. Від любителів велоспорту — до фанатів вашої марки фотокамер, від затятих рибалок — до шанувальників нефільтрованого пива. Всіх цих людей ви можете знайти у професійній соціальній мережі. Чому б саме вам і вашому бренду не об'єднати їх у групу за інтересами і стати її натхненником? Ви отримаєте більш лояльних споживачів, а користувачі — спільноту однодумців.
- Контроль результатів інтернет-пошуку про ваш бренд. Google та інші пошукові системи дуже "полюбляють" соціальні мережі. За умови правильного використання, ваш профайл і ваш блог мають усі шанси потрапити у топ-результати пошуку.
- Розміщення фотографій та рекламних принтів у Галереї. Деякі соціальні мережі дають можливість не тільки "вивісити" зображення, а ще й коментувати та обговорювати їх. Скористайтеся нагодою і запропонуйте учасникам спільноти обговорити вашу наступну рекламну кампанію, обрати зручні для себе варіанти упаковки чи знайти себе на фотографіях із вашої останньої події.
- Збір інноваційних ідей. Якщо Starbucks довелося створювати окремий ресурс для того, щоб збирати ідеї від своїх клієнтів, то ви можете скористатися спільнотою та функціональністю наявних (в тому числі і в Україні) соціальних мереж. Запропонуйте користувачам висловитися щодо вашого бренду і проголосувати за найкращу ідею для його розвитку.
- Формування іміджу експерта у сфері, актуальній для вашого бренду. Ви займаєтеся брендом прального порошку? Станьте джерелом інформації про побутову хімію. Нерухомість? Діліться інформацією та вашими оцінками цього ринку. Косметика? Будьте віртуальним візажистом.
- Обмін досвідом із колегами. Серед користувачів бізнес-мереж ви обов'язково знайдете колег — бренд-менеджерів, маркетологів, рекламістів... Спілкуючись із ними засобами соціальних мереж ви не лише розширите свою власну мережу контактів, а й піднімете свій професійний рівень, отримаєте нові ідеї, дізнаєтеся багато цікавого.
Чого у жодному разі не варто робити:
- Спамити учасників. У більшості випадків правила користування мережею забороняють використовувати адреси ваших контактів чи інших учасників спільноти для поширення спаму.
- Поширювати відверто рекламну інформацію. Якщо інформація, яка поширюється від вашого імені та імені вашого бренду, не матиме цінності для учасників спільноти, це навряд чи піде на користь вам особисто чи бренду, який ви представляєте. Пам'ятайте, що спілкування у соціальних мережах базується на довірі, яку треба спочатку завоювати, а потім — не втратити.
|