Тринадцять смислів управління інноваціями
Автор: Володимир Маличевський
Джерело: ICPM Consulting
Управління інноваціями в бізнесі передбачає створення успішних, прибуткових продуктів або послуг, і для тих сегментів ринку, чиї потреби в даний час вже задовольняються на високому рівні. Це феномен, який, у своїй основі, будується не стільки на "геніальності" одиниць, скільки на особливостях організаційних умів і середовища, котре створює умови для розвитку "талантів".
Інноваційність для сучасного бізнесу — це радикальна конкурентна перевага, яка вже перейшла з рівня "феноменальності" на рівень операційних завдань. Погодьтеся, неможливо побудувати інноваційну компанію без глибокого розуміння основ інноваційного мислення, створення інтелектуальної переваги і подальшого включення її в бізнес-процеси організації.
Створюючи систему управління інноваціями в своїх організаціях, лідери можуть закласти початкові стимули інноваційного мислення, але вони не зможуть їх виростити без активної участі самих співробітників. Аби створити умови для розвитку інноваційної моделі поведінки і мислення співробітників, бізнес буде змушений побудувати атмосферу, а точніше певного роду семантику в свідомості персоналу, яка підтримується на рівні поведінкових норм.
Вашій увазі пропонується короткий список смислів (семантичних значень), які потрібно впровадити в організації для створення духу інноваційності.
1. Неупередженість
"Ніколи не буде працювати" — ця фраза має бути заборонена в усіх відділах компанії. Можна лише пропонувати "якщо зробити так, то буде ще крутіше".
2. Культура "Чому?"
Питання "Чому?" має стати одним із найпопулярніших слів у бізнесі; його необхідно застосовувати для вирішення проблем і пошуку нових рішень. Як приклад, один із найпоширеніших інструментів аналізу — "5 чому?" (5 Why?)
3. Цікавість
Багато нововведень відбуваються з нешкідливих "пригод", які, як правило, починаються з цікавої думки. Дозвольте їм з’являтися, хоча б у невеликій кількості.
4. Проактивність
Оскарження норм, будь то продукт, мантра конкурента або ідея колеги — повинні бути більш поширеним явищем. Дозвольте це персоналу, стежте лише за тим, щоб дотримувалося перше правило.
5. Експерименталізм
Шлях до інноваційних проривів часто лежить через постійні експерименти емпіризму. Створіть можливості для пілотних проектів і невеликих досліджень. Навіть невелика компанія може дозволити собі міні-R&D.
6. Оповідання
Сила розповіді і презентації. Використовуйте їх, створіть місце для презентації і обговорення, дайте людям можливість побачити нові погляди і рішення! Пам’ятайте правило 1.
7. Результати більш важливі, ніж особистості
Его може перешкоджати будь-якому інноваційному процесу та має бути залишено за дверима. Потрібна особиста мужність шефа, аби дозволити людям оскаржувати авторитети "священних корів".
8. Завзятість
До кожної великої ідеї є багато претензій. Навіть коли ідеї великі, вони мають багато перешкод, поки знайдуть собі впливового покровителя в компанії. Введіть у курс навчання персоналу програми з адвокації та просування нових ідей.
9. Заохочення
Заохочення від керівників, колег і навіть зовнішніх джерел має життєво важливе значення для новаторів. Довіра людей є фундаментальною основою успіху інновацій.
10. Нагородження за невдачу
Кожну невдачу продукту або послуги слід розглядати як крок на шляху до радісного досвіду істинного інноваційного успіху. Не карайте людей за невдачі. Карайте за те, що вони не винесли урок і зробили помилку двічі.
11. Різноманітність
Інновації рідко виходять від групи людей, які все знають, — так говорить світовий досвід. Залучайте до розробки всіх бажаючих, без обмеження досвіду. Люди з інших галузей можуть зробити диво.
12. Елітаризм
Елітарність — це головний ворог інновацій. Майже в кожному бізнесі в світі люди вважають, що вони мають право на те, щоб їхня думка була почута "краще за інших". У переважній більшості випадків це важливо для функціонування бізнесу. Але коли справа доходить до інновацій, то елітарність стає ворогом. Робіть висновки.
13. Толерантність
Керівництво повинно, незважаючи на те, що вони вчили протягом багатьох років, стати більш терпимим до тих пропозицій, які можуть суперечити навіть здоровому глузду. Якщо точніше, мають інший, свій здоровий глузд. Тільки толерантні суспільства генерують інновації.
Управління інноваціями починається з мислення і світогляду співробітників, які іноді торкаються навіть банальних поведінкових стереотипів. Керують інноваціями там, де існує висока культура поваги і толерантності до особистості і чужої думки.
Ілюстрація: Depositphotos.com
Про автора:
Володимир Маличевський, сертифікований консультант з управління СМС (Certified Management Consultant), член Міжнародної Асоціації консультантів з управління (IMC-Global), PhD, MBA, кандидат психологічних наук.
|