Три слова, що допоможуть врятувати ваш бізнес
Зупинись, роздивись і слухай, — використавши цю просту формулу, ви суттєво збільшите шанси на те, що ваш бізнес залишатиметься на плаву, — зазначає Пол Мішельман (Paul Michelman), виконавчий редактор видання strategy-business.
Пол Мішельман
(Paul Michelman)
|
Хиба не ці слова ми говорили своїм дітям, прагнучи вберегти їх від небезпеки? Втім, стаючи дорослими та очолюючи компанії, вони найчастіше викидають цю пораду «на смітник».
Саме це зробили Polaroid, Digital Equipment Corporation, Compaq та Kodak. Впродовж років ми спостерігаємо за тим, чим обертається для BlackBerry неспроможність її керівництва слідувати випробуваній віками рекомендації.
Зупинитись, роздивитись і слухати, — адже це простіше простого. Таким чином можна зберегти життя, переходячи жваву автомагістраль — таким чином можна зберегти і бізнес.
Зупинитись. Ви відтісняєте конкурентів на всіх фронтах. Що ж, пречудово. Звісно, було б ще краще, якби їх взагалі не було. Тоді ви на ринку повний володар — крива продажу стабільно йде вгору; і, здається, ніщо не може стати вам на заваді… Отже, чому б вам не відволіктися від реалізації вашої переможної стратегія — хоча б на один день?
Роздивитись. Спробуйте витягнути голову з піску та подивитися, що діється назовні: що відбувається у світі, який знаходиться за межами вашої компанії? І що ви побачили? Ні, не з вікна вашого директорського кабінету, а з «жердини», з котрої можна поспостерігати за вашими клієнтами. Як вони використовують ваш продукт? Наскільки задоволені досвідом його застосування? Нехай сьогодні ваш гаджет на піку популярності, але як ще ваші клієнти розв’язують проблеми, у вирішенні яких він покликаний їм допомогти? Які альтернативні варіанти для цього використовують? Потім напружте свою уяву та спробуйте побачити найгірший сценарій розгортання подій.
Слухати. Прикладіть вухо до землі. І що ви почули? Про що говорить шепотіння веб-простору та плітки блогерів? А що вам можуть підказати колишні однокашники з бізнес-школи? Пам’ятаєте венчурного інвестора, з яким ви зустрічалися минулого року? Зателефонуйте цій людині та запитайте, які стартапи стали об’єктом її уваги. Уважно поставтесь до інформації, яку здобудете. Занотуйте все — розкажіть колегам. Вислухайте їхню думку.
Дуже часто доводиться чути про те, як провідні технологічні компанії наражаються на «підрив», прогледівши «новачків», які раптово їх атакують кардинально новими технологіями. Насправді ця захоплююча сюжетна лінія підходить хиба що для стартапів Кремнієвої долини, і майже ніколи не втілюється у реальному житті. Замість цього керівники провідних компаній настільки закохуються у свій успіх, що не в змозі подолати власну когнітивну «сліпоту». Тому і не можуть реагувати на ринкові зміни та появу нових конкурентів, які ніколи не підкрадаються до них, зненацька захоплюючи ринок. Навпаки, здебільшого суперники наступають на ваші позиції із голосним гуготінням та зі швидкістю музейного паровозу.
Тож зупиняйтесь, роздивляйтесь та слухайте. Робіть це принаймні щомісяця. Зрештою, не важко переконатися, що ця порада вірою і правдою служить нам усе життя; а одного дня допоможе вам врятувати бізнес.
За матеріалами "Tapping the power of hidden influencers", strategy+business.
|