Чотири перешкоди на шляху корпоративних інновацій
Корпоративні інновації не виникають природним чином. Вони незвичні і викликають незручності, але це також саме те, що потрібно вашому бізнесу для виживання і досягнення успіху навіть під час кризи, — вважає Майкл Елленбі (Michael Ellenby), директор з корпоративних інновацій у Coplex, стартап-студії, яка співпрацює з корпоративними новаторами для побудови наступної хвилі високотехнологічних компаній.
На жаль, надто багато організацій навмисно чи ні обмежують свою здатність здійснювати нововведення і упускають можливості налаштуватися на експоненціальне зростання в майбутньому.
Є чотири основних перепони, які постійно кидають виклик інноваціям: культура, лідерство, організаційна структура та люди. Якщо їх не подолати, вони можуть задушити будь-який інноваційний потенціал в організації.
Культура
Чи служить культура вашої компанії міцною основою для інновацій? Перш за все, корпоративні інновації не можуть процвітати без культури, яка їх підтримує.
Ті, хто не підтримують інновації або створення спінаутів (spinouts) — стартапів, які працюють незалежно від материнської компанії, але походять з неї, — потрапляють у сувору реальність: їхні шанси створити культуру інновацій практично відсутні.
Лідерство
У той час як культура багато в чому визначається співробітниками вашої компанії, культура інновацій нікуди не просунеться без підтримки керівництва. Отримання підтримки з боку вищого керівництва має першорядне значення для успіху інновацій.
Спінаути потребують підтримки з боку відповідних CEO, оскільки спроба створити новий бізнес вимагає великих початкових інвестицій і без цього просто не принесе прибутку. Хоча більшість компаній зосереджені на дослідженнях і розробках, злиттях і поглинаннях або на венчурному капіталі, належним чином підтримувані спінаути можуть привести до стійкої інноваційної переваги над конкурентами.
Організаційна структура
Більшість великих компаній будуються з урахуванням оперативної інформації, а не інновацій. На жаль, ці два елементи, природно, не йдуть рука об руку. Найчастіше оперативна розвідка досягається за рахунок інновацій. Один із способів протидіяти цьому конфлікту — створити окрему організацію, якій буде доручено використовувати інновації в основному бізнесі.
Знайдіть хвилинку, аби по-справжньому подумати про творчість. У більшості компаній є дві групи: художники і солдати. Художники керують творчими аспектами бізнесу, а солдати — його оперативними потребами. Провал інновацій відбувається на перетині цих двох груп.
Яке рішення? Лідери мають розділити художників і солдатів, зосередивши увагу на передачі інформації між двома групами, а не на мікроменеджменті проектів. Підтримка обох сторін бізнесу, творчої та оперативної, без шкоди для здатності будь-якої групи ефективно виконувати свою роботу, має важливе значення для підтримки структури компанії, що піддається інноваціям.
Люди
Хоча участь керівництва має важливе значення, інновації не можуть розвиватися без підтримки з боку окремих осіб в організації. Що ці люди роблять? Вони інвестовані в цей процес? Чи є ця ініціатива інклюзивною та пізнавальною для тих, хто вважає себе противником, або ж вона існує поза їхнім полем зору?
Аби інновації прижилися, вони повинні спиратися на підтримку людей всередині компанії. Це означає прагнення до спільного розуміння інновацій, їх важливості і переваг для всіх в організації. Без загального розуміння того, чому це повинно відбуватися і як це буде виконуватися, плани підуть під укіс, оскільки лідери будуть боротися зі страхом і невпевненістю членів команди. Більш інклюзивний процес буде більш зрозумілим для ваших співробітників, що підвищить ймовірність того, що ваші плани з інновацій стануть реальністю.
Відверто кажучи, інновації — це складно. Щоб збільшити свої шанси на успіх, ви повинні спочатку подолати ці чотири перешкоди. Це може здатися нелогічним, але інновації є не такими вже і складними під час економічної кризи або соціальних хвилювань. Більше того, кризи часто створюють ідеальні умови для процвітання інновацій.
Подолання перешкод
Аби пережити кризу і завоювати своє місце під сонцем, інновації мають залишатися головним пріоритетом. Ось чотири пропозиції...
1. Прийміть культуру інновацій на всіх рівнях. Структура типового бізнесу не завжди сприяє підтримці інновацій. Аби створити середовище, в якомуй інновації будуть відчуватися як друга натура, створіть окрему від материнської компанії організацію, яка може працювати відповідно до своїх власних наборів правил і процедур. Це дозволяє спінаутам і проектам робити помилки і провали, витягувати уроки з цих невдач і швидко рухатися вперед, не подорожуючи по лабіринту організаційної політики.
Участь керівників має першорядне значення для успіху стартапів або спінаутів. Без цієї підтримки на вищому рівні підприємства можуть повернутися до моделі, яка боїться невдач, а не приймає їх, що ускладнює реалізацію інноваційних ідей.
2. Забезпечте фінансування інновацій. Зосередження уваги на основному бізнесі — невід’ємна частина успіху. Оптимізація процесів і оптимізація операцій важливі, але це не може бути вашою єдиною метою. Ви також повинні шукати можливості, суміжні з основним бізнесом, такі як розробка нових продуктів і розширення діяльності. Під час рецесії перша думка — скоротити фінансування таких категорій, як маркетинг та інновації. Не робіть цього.
Фінансова криза змушує вас позбутися зайвої ваги в своєму бізнесі. Щоб просувати бізнес вперед, незважаючи на стан економіки, потрібно бути "струнким і підлим", експериментувати і здійснювати нововведення. Команди, які роблять це добре, захищають свій бізнес у майбутньому, забезпечуючи довгострокове зростання і конкурентну перевагу перед компаніями, що грають обережно.
3. Скористайтеся новаторськими ідеями. Будуйте, тестуйте і вчіться. Почніть заново. Знання можуть бути слизькою дорогою для бізнесу. Хоча ви можете бути експертом у своїй області, не вводьте себе в оману, що ви знаєте все.
Погляньте на співробітників вашої компанії і ваших клієнтів як на джерело інсайтів, щоб управляти генерацією ідей і інноваційною стратегією. Експериментуйте зі своїми ідеями, переконавшись, що ці випробування працюють на підвищення цінності або на створення нового продукту.
4. Дозвольте невдачам стати опцією. Інновації — це не лише успіх, але й вивчення уроків зі своїх невдач. У вас не буде стовідсоткового успіху для всіх ваших спінаут-ідей. Але що гарантовано, так це навчання, розвиток, залученість і зростання як для окремих людей і команд, так і вашого бізнесу в цілому.
Відзначайте свої успіхи, але не прив’язуйтеся до ідеї успіху настільки, щоб не визнавати важливість зростання та розвитку на цьому шляху. Корпоративні інновації — це не побічний продукт бізнесу, це результат свідомих зусиль із постійного вдосконалення продуктів і послуг для просування вашої компанії та галузі вперед навіть за часів рецесії.
Подолання цих перешкод — перший крок до прийняття культури інновацій і забезпечення здорового майбутнього для вашого бізнесу, але це вимагає зусиль. Зараз не час ухилятися. Саме час починати діяти.
За матеріалами "The four obstacles to corporate innovation", management-issues.
Ілюстрація: Halton
|