П’ять елементів інтелектуальної автоматизації
Що потрібно компаніям для впровадження так званої інтелектуальної автоматизації, яка значно покращує трансформацію бізнесу та веде до зростання прибутку? Відповідають експерти Accenture.
Яка ціль автоматизації? Якби ви запитали власника фабрики XIX століття, то, швидше за все, отримали б «ефективність» у якості відповіді. Завдяки автоматизації можна було підвищити продуктивність праці окремих працівників. Запитайте титана промисловості XX століття, і, дуже ймовірно, відповіддю буде «вартість». Інвестиції в автоматизоване обладнання дозволяли більш жорстко контролювати якість, збільшувати пропускну здатність та оптимізувати ланцюги постачання.
Однак спитайте сьогоднішнього бізнес-лідера, і ви, швидше за все, отримаєте нову відповідь. У міру того, як промислова автоматизація поступається місцем інтелектуальній автоматизації, ціль змінюється з економії витрат і ефективності процесів на бізнес-цінність та інновації.
Сьогодні автоматизація — це підвищення якості обслуговування клієнтів, вдосконалення бізнесу, покращення сервісу, інновації та стратегічні рішення. Економія коштів завжди вітається, але в цьому новому світі метою автоматизації більшою мірою є цифрова трансформація та зростання фінансових показників бізнесу.
Що таке інтелектуальна автоматизація?
Ми вже пожинаємо плоди інтелектуальної автоматизації у нашому повсякденному житті. Чатботи, з якими ми спілкуємося онлайн, працюють на основі інтелектуальної автоматизації, як і рекомендаційні системи розважальних і торгових сайтів. Компанія Nike використовувала інтелектуальну автоматизацію для розробки системи, яка дозволяє клієнтам створювати індивідуальні моделі взуття за допомогою доповненої реальності та залишати магазин у власних єдиних у своєму роді творіннях.
Простими словами, інтелектуальна автоматизація означає, що рішення щодо автоматизації для прийняття рішень чи рекомендацій спирається на когнітивні технології, такі як — але не завжди — штучний інтелект. У найскладнішій формі інтелектуальні рішення з автоматизації можуть розвивати можливості попереджуючого розпізнавання проблем, оскільки кожне наступне застосування ще більше вдосконалює алгоритм і підвищує рівень інтелекту рішення.
Існує безліч способів, завдяки яким інтелектуальна автоматизація може змінити внутрішню структуру підприємства. Застосовуючи її до ретельно продуманих бізнес-процесів, підприємства можуть перетворювати ці процеси та підвищувати їхню ефективність на порядки. Наприклад, інтелектуальна автоматизація може підвищити рівень обслуговування клієнтів як за рахунок управління передбачуваними процесами, так і за рахунок більш складних рішень для значного прискорення систем і транзакцій.
Новатори інтелектуальної автоматизації
Для більшості компаній інтелектуальна автоматизація залишається незасвоєною. Крім технологічного аспекту, вона є організаційним завданням. Отримання максимальної віддачі залежить від зростання знань, навичок та інших базових речей. Більшість компаній мають тільки можливості, що зароджуються в цьому відношенні, а деякі ще навіть не почали цей шлях.
Однак невелика кількість компаній все-таки зробила інвестиції на ранніх етапах і приділила достатньо часу та уваги розвитку своїх можливостей. Експериментальні спроби цих новаторів показують іншим можливості підходу, і навіть прокладають їм шлях. Ця група знає, що стратегії інтелектуальної автоматизації мають бути «насамперед для людей», розроблені для використання сильних сторін людини та підкріплені інвестиціями у навички, досвід, організацію та культуру.
Ми окреслили модель сходів із п’ятьма ступенями, які являють собою перехід до зрілої та інтелектуальної автоматизації від тієї, що зароджується. Однак це не означає, що компанії не можуть перестрибнути на більш високі сходинки, якщо вони цього забажають, за умови наявності фундаменту даних.
Ці п’ять рівнів значною мірою відрізняються управлінським мисленням. Участь у проєктах автоматизації часто відкриває людям очі на додаткові можливості для створення значних впливів на бізнес, що може прискорити зміни.
П’ять ступенів сходів інтелектуальної автоматизації
Інструменти
Найчастіше інструменти та технології автоматизації — це найпростіша частина. Компанії використовують технологічні рішення усунення конкретних больових точок і розв’язання завдань, розглядаючи, як вони нині виконуються окремими співробітниками, і як їх можна було б виконати краще. Незважаючи на підвищення ефективності, в результаті автоматизація виявляється розрізненою, розділеною за бізнес-функціями та командами, які працюють незалежно один від одного. В результаті цінність цих зусиль обмежена. Однак використання інструментів — це те, де ми часто бачимо перші перемоги, які демонструють перспективність автоматизації.
Процес
Компанії на цьому рівні зрілості автоматизації знають, що завдання існують у межах великих процесів, і вони починають із перегляду всього процесу, часто усуваючи непотрібні чи надлишкові кроки. Для раціоналізації процесів часто використовують такі методи, як набір принципів Lean. Методологія вдосконалення процесів Lean фокусується на скороченні часу, що витрачається на діяльність, яка не приносить цінності, та на наданні продуктів і послуг із першого разу.
Роботизація процесів (RPA)
На третій ступені сходів зрілості компанії починають використовувати RPA для автоматизації повторюваних процесів, заснованих на правилах. Вони також створюють інфраструктуру та процеси навчання, які дозволяють проєктам RPA навчатися один у одного та вдосконалюватись, а також розвивати можливості на рівні, який може вийти за межі окремого проєкту. RPA швидко приносить вражаючі вигоди. Нерідко можна спостерігати зниження витрат на 50-80%, а також вищу якість, що досягається за рахунок виключення людських помилок, та скорочення часу виконання завдань на 80-90%.
Дані
Підприємства, що перебувають на наступному рівні зрілості автоматизації, приділяють велику увагу даним та управлінню ними як найважливішим його активом. Це закладає основу інтелектуальної автоматизації з урахуванням штучного інтелекта (ШІ). Автоматизація на основі даних, що спирається на передиктивну аналітику, може генерувати постійний потік інформації для інтелекту в технології. Це дозволяє приймати більш швидкі та розумні рішення, що прискорюють інновації. Але щоб досягти цього, керівники мають переглянути свої ланцюги постачання даних та процеси, щоб забезпечити прозорість, довіру та доступність. Якщо вдасться отримати високоякісні дані, які матимуть усі ці характеристики, віддача від інвестицій у технології та ШІ може бути максимальною.
Інтелект
На найвищому рівні зрілості автоматизації компанії визнають, що вони можуть і повинні впроваджувати інтелектуальну автоматизацію в масштабі, залучаючи різні відділи, команди та процеси. Вже усвідомивши переваги управління даними як корпоративним активом та автоматизації завдань обробки інформації, ці компанії тепер додають ШІ у свою програму автоматизації, відкриваючи можливості для переосмислення окремих процесів, перетворення досвіду клієнтів і співробітників та стимулювання зростання доходів за рахунок розширення можливостей співробітників.
Нова ера
Інтелектуальна автоматизація обіцяє відкрити нову еру в бізнесі, в якій компанії стануть більш ефективними та результативними, ніж будь-коли, і зможуть задовольняти потреби клієнтів, співробітників та суспільства новішими та потужнішими способами.
Будь-який бізнес отримає величезну вигоду від підйому на п’яту щабель операційної зрілості, а ті, хто цього досягне першим, отримають значну конкурентну перевагу.
За матеріалами "The 5 Elements of Intelligent Automation", eWEEK.
Ілюстрація: atruvia.de
|