Як створити найпозитивнішу у світі робочу атмосферу
Здебільшого, будь-яка людина намагається виконувати свою роботу якомога краще. Натомість керівники можуть як сприяти, так і заважати підлеглим реалізувати це прагнення. На основі висновків свого дослідження Роб Гоффі (Rob Goffee), професор кафедри організаційної поведінки Лондонської бізнес-школи, та Гарет Джонс (Gareth Jones), консультант та колишній HR-директор BBC, вивели шість характеристик, які повинні одночасно бути присутніми у фірмі, яка прагне домогтися якнайбільшої віддачі від персоналу. Отже, аби максимально підвищити результативність вашого персоналу, варто врахувати наступні рекомендації цих фахівців.
Роб Гоффі (Rob Goffee) та Гарет Джонс (Gareth Jones)
|
1. Створіть для людей можливість бути самими собою
Впродовж останніх років чимало компаній доволі успішно реалізували ідею расової, гендерної та вікової багатоманітності. Проте, що стосується проявів різноманіття особистостей працівників, — тут організації набагато обережніші. Щоправда, керівники не заперечують, що відмінність думок та поглядів бізнесу завжди на користь; але попри це культивувати індивідуальність працівників мало хто наважується. Хоча б тому, що для цього потрібно дещо змінити традиційні погляди на корпоративну ієрархію та дисципліну.
Звісно, мати під началом людей, котрі не погоджувалися із кожним вашим «пчихом», подеколи не просто; втім, саме за їхньою допомогою ви зможете розпізнати безліч нових та цікавих можливостей для бізнесу. До речі, є компанії, котрим вдалося успішно об’єднати під одним дахом, здавалося б, несумісні особистості. Серед них французька компанія LVMH, провідний світовий виробник товарів розкоші. Креативні дизайнери, заглиблені в себе аналітики та управлінці чудово співпрацюють разом. Бо усі налаштовані на одне — успішно виводити на ринок свою продукцію.
Порада. Створіть у фірмі атмосферу, яка б заохочувала людей розкривати свою особистість. Не бійтеся виходити за межі вашої ролі керівника — спілкуючись із працівниками, запитуйте, що їх цікавить, що вони читають, які фільми дивляться. Заохочуйте людей застосовувати свої сильні сторони: нехай вони самі вирішують, як досягати цілей, котрі ви перед ними ставите. Таким чином ви доб’єтеся того, що люди стануть відповідальнішими, впевненішими у собі та, крім усього, краще усвідомлюватимуть свої плюси та мінуси.
2. Не приховуйте інформацію
Поважайте ваших підлеглих настільки, аби інформувати їх стосовно того, що насправді відбувається у фірмі. Приховуючи погані новини і, тим більше, вводячи людей в оману, ви лише нашкодите бізнесу. Бо, якщо боятиметеся, що люди довідаються чогось зайвого, вам навряд чи вдасться налагодити належний рух інформаційних потоків. Отже, накладки та збої при виконанні різних завдань стануть для фірми нормою.
Порада. Проаналізуйте, які перепони не дають працівникам змогу вчасно отримувати повну та об’єктивну інформацію, та як їх найкраще усунути. Можливо вам доведеться реструктурувати процеси та процедури, модифікувати зміст навчальних програм, а може навіть і трансформувати цілу систему управління компанією.
3. Подбайте про те, щоб «вартість» вашого персоналу невпинно зростала
Хоча від розмов про те, як важливо розвивати своїх працівників вже нудить, насправді, організацій, котрі послідовно роблять це на практиці, не так вже й багато. «У багатьох галузях стосунки між працедавцями та їхніми підлеглими докорінно змінюються, — зазначають Роб Гоффі та Гарет Джонс. — Якщо раніше перші намагалися “витиснути” із працівників якомога більше, то тепер все навпаки — компанії не скупляться на те, щоб вкладати час та гроші у підвищення фахового рівня свого персоналу. Зрештою, саме у цьому шлях до справжньої продуктивності».
Порада. Намагайтеся ставити завдання так, щоб спонукати працівників якомога повніше використовувати свої здібності. Охоплюйте програмами розвитку лідерських якостей не лише топів, але й також менеджерів середньої ланки. Показуйте людям, що помічаєте їхні досягнення. Непогано б мати внутрішню систему кваліфікації. Надання людям «звань», хай і символічних, показує, що їхні досягнення не залишаються непоміченими. А це потужний стимул до розвитку.
4. Наповніть бізнес змістом
Не варто вести розмови на кшталт, який чудовий ваш бренд, та наскільки відповідальною є ваша фірма. Краще зрозуміло роз’ясніть людям — звідки та куди рухається ваш бізнес.
«Щоб кожний працівник зрозумів зміст організаційних цілей, потрібно дещо більше, ніж роз’яснення місії фірми, — зазначають Гоффі та Джоунс. — Головне — це сформулювати цінності (як особисті, так й організаційні) та послідовно реалізовувати їх у повсякденному житті. Тоді вам вдасться створити потужну оргкультуру, котра, крім усього, також сприятиме прояву індивідуальності людей».
Порада. Визначаючи сутність вашої конкурентної переваги, фокусуйте увагу не на вашому бізнесі, а на тому, для чого ви його провадите. Інакше кажучи, ви виробляєте машини або продукуєте безпечніші для сімейних подорожей авто? Виробляєте інсулін чи рятуєте людські життя? Пропонуєте поліси страхування життя чи допомагаєте родинам у разі, якщо їх спіткає біда, справитися із тягарем матеріальних витрат? Переконайтесь, що працівники усвідомлюють різницю між цими двома типами запитань.
5. Покажіть, що буденна робота має сенс
Рутина буденності, перевантаження, стреси, — з часом це зруйнує вмотивованість будь-кого. Якщо ваші працівники не бачитимуть, що робота, котру вони виконують, є часткою загального ребусу — як перемогти на ринку, — то, найімовірніше, найкращі з них надовго у вас не затримаються. І крім усього, звісно, подбайте про те, щоб люди не виконували зайву або непотрібну роботу.
Порада. Використовуйте вашу мережу для того, щоб зрозуміти, які думки щодо своєї роботи висловлюють люди у повсякденному спілкуванні. Скажімо, які обов’язки та завдання вони вважають непотрібними? Чому ставлення людей до справи подеколи не таке, яким би вам хотілося його бачити? Що ви можете вчинити, аби його покращити?
6. Запроваджуйте лише правила, котрі мали б сенс
Якими б не були перипетії організаційного життя, найбільше людей дратують безглузді правила та процедури, забюрократизовані або непомірно заплутані процеси. За словами Гоффі та Джоунса, «нерідко успішні підприємці у міру зростання їхнього бізнесу вважають, що запровадження будь-яких управлінських процесів на етапі розростання бізнесу, зруйнує динамічну та творчу культуру фірми. Втім, систематизація — не конче повинна призвести до бюрократизації. Цього ніколи не станеться, якщо працівники розумітимуть, у чому полягає сенс правил та погоджуватимуться із ними».
Загалом, сьогодні люди досить скептично сприймають корпоративну ієрархію та усілякі титули. Тож, управляючи людьми, покладайтесь краще на свій авторитет. А управлінські процеси ґрунтуйте на прозорості та наголосі на кінцевому результаті, а не на ефективності засобів його досягнення.
Порада. Уважно перегляньте правила та процедури, що діють у фірмі. Чи допомагають вони виконувати людям роботу якнайкраще? Чи приймаються рішення достатнього оперативно? Що потрібно змінити у цьому плані? Плануючи модифікацію системи управління, виходьте з того, що найкраще дати людям достатньо свободи для виконання завдань, одночасно чітко та вичерпно сформулювавши свої вимоги та очікування.
За матеріалами "6 Rules For Creating The Best Workplace On Earth", CEO.com.
|