Сім безглуздих корпоративних правил, які дратують найбільше
Зрозуміло, що без правил у робочому середовищі ніяк не обійтись, але деякі з них наштовхують на думку — можливо, «мудрі» боси спеціально їх впроваджують, щоб позбутись своїх найкращих працівників? Ось що пише про це Бернард Марр (Bernard Marr), засновник та СЕО Advanced Performance Institute.
Нерідко дурні правила починають псувати робоче середовище, коли, після того, як хтось з персоналу зробив щось не так, менеджери, не напружуючи думку, вирішують: цьому потрібно покласти кінець раз і назавжди і видають відповідний «указ». При цьому ніхто не враховує, що таким чином дуже легко зруйнувати мотивацію працівників. Якщо до вас ставляться як до дітей — кому це сподобається? У більшості випадків, щоб виправити ситуацію, в першу чергу потрібно поговорити зі співробітником, який зробив помилку.
Або інколи безглузді правила впроваджують менеджери-«тирани», які ніяк не можуть наситити своє бажання мати владу над іншими.
Ось сім нісенітних правил, які можуть вивести з себе навіть найлояльніших працівників.
Жорстке регламентування робочого дня
Ви платите фахівцям зарплату за певні результати, а не за проведені в офісі години. Найкращий спосіб змусити співробітників відчути, що їх мають за ніщо — це робити зауваження, скажімо, за десятихвилинне запізнення на роботу, особливо якщо при цьому не «помічається», що часто люди працюють вечорами або у вихідні.
Непотрібні документи
Аналогічного результату можна досягти, якщо підлеглому потрібен вільний день, наприклад, для участі в похоронах когось із родичів, а ви хочете бачити свідоцтво про смерть. Або якщо людина не прийшла на роботу, тому що захворіла, а ви без довідки від лікаря розцінюєте це як прогул. І знов повертаємось до питання — чи виконують співробітники свої завдання? Що лежить в основі вашої недовіри? Якщо комусь потрібно вигадувати байки про смерть чи хворобу, щоб взяти один вільний день, це означає: з вашою оргкультурою щось не так і у вас є проблеми, якими слід негайно зайнятися.
Надмірні обмеження щодо використання інтернету
В інтернеті можна зайти величезну кількість інструментів, які допоможуть краще виконати роботу. Соціальні мережі відкривають можливості для навчання, розвитку бізнесу та нетворкінгу. Так, працівники можуть та будуть деякий час витрачати на пошуки особисто для себе. Якщо хтось зловживає інтернетом, поговоріть із цією людиною один на один. Більшість без жодних правил усвідомлюють неприйнятність використання мережі в робочий час для невідповідних цілей.
Жодних варіантів для роботи вдома
Той, хто хоч раз три години їхав на роботу в снігопад, повною мірою оцінив безглуздість цього правила. На більшості позицій люди можуть виконувати свої завдання вдома (а інколи навіть продуктивніше, ніж в офісі), взаємодіючи на відстані з серверами компанії. Навіщо ж змушувати підлеглих марнувати час (або подеколи в форс-мажорних обставинах навіть ризикувати життям), щоб потрапити в офіс, якщо можна результативно попрацювати вдома? Співробітники мусять хоча б час від часу мати таку можливість.
Заборона мобільних телефонів
Так. Є компанії, де вважається: заборона використовувати мобільні є засобом підвищення продуктивності. І це, більш ніж будь-що інше, віддзеркалює брак довіри до працівників. Навряд чи в когось виникне бажання докладати додаткових зусиль для компанії, яка ставиться до професіоналів так, якби вони були не змозі продуктивно розпорядитися своїм часом.
Заборона на фрілансинг
Якщо співробітник виконує свої обов’язки в рамках основної роботи, вас не мусить хвилювати, що він заробляє гроші десь ще. Ви можете запровадити заборону працювати в конкурентів, але намагатись вплинути на те, що працівник робить у свій вільний час — це дуже погана ідея.
Строгий дрес-код
Заправлені сорочки. А як на рахунок інших стилів, де це виглядатиме дивно? Класичне взуття. Як саме ви це визначаєте? Може бути багато різних інтерпретацій стилю одягу. Жодна політика, що викликає запитання й потребує тлумачень, не може бути ефективною.
За матеріалами "7 Stupid Rules That Drive Good Employees Crazy At Work", LinkedIn.
|