5 запитань, які допомагають оцінити маркетингові можливості
Кожен цикл планування відкриває перед керівниками компаній нові можливості перерозподілу маркетингових пріоритетів та цілей. Щоб помітити ці можливості, видання Marketing NPV пропонує лідерам компаній задати своїм маркетологам п'ять простих питань, які допоможуть зрозуміти основні сильні та слабкі сторони маркетингу у компанії:
- Яка основна ціль маркетингового бюджету у компанії і яким чином витрати на маркетинг впливають на прибуток?
- Який буде коротко- та довгостроковий вплив на доходи та маржинальні доходи компанії, якщо ми збільшимо/зменшимо маркетинговий бюджет на 20%?
- Наскільки ефективно наші маркетингові інвестиції трансформуються у зростання прибутку? (порівняно з іншими компаніями)
- Які цілі для покращення маркетингової ефективності ми можемо поставити 1/3/5 років і яким чином можливо їх досягнути?
- На які питання ми повинні відповісти і які "пробіли" у знаннях заповнити, щоб досягнути максимальної ефективності маркетингу?
Набір цих запитань можна використовувати як своєрідний посібник для маркетологів та звертати увагу на них при оцінці результативності.
Вся справа в тому, що відповісти на ці запитання практично неможливо, якщо спершу не досягнути:
- чіткого зв'язку між стратегічним планом компанії та роллю, яку маркетинг відіграє у його реалізації;
- зв'язку між кожною тактичною ініціативою та її стратегічною основою, що робить кожну витрату прозорою та сприяє звітності;
- визначення метрик для оцінки успішності, аналізу прогресу та кращого прогнозування результатів;
- розвитку більш методологічного (не "роботизованого") навчального процесу, який дійсно сприяє досягненню конкурентної переваги;
- створення культури постійного розвитку та вдосконалення, яка дозволяє досягати все вищих та вищих цілей.
За матеріалами "5 Questions that Frame the Path of Measurement Insight", Marketing NPV.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|