Вісім фраз, яких слід уникати керівникові
Загальновідомо, що вчинки промовляють голосніше за слова. Втім, слова також не варто недооцінювати. Адже вони можуть надихати ваших підлеглих, а можуть спровокувати неприємні ситуації або навіть вщент зруйнувати мотивацію людей. Отже, обережніше зі словами, — застерігає Джефф Хейден (Jeff Haden), відомий автор, який написав більше 30-ти книг, у тому числі на тему бізнесу та інвестицій.
Джефф Хейден
(Jeff Haden)
|
Нижче представлено дурнуваті, на думку Хейдена, фрази, котрих краще уникати керівникові у спілкуванні з працівниками.
1. «Непогана ідея — отже, ми …»
Найчастіше працівники активно прагнуть щось зробити для вдосконалення бізнесу. Звичайно, вам досить таки просто вдосконалити ідею підлеглого чи видати на гора план її втілення. Але у мить, коли людина відчує, що ідея перейшла під ваш контроль, її бажання зробити щось корисне для компанії може випаруватися назавжди. Тож краще сказати: «Насправді, ідея — чудова», а потім розпитати працівника, як до нього прийшла ця думка, чому саме вона може бути корисною для бізнесу, як її краще реалізувати. Можливо у підлеглого вже є відповіді на ці запитання, а якщо ні, делікатно скеруйте його у правильному напрямі. І взагалі, якщо працівник приходить до вас зі своєю задумкою, зробіть так, щоб вона так і залишилась би його ідеєю…
2. «Рішення приймаю я»
Мати справу з різноманіттям думок, а то й з відкритим протистоянням — непросто. В ситуаціях, коли відчуваєш власну вразливість, дуже хочеться зайняти захисну позицію, а проаналізувати чи ми праві, як правило, не вдається… Але якою б запеклою не була суперечка, ніколи не намагайтесь її припинити, нагадуючи, що останнє слово за вами. Бо при цьому ви не повідомите своїм підлеглим нічого нового, лише відвадите їх від конструктивної співпраці, підірвете відчуття командної згуртованості. Краще зробіть паузу та спитайте себе, чи в змозі ви логічно обґрунтувати ваше рішення, підкріпити його даними та фактами? Якщо ні — навряд чи воно є правильне.
Тоді сміло відступайте, визнайте неправильність вашої початкової думки. Таким чином ви лише зміцните ваш авторитет серед підлеглих.
3. «Я маю для вас цікаву роботу!»
Нерідко «цікава робота» означає додаткове навантаження чи напівпровальний проект, за який ніхто не хоче братися. Ставлячи перед підлеглим важкі, малоприємне завдання (скажімо, впоратися з безладом на складі) краще не намагайтесь подавати їх як новий виклик чи можливість для професійного розвитку. Таким чином ви тільки вселите в працівників відчуття, що їх зрадили. Якщо ж мова йде про справді цікаву роботу (наприклад, ви вирішили передати працівникові одного з ключових клієнтів компанії), зайві пафосні вступи не потрібні.
4. «Бачите, яку вершину я підкорив!»
Деякі лідери пишаються тим, що займають чільні місця у якихось рейтингах або перебувають у фокусі уваги преси. При цьому вони вважають, що така публічна складова їхнього успіху — джерело натхнення для підлеглих. Втім, все як раз навпаки. Хизуючись вашим успіхом, ви лише дратуєте працівників. Бо в їхній свідомості все глибше вкарбовується думка, що це несправедливо, адже ваш успіх — це виключно продукт їхньої важкої праці. Отже, будьте скромніші. Сприймайте ваш успіх із стриманим достоїнством.
5. «Добре. Хай твій брат приходить — поговорю з ним про цю вакансію»
Міжособистісні проблеми, утворення внутрішніх «альянсів», чвари, — такі речі жодній організації не на користь. І що менша компанія — то негативніший їхній вплив.
І хоча є певні винятки із правила, але завжди добре подумайте перед тим, як прийняти на роботу родича вашого підлеглого. Врешті-решт, родинні зв'язки — важливіші за бізнес. І нічого дивного у цьому немає.
6. «Все — з мене досить! Подумаю, кому передати керівництво компанією»
З вашої точки зору, лідерська роль — виснажує, приголомшує, забирає життєві сили. У сприйнятті працівників, ви належите до світу людей успішних та заможних. Тож не сподівайтесь, що вони вам співчуватимуть. Якщо ж таки конче необхідно підкреслити, яким важким видався день, використайте це як нагоду розповісти про виклики, котрі ви спільно подолали. Або подякуйте підлеглим за підтримку, яку вони вам надали. Щоразу, коли компанія переживає непросту ситуацію, розглядайте це як можливість визнати зусилля, які доклали підлеглі для її розв'язання. Натомість про ваші власні — краще мовчіть.
7. «Ні»
Взагалі, в слові «ні» немає нічого поганого. Якщо тільки за ним не стоїть крапка. Коли ви відмовляєте у якомусь проханні або відхиляєте чиюсь ідею як нереалістичну, завжди поясніть, чому ви вчиняєте саме так. Навіть якщо це вам здається очевидним. Насправді, непогано було б записати у посадових обов'язках кожного керівника окремим пунктом — «пояснювати, пояснювати і ще раз пояснювати».
8. «Ми»
Безсумнівно «ми» — слово вкрай потужне. Але ваші підлеглі дуже тонко відчувають, якщо ви не вкладаєте в нього справжнього змісту. Тож варто вживати «ми» тільки доречно. Скажімо, під час спілкування із зовнішнім середовищем, використовуйте «я» в разі, якщо ваша компанія чи хтось з безпосередньо підпорядкованих вам топів, зробив помилку. Натомість, вживайте «ми», коли мова заходить про успіхи або досягнення — компанії чи вашої команди.
Аналогічно і всередині компанії. Користуйтесь «ми», коли особисто вам щось вдалося, бо, зрештою, ваш успіх базується на зусиллях підлеглих. Якщо ж мова заходить про досягнення конкретного працівника, краще кажіть «ви».
За матеріалами "8 Stupid Things Bosses Say To Employees", CEO.com.
|