Бізнес-аналітика: «за» чи «проти»?
Гері Кокінз (Gary Cokins), керівник продуктового маркетингу в SAS, а також визнаний експерт з управління витратами та підвищення результативності, автор книги "Управління результативністю" (Performance Management), пояснює, як визначити, що бізнес-аналітика — це дійсно суттєва конкурентна перевага вашої компанії, а не просто чергова данина моді.
Гері Кокінз
(Gary Cokins)
|
Технології більше не перешкода для аналітики
Основна перешкода на шляху впровадження аналітики — це природній супротив людей змінам. Якщо раніше технології також могли перешкоджати подібному впровадженню, то сьогодні вони більше не проблема. Використання аналітичних інструментів широким масивом користувачів, а не лише спеціально тренованих спеціалістів, сьогодні стає звичайною справою.
Джейн Гріффін (Jane Griffin), представник Deloitte Consulting LLP, стверджує: "Краще розуміння даних може суттєво покращити якість управлінських рішень. Ціноутворення, тенденції на ринку праці, реформування сфери охорони здоров'я, навіть безпека та загроза терористичних атак — все це виклики, які потребують комплексних рішень, з якими здатна справитися тільки глибинна аналітика".
Аналітика як стале джерело конкурентної переваги
Майкл Портер (Michael Porter), професор Гарвардської бізнес-школи та відомий експерт з питань управління, колись визначив поняття загальних (generic) стратегій для компаній (управління витратами, диференціація, фокус тощо). Всі ці стратегії є досить вразливими, оскільки конкуренти можуть досить швидко здійснити подібні дії і ліквідувати вашу конкурентну перевагу.
Тому здатність компанії швидко приймати найкращі рішення — що досягається завдяки впровадженню бізнес-аналітики — стає чи не єдиною стабільною конкурентною перевагою, яку дуже складно скопіювати.
Того самого можна досягнути, впровадивши управлінські методології, які базуються на бізнес-аналітиці. Ті компанії, які вже скористалися ними, сьогодні знаходяться відчутно попереду своїх конкурентів. Тому можна з впевненістю стверджувати, що бізнес-аналітика це дійсно конкурентна перевага, а не просто данина моді.
За матеріалами "Business Analytics — Opposition or Proposition?", Big Fat Finance Blog.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|