Виклики управління інноваціями та ключовим бізнесом
Три принципи лідерства для перетворення конфліктів у довгострокове зростання.
Восени 2008-го року стало очевидно, що генеральний директор Misys PLC, сервісної компанії, яка займається програмним забезпеченням у охороні здоров'я та фінансовій сфері, зіткнувся із серйозними труднощами. Бізнес потерпав від постійного тиску, і при цьому нова ініціатива розробки інноваційного програмного забезпечення для охорони здоров'я ще не приносила фінансових результатів. Розглядаючи цю ініціативу, як пасив, який тільки "витягує" гроші з компанії, топ-менеджмент порекомендував продати цей напрямок і інвестувати "звільнені" $3 млн., які раніше витрачалися на проект, на більш прибуткові напрямки.
Втім, генеральний директор проігнорував ці рекомендації. Вважаючи інноваційну систему ключовим елементом своїх довгострокових планів, він не лише продовжив її фінансування, але й відділив її від основного бізнесу, тим самим по суті перетворивши на конкуруючу одиницю. Таке рішення збільшило напругу серед топ-менеджменту. Тепер кожне стратегічне рішення передбачало необхідність вибирати між фінансуванням прибуткового основного бізнесу, який гарантував швидке повернення інвестицій, та інвестиціями в нову бізнес-одиницю, яка потенційно змогла б стати прибутковою лише в далекому майбутньому. Почалася і внутрішня конкуренція між менеджерами основного бізнесу та менеджерами новоствореної ініціативи.
Втім, рішення генерального директора спровокувати конкуренцію серед топ-менеджерів виявилося успішним. Разом з розвитком нової системи, зростав і ключовий бізнес компанії. У 2009-му році це зростання досягнуло 30% — і це в рік кризи!
І сьогодні, коли нова система стала рушієм інновацій практично в кожному відділі компанії, ніхто із топ-менеджерів вже не вважає її зайвою чи неефективною. Навпаки, саме їй завдячують прибутковістю бізнесу і вважають гарантією майбутнього процвітання.
Основний урок, який можна здобути з цієї історії полягає в тому, що компанії виживають лише тоді, коли їх лідери свідомо провокують своєрідний креативний конфлікт між усталеними та новими проектами.
При цьому дослідники визначають три базові принципи лідерства, які безпосереднім чином впливають на успішність компаній.
Принцип 1: Розвивайте всеоб'ємну (широку) ідентичність. Широке відчуття ідентичності робить компанію більш стійкою і водночас спроможною до адаптації. Вузьке ж поняття ідентичності може вбити компанію, як це сталося з компанією Polaroid, яка так і не змогла змінитися, щоб відповідати потребам нового цифрового покоління.
Принцип 2: Зберігайте напругу. Успішним компаніям вдається зберігати напругу між інноваціями та ключовим бізнесом, який приносить прибуток.
Принцип 3: Допускайте невідповідність. Успішним компаніям вдається одночасно працювати над розвитком кількох "конфліктуючих" напрямків. Одна з найбільш розповсюджених помилок — намагатися застосовувати для інноваційних відділів компанії ті самі метрики та показники результативності, що й для ключових напрямків діяльності.
За матеріалами "The Challenge of Managing Innovation and the Core Business", strategy+business.
|