Сім лайфхаків для підвищення залученості співробітників
Джерело: ПроHR
Що таке залученість, від чого залежить цей параметр і як його можна підвищити, аби і співробітників утримати, і продуктивність бізнесу поліпшити? Своїми думками ділиться Ендрю Сетінік (Andrew Cetinic), технічний директор PeopleForce.
Єдиного визначення залученості немає, оскільки це поняття включає відносини між співробітниками, начальством і підлеглими, емоційно-інтелектуальний стан, поведінкові тригери, від яких залежить атмосфера в колективі, загальне сприйняття роботи. Тому краще розглядати залученість у розрізі декількох категорій. наприклад:
- Люди і культура. Відносини з прямим керівником і колегами, наявність корпоративного лідера, work-life balance. Ще один фактор, на який звертають особливу увагу міленіали, — чи відповідають цінності і цілі людини планам і візії компанії. Також співробітникам важливо мати прозору систему розподілу ролей, обов’язків, відповідальності в команді.
- Корпоративна репутація і практика. Тут основні чинники — наявність соціальної відповідальності, налагоджених організаційних процесів.
- Можливості для професійного розвитку. Від цього частково залежить, чи буде робота нудною або цікавою, з безліччю складних викликів, які дозволять ставати досвідченішими, або без них. Співробітникам важливо, аби в компанії були умови для кар’єрного просування, бажано — чітко прописані. Не варто забувати про навчання (від корпоративних занять англійською до спільного відвідування конференцій). А також про регулярний і ефективний фідбек.
- Система винагороди. Матеріальні і нематеріальні інструменти (зокрема, підтримка в турботі про здоров’я, компенсація витрат на житло, транспорт). І звичайна похвала, коли це доречно.
- Умови. Наприклад, зручне робоче місце, графік, розташування офісу тощо.
Підвищення рівня залученості дозволяє утримувати талановитих співробітників, покращувати показники продуктивності команди й оптимізувати ресурси. Наприклад, дослідження Gallup 2018 року показало, що незалучені співробітники на 37% частіше не виходять на роботу, на 18% менш продуктивні, що впливає на скорочення рівня дохідності на 15%.
№1. Святкуйте події
Це не означає, що потрібно жити в режимі «Свято кожен день». Але слід відзначати навіть невеликі події, які в масштабах компанії можуть здатися незначними, а для співробітників дуже важливі.
Ідеї:
- колективні обіди по п’ятницях (або в інші дні);
- привітання з річницею роботи в компанії (досить букета квітів і короткої промови, аби людина відчула, що її цінують);
- публічна похвала — як за дрібні заслуги, так і за великі (це важливо і на етапі адаптації, і при тривалій співпраці);
- привітання з сімейними святами (наприклад, днем народження дитини).
Це сформує позитивні асоціації, а для людей робота стане не просто місцем, куди вони приходять на 8-9 годин, а простором, де їх готові підтримати і можна весело провести час з колегами.
№2. Проявляйте турботу та емпатію
Без цього не обійтися в роботі з людьми. Звичайно, важливо дотримуватися меж, щоб спілкування зі співробітниками не перетворилося в імітацію сеансів із психологом. Але питати у своїх колег «Як справи?» — хороша звичка.
Також важливо:
- проводити зустрічі 1:1, мета яких — поспілкуватися з працівником тет-а-тет, дізнатися, що його турбує, що не виходить, які є проблеми, і допомогти прийти до оптимального рішення;
- неформально спілкуватися — під час обіду, в черзі до кави-машини, після роботи;
- давати можливість звернутися безпосередньо до керівника, щоб уточнити робочі або особисті моменти (навіть якщо це 10-хвилинна зустріч).
№3. Залучайте у волонтерські проекти
Є безліч соціальних проектів, мета яких — турбота про екологію, допомога дітям, піклування про тварин тощо. Можна організувати суботник, поїздку в дитбудинок з подарунками, участь у благодійних бігових марафонах. Люди будуть відчувати, що вони не просто забезпечують себе доходом, а й разом із колегами можуть допомогти іншим, зробити щось соціально корисне. Це надихає і робить команду соціально відповідальною.
№4. Пропонуйте безлімітну відпустку
Здавалося б, це небезпечна ідея. Але, наприклад, досвід креативного агентства Banda доводить зворотне і є знаком, що людям довіряють. Спрацьовує ефект «коли тобі нічого не забороняють і ні в чому не обмежують, цього хочеться менше або не хочеться зовсім». Люди, навпаки, стали рідше брати відпустку, при цьому їх ефективність підвищилася. Такий результат просто пояснити — коли робота приносить задоволення, є крута команда, то і залишати таке середовище не хочеться. Подібний прийом використовується в багатьох передових компаніях, серед яких Google і Netflix.
№5. Проводьте лаконічні опитування
Бажано — не раз на рік, а, наприклад, раз у квартал. Тільки не перетворюйте опитування в допити із сотні пунктів. Навіть 3-7 правильно заданих питань можуть багато чого пояснити. Для вас це спосіб моніторити ситуацію, а для працівників — можливість дати швидкий і ефективний фідбек. Проводьте опитування анонімно, щоб люди не боялися чесних відповідей. Вивчайте різні аспекти залучення: ставлення до колег і співробітників, задоволеність умовами праці, оплатою, розвитком тощо.
№6. Налаштуйте внутрішню комунікацію
Оптимально мати два канали: для офіційних новин і для неформальних. Для першого підійде проста email-розсилка на робочі адреси співробітників (зведення новин у вигляді списку або коротких повідомлень). Для обміну фановими месседжами, поздоровлень колег, подяки, оперативних новин можна вибрати канал у месенджері. Там же зручно проводити опитування (наприклад, про те, коли краще провести корпоратив), створити чат для спілкування і обговорення ідей.
№7. Організуйте HackDay
Такий формат заходу передбачає розробку проекту з нуля за обмежену кількість часу — наприклад, 24 або 48 годин. Відмінна ідея для компаній, де потрібно генерувати ідеї 24/7 і працювати в команді. Також такий івент допомагає:
- поліпшити взаєморозуміння між учасниками проектних команд;
- прокачати навички роботи в стресових умовах;
- навчити тайм-менеджменту і проектному менеджменту.
Можна спробувати провести і захід у форматі «Тиждень на межі», мета якого — закрити всі «завислі» завдання.
Ілюстрація: Lattice
|