ІНСАЙТИ | Залучення працівників 30 червня 2020 р.

Сім лайфхаків для підвищення залученості співробітників

Джерело: ПроHR

Що таке залученість, від чого залежить цей параметр і як його можна підвищити, аби і співробітників утримати, і продуктивність бізнесу поліпшити? Своїми думками ділиться Ендрю Сетінік (Andrew Cetinic), технічний директор PeopleForce.

Сім лайфхаків для підвищення залученості співробітників

Єдиного визначення залученості немає, оскільки це поняття включає відносини між співробітниками, начальством і підлеглими, емоційно-інтелектуальний стан, поведінкові тригери, від яких залежить атмосфера в колективі, загальне сприйняття роботи. Тому краще розглядати залученість у розрізі декількох категорій. наприклад:

  • Люди і культура. Відносини з прямим керівником і колегами, наявність корпоративного лідера, work-life balance. Ще один фактор, на який звертають особливу увагу міленіали, — чи відповідають цінності і цілі людини планам і візії компанії. Також співробітникам важливо мати прозору систему розподілу ролей, обов’язків, відповідальності в команді.
  • Корпоративна репутація і практика. Тут основні чинники — наявність соціальної відповідальності, налагоджених організаційних процесів.
  • Можливості для професійного розвитку. Від цього частково залежить, чи буде робота нудною або цікавою, з безліччю складних викликів, які дозволять ставати досвідченішими, або без них. Співробітникам важливо, аби в компанії були умови для кар’єрного просування, бажано — чітко прописані. Не варто забувати про навчання (від корпоративних занять англійською до спільного відвідування конференцій). А також про регулярний і ефективний фідбек.
  • Система винагороди. Матеріальні і нематеріальні інструменти (зокрема, підтримка в турботі про здоров’я, компенсація витрат на житло, транспорт). І звичайна похвала, коли це доречно.
  • Умови. Наприклад, зручне робоче місце, графік, розташування офісу тощо.

Підвищення рівня залученості дозволяє утримувати талановитих співробітників, покращувати показники продуктивності команди й оптимізувати ресурси. Наприклад, дослідження Gallup 2018 року показало, що незалучені співробітники на 37% частіше не виходять на роботу, на 18% менш продуктивні, що впливає на скорочення рівня дохідності на 15%.

№1. Святкуйте події

Це не означає, що потрібно жити в режимі «Свято кожен день». Але слід відзначати навіть невеликі події, які в масштабах компанії можуть здатися незначними, а для співробітників дуже важливі.

Ідеї:

  • колективні обіди по п’ятницях (або в інші дні);
  • привітання з річницею роботи в компанії (досить букета квітів і короткої промови, аби людина відчула, що її цінують);
  • публічна похвала — як за дрібні заслуги, так і за великі (це важливо і на етапі адаптації, і при тривалій співпраці);
  • привітання з сімейними святами (наприклад, днем народження дитини).

Це сформує позитивні асоціації, а для людей робота стане не просто місцем, куди вони приходять на 8-9 годин, а простором, де їх готові підтримати і можна весело провести час з колегами.

№2. Проявляйте турботу та емпатію

Без цього не обійтися в роботі з людьми. Звичайно, важливо дотримуватися меж, щоб спілкування зі співробітниками не перетворилося в імітацію сеансів із психологом. Але питати у своїх колег «Як справи?» — хороша звичка.

Також важливо:

  • проводити зустрічі 1:1, мета яких — поспілкуватися з працівником тет-а-тет, дізнатися, що його турбує, що не виходить, які є проблеми, і допомогти прийти до оптимального рішення;
  • неформально спілкуватися — під час обіду, в черзі до кави-машини, після роботи;
  • давати можливість звернутися безпосередньо до керівника, щоб уточнити робочі або особисті моменти (навіть якщо це 10-хвилинна зустріч).

№3. Залучайте у волонтерські проекти

Є безліч соціальних проектів, мета яких — турбота про екологію, допомога дітям, піклування про тварин тощо. Можна організувати суботник, поїздку в дитбудинок з подарунками, участь у благодійних бігових марафонах. Люди будуть відчувати, що вони не просто забезпечують себе доходом, а й разом із колегами можуть допомогти іншим, зробити щось соціально корисне. Це надихає і робить команду соціально відповідальною.

№4. Пропонуйте безлімітну відпустку

Здавалося б, це небезпечна ідея. Але, наприклад, досвід креативного агентства Banda доводить зворотне і є знаком, що людям довіряють. Спрацьовує ефект «коли тобі нічого не забороняють і ні в чому не обмежують, цього хочеться менше або не хочеться зовсім». Люди, навпаки, стали рідше брати відпустку, при цьому їх ефективність підвищилася. Такий результат просто пояснити — коли робота приносить задоволення, є крута команда, то і залишати таке середовище не хочеться. Подібний прийом використовується в багатьох передових компаніях, серед яких Google і Netflix.

№5. Проводьте лаконічні опитування

Бажано — не раз на рік, а, наприклад, раз у квартал. Тільки не перетворюйте опитування в допити із сотні пунктів. Навіть 3-7 правильно заданих питань можуть багато чого пояснити. Для вас це спосіб моніторити ситуацію, а для працівників — можливість дати швидкий і ефективний фідбек. Проводьте опитування анонімно, щоб люди не боялися чесних відповідей. Вивчайте різні аспекти залучення: ставлення до колег і співробітників, задоволеність умовами праці, оплатою, розвитком тощо.

№6. Налаштуйте внутрішню комунікацію

Оптимально мати два канали: для офіційних новин і для неформальних. Для першого підійде проста email-розсилка на робочі адреси співробітників (зведення новин у вигляді списку або коротких повідомлень). Для обміну фановими месседжами, поздоровлень колег, подяки, оперативних новин можна вибрати канал у месенджері. Там же зручно проводити опитування (наприклад, про те, коли краще провести корпоратив), створити чат для спілкування і обговорення ідей.

№7. Організуйте HackDay

Такий формат заходу передбачає розробку проекту з нуля за обмежену кількість часу — наприклад, 24 або 48 годин. Відмінна ідея для компаній, де потрібно генерувати ідеї 24/7 і працювати в команді. Також такий івент допомагає:

  • поліпшити взаєморозуміння між учасниками проектних команд;
  • прокачати навички роботи в стресових умовах;
  • навчити тайм-менеджменту і проектному менеджменту.

Можна спробувати провести і захід у форматі «Тиждень на межі», мета якого — закрити всі «завислі» завдання.

Ілюстрація: Lattice



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
ПрокрастинаціяПрокрастинація
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)