ІНСАЙТИ | Goals 31 січня 2018 р.

Як вибрати цілі, які б надихали та мотивували вашу команду

Не просто формулювання цілей, але й максимально точне визначення рівня їхньої складності, — це має вирішальне значення для успіху будь-якої бізнес-ініціативи незалежно від її масштабу. Про це пише Дуглас Конант (Douglas Conant), засновник ConantLeadership та екс-гендиректор Campbell Soup Company.

Дуглас Конант: Як вибрати цілі, які б надихали та мотивували вашу команду Навіть якщо ви лише приступаєте до чогось — уявіть кінцеву ціль. Так висловив Стівен Кові суть однієї зі своїх знаменитих семи звичок. Якщо ви не можете чітко представити бажаний результат, вам навряд чи вдасться його досягнути. Ця очевидна істина набуває особливої значущості в контексті лідерства.

Лідер може досягти успіху лише маючи чітко сформульовані цілі, які вказують напрям руху команди або навіть цілої організації. І не важливо про що йдеться — про збільшення обсягів продажу у кварталі чи здійснення радикального стратегічного повороту — потрібна ясність стосовно того, куди ви рухаєтесь. Люди мають знати, куди йти. Якщо немає спільного бачення — в групі не буде дисциплінованості та сфокусованості. Тому, не виключено, що ви марнуватимете ресурси та час, виконуючи нікому непотрібну роботу.

Отже, як вирішити, яку дорогу вибрати? Тут необхідно керуватися засадою — «прагнемо досягнути зірок, міцно стоячи на землі». Іншими словами, ваші цілі мають бути як ідеалістичними, так і реалістичними. Занадто приземлена мрія нікого не захопить. Бо навіщо чинити весь цей «галас» навколо змін, якщо ніхто не збирається піднестися над рівнем посередності? Якщо ж люди не докладатимуть особливих зусиль — у групі буде відчуття досягнення, гордості за те, що зроблено важке завдання.

Якщо ж мрія занадто масштабна, страх перед провалом може сковувати ініціативність. Навіщо щось робити, намагаючись досягти недосяжного? Навіщо марно витрачати зусилля, якщо неминучим результатом стане розчарування (або ще гірше — працівники відчуватимуть безсилля та неповноцінність)?

Тож цілі повинні знаходитись посередині між цими двома крайнощами. Тоді вам буде простіше згуртувати всіх навколо них і не збавляти темпи руху, коли з'являтимуться перепони. В ідеалі подолання виклику сприйматиметься як пригода, що наповнюватиме всіх величезною вдоволеністю від досягнутого.

Щоб правильно сформулювати цілі, слід зробити наступне.

«Подивіться в очі» найгіршому. Перед усе потрібно оцінити — де ви зараз знаходитесь. Витягніть на поверхню найбільш неприємні проблеми — те, що зазвичай замовчується, про що не згадується в «гламурних» квартальних звітах. Встаньте перед прикрими фактами, які стосуються вас, вашої команди та організації.

Запитайте себе: з якими основними перешкодами ми стикаємось? Чи є щось «отруйне» в атмосфері команди або культурі компанії? Якими є ресурсні обмеження? Які зроблені вами припущення можуть бути неправильними? Яким є рівень довіри в колективі? Які основні сильні сторони має компанія? Які її вразливі місця? В «полоні» яких неактуальних парадигм ви знаходитеся? Від яких застарілих підходів та поведінкових моделей необхідно відмовитись? Вислухайте думку всіх, хто бере участь у цьому аналізі.

Проведіть аудит продуктивності функціонування команди. Складіть перелік питань, які вас непокоять, а також перелік сильних і слабких сторін.

Долучіть до процесу визначення цілей всіх стейкхолдерів. Неможливо надихнути всіх. Але якщо ви насправді хочете поставити ціль, яка б мотивувала, будучи при цьому досяжною, то маєте переконатися, що так її сприйматимуть якомога більше стейкхолдерів. Ретельно продумайте, чиї голоси є найвагомішими на різних ділянках бізнесу. Яких результатів прагне досягти кожний із цих індивідів? Одних може цікавити виключно генерування доходів для акціонерів; інших — залучення найталановитіших фахівців або питання соціальної відповідальності бізнесу. Як ви можете «навести мости» між всіма цими різними мотивами і впливами та створити візію, яка б об'єднала всіх?

Особисті розмови з людьми та аналіз даних може неочікувано дати «поживу» вашій уяві. Додивіться на інформацію, яку маєте, з перспективи інших. Може те, що мотивує їх, стане «ключем» до переосмислення ваших цілей у спосіб, який «підживить» свіжою енергією ваші внутрішні рушії.

Запитайте співрозмовників, що змушує їх рухатися вперед. Коли вони по-справжньому глибоко поринають у роботу? Як ви можете вибрати ціль, яка б не тільки стала засобом відтворення цього стану, але й допомогла б ще більше розширити його межі? Що говорять дані? Якщо ви бачите, що щось добре працювало в минулому, проаналізуйте — завдяки чому це відбувалося. Як ви можете відтворити ці ж самі умови в майбутньому, при цьому ще більше піднявши рівень результативності?

Переконайтесь у винятковій чіткості своїх меседжів. Визначивши напрям руху, ви мусите на 100% переконатись, що абсолютно всі однаково розуміють зміст ваших повідомлень. Хоча ця порада може сприйматися як банальність, досягти 100-відсоткової чіткості розуміння неймовірно складно. Тому в ConantLeadership і кажуть, що «повна ясність є наближенням до божественного».

Немає жодного значення, скільки разів ви вдосконалювали зміст своєї візії, скільки доклали сил, шліфуючи формулювання своїх повідомлень — все одно ви не висловили це настільки чітко, як вам здається. Ви маєте усунути будь-який натяк на неоднозначність сприйняття. Перевіряйте знов і знов — чи новий напрям є зрозумілим для всіх, а також, що люди мають інструменти, які дозволять втілити його в життя.

Важливо усвідомлювати, що цей етап ніколи не завершиться. Ви мусите безупинно доносити зміст визначених цілей. Не бійтесь виглядати настирливим. Адже ціль (якщо її вибрано правильно) є відправною точкою для зарядження енергією усієї ініціативи. Напишіть ціль на стіні. Поставте її у свій підпис в email. Вигукуйте через мегафон. Якщо ви пройшли через два перші етапи та сформулювали повідомлення, яке надихає та є досяжним, якщо врахували думку всіх стейкхолдерів — то нікого не дратуватиме її безперервне повторювання. Це швидше сприйматиметься як заклик, що згуртовуватиме. Він має пробуджувати радість очікування та рішучість.

За матеріалами "How to Choose Goals That Motivate & Inspire Your Team", LinkedIn.

Фотоілюстрація: ConantLeadership



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ
Закони переможців. Як здійснити cвої мріїЗакони переможців. Як здійснити cвої мрії
Кмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесіКмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесі

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)