Які базові вміння потрібні керівникові віртуальної команди
Наскільки складно управляти командою, яка працює у віртуальному режимі? «Для більшості опинитися в ролі керівника віртуальної команди — це все одно що бути кинутим у вир, не пройшовши елементарної школи виживання, — пише Вейн Тармел (Wayne Turmel), публіцист, співзасновник The Remote Leadership Institute.
Як правильно називати людину, яка стоїть на чолі команди — лідером чи менеджером? Автор відповідає на це питання так:
«Напевно, все ж таки краще вживати ці поняття як взаємозамінні терміни, бо одночасно це і окремі функції, і підфункції однієї й тієї ж ролі. Всі собаки є ссавцями, але не всі ссавці — собаки. Тут все аналогічно: кожен лідер певною мірою є менеджером, але не кожний менеджер може бути провідником».
Ось вас призначили керівником команди, з членам якої, можливо, ви ніколи не зустрічалися особисто — що потрібно врахувати для того, аби досягти бажаних цілей? Вейн Тармел рекомендує скористатися з порад, які дає Кевін Ейкенберрі (Kevin Eikenberry) у своїй книзі «Remarkable Leadership-Unleashing Your Leadership Potential One Skill at a Time» («Чудове провідництво: як розкрити свій лідерський потенціал — одна навичка за раз»).
Чітко сформулюйте очікування. Якщо ви хочете бачити, що кожний член команди прагне підвищити свою результативність, донесіть до людей свої очікування так, аби не залишалося місця для жодних двояких інтерпретацій. Крім усього, це дуже хороший засіб зменшити кількість неправильних припущень стосовно ваших намірів і реального стану справ; що особливо важливо в ситуації, коли немає можливості обговорювати поточні питання в ході безпосереднього спілкування.
Сфокусуйтесь на результатах. Коли ви не бачите постійно своїх підлеглих, є дуже мало речей, по яких ви можете надавати їм зворотний зв’язок. Фактично залишається тільки найважливіше, а саме — результати. Тож не турбуйтесь про те, як працівники проводять час або коли вони виконують роботу. Сконцентруйте свою увагу на результатах.
Інвестуйте час та зусилля у формування відносин. Набагато складніше підтримувати стосунки, перебуваючи на відстані. Тому знаходьте способи робити це якомога ефективніше. Продумайте, як заохотити членів команди не замикатися виключно на виконанні своїх завдань, але й активно формувати відносини одне з одним.
Зміцнюйте довіру. Як лідер ви мусите більше довіряти підлеглим. Вірте людям та очікуйте, що вони виконуватимуть свою роботу якнайкраще. Потрібно абсолютно зрозуміло висловити свої очікування та максимально часто спілкуватися зі співробітниками, не забуваючи при цьому, що довіра є критично важливим елементом успіху команди.
Наберіться терпіння. Якщо ви не працюєте безпосередньо поруч з вашими підлеглими, то, аби зробити деякі речі, вам знадобиться більше часу. Звикайте до цього та спокійно сприймайте те, що процес пошуку та впровадження вдосконалень триватиме довше, ніж хотілося б.
Виходьте з того, що кожна без винятку нарада має бути рушієм результативних дій. Плануйте короткі зустрічі з чітким порядком денним. Бажано припиняти всі паралельні обговорення, які не вписуються в рамки основної дискусії. Намагайтесь досягти максимально високого рівня активності всіх учасників наради.
Продуктивно використовуйте технології. Застосовуйте все, що може запропонувати компанія. Але, крім цього, у міру потреби, знаходьте зовнішні інструменти, які допоможуть команді підвищити продуктивність на певних ділянках та впоратися з викликами, які неминуче виникатимуть під час реалізації проектів.
«Наведені вище поради є простими та очевидними, але реалізувати їх не зовсім просто, — пише Вейн Тармел. — Для цього замало просто управляти діяльністю команд чи окремих людей; ще потрібні лідерські якості, а тому вкрай важливо вийти за межі ролі тільки менеджера».
За матеріалами "Key skills for virtual leaders", management-issues.
|