П'ять простих порад побудови успішної команди
Ден Бобінскі (Dan Bobinski), президент Leadership Development, Inc., відомий спеціаліст із тренінгів, автор кількох книг, блогер та бездоганний лектор, розмірковує про принципи створення згуртованих команд, та ділиться простими порадами, які допоможуть досягнути цієї цілі.
Запитайте будь-якого менеджера, управлінця, керівника чи лідера, навіщо потрібна згуртована команда — і ви найімовірніше отримаєте багато різних відповідей. Причиною такої різноманітності є те, що люди цінують різні аспекти командної роботи. Втім, деякі фактори є спільними для більшості компаній, не залежно від сфери та напрямку їхньої діяльності.
Що цікаво — більшість із цих факторів, які найбільше цінуються керівниками компанії, є надзвичайно простими. Втім, така простота не набувається автоматично. Вона не з'являється нізвідки. Тому для її досягнення також потрібна наполеглива і цілеспрямована робота.
Саме тому, якщо у компанії ви виконуєте роль менеджера, лідера чи керівника — ви повинні бути переконані, що ваша команда отримує всі ці речі. Вам може здаватися, що ви робите все ідеально, але насправді ваші люди можуть не помічати цього. І це зовсім не їхня проблема. Як керівник — ви повинні забезпечити успішну й ефективну діяльність всієї команди і саме ви несете за це відповідальність.
Ось ці п'ять факторів:
- Чесність. Так, чесність повинна бути сама собою зрозумілою. Команда завжди прагне чесності від своїх лідерів. Її учасники не хочуть напівправди, і не хочуть, щоб ними маніпулювали. Якщо ви не знаєте відповіді на якесь питання — чесно в цьому признайтесь. Якщо ви говорите "так" — це повинно означати "так", а "ні", відповідно — "ні". І у жодному разі не приховуйте правду, не кажучи вже про абсолютне табу на брехню! Коли брехня відкриється (не "якщо", а саме "коли") — ви повністю втратите довіру підлеглих (команди).
- Довіра. Це ще один очевидний елемент успішної команди. Втім, довіра до підлеглих — надзвичайно рідко трапляється у реаліях наших управлінських команд. Людям дозволяють виконувати механічну роботу, але коли доходить справа до прийняття рішень — їхню точку зору майже ніколи не беруть до уваги. Не кажучи вже про надання абсолютного права вирішувати щось самостійно. І це жахлива тенденція! Адже роботодавці платять тисячі доларів молодим перспективним спеціалістам, при цьому не використовуючи їхні аналітичні можливості навіть на 10%.
- Взаємоповага. Всі знають приказку: "поводьтесь із людьми так, як ви хочете, щоб люди поводились із вами". Втім, вищого керівництва компанії це наче й не стосується! Вони хочуть, щоб команда поважала їх, але далеко не завжди готові відповідати взаємністю. Взаємоповага передбачає ввічливість, готовність спілкуватись та уважно прислухатись до точок зору підлеглих, впроваджувати їхні найкращі ідеї на практиці, тощо. Відомий гуру реклами Девід Огілві колись казав: "якщо ми ставимось до людей як до нікчем — значить ми керуємо компанією нікчем, якщо ж ми ставимось до людей як до геніїв — значить ми керуємо компанією геніїв".
- Визнання. У світі вже було один раз проведено експеримент на національному рівні — і його результати виявились цілком передбачуваними: КОМУНІЗМ НЕ ПРАЦЮЄ, ЛЮДЯМ ПОТРІБНЕ ВИЗНАННЯ ЗА РЕЗУЛЬТАТИ ЇХНЬОЇ ПРАЦІ! Мистецтво керівника тут полягає в балансі між індивідуальним та командним визнанням. Давайте людям знати, що вони вдало впоралися з певними завданнями. Завжди висловлюйте похвалу публічно. Коли ж команда досягає успіху завдяки спільним зусиллям — хваліть людей як команду.
- Підтримка. Все дуже просто — без підтримки команда навряд чи зуміє успішно впоратись із поставленими перед нею завданнями. Люди повинні знати, що коли вони почнуть свій рух до поставлених цілей — то отримають всю необхідну фінансову та моральну підтримку на шляху до мети.
Можливо, у цьому переліку немає нічого інноваційного — втім, саме ці аспекти лежать в основі функціонування успішної команди.
За матеріалами "Five simple keys to building solid teams", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|