Що вбиває ефективність лідера?
Джерело: innovations
Намагаючись досягти найкращих результатів, лідер інколи припускається помилок, які зменшують і ефективність, і мотивацію підлеглих. Про те, які найпоширеніші проблеми можуть виникати, і як з ними упоратись, розмірковує у своєму блозі Марк Санборн (Mark Sanborn), президент консалтингової компанії Sanborn & Associates та автор кількох бізнес-бестселерів.
Марк Сенборн
(Mark Sanborn)
|
Дуже часто керівник намагається виграти за будь-яку ціну. Звичайно, перемога важлива — проте шлях її досягнення важить не менше. Скажімо, якщо вимагати від підлеглих постійно працювати на межі їхніх можливостей, рано чи пізно це підірве і атмосферу у колективі, і відносини між людьми. І, зрештою, отримані результати можуть виявитися значно меншими за нанесену компанії шкоду.
Також інколи лідер прагне підтверджувати свій авторитет і обирає для цього не найкращий спосіб. Наприклад, постійно демонструє, що він знає більше за підлеглих, є розумнішим. У довгостроковій перспективі це призводить лише до зниження рівня довіри між керівником і працівниками. Набагато ефективніше — сприяти збільшенню свого авторитету завдяки цікавим ідеям та поведінці, яку могли б наслідувати підлеглі.
Поширена помилка — «дисконтування» ідеї. Час від часу лідери надають більшого значення ідеям одних людей та схильні критично ставитись до ідей інших — тих, від кого вони не чекають проривних думок. У результаті дуже цінна ідея може бути відхилена лише тому, що надійшла з неочікуваного джерела. Щоб уникнути цієї помилки, керівнику варто пам’ятати, що гарна думка може з’явитись будь-коли і будь-де, а його упередженість — лише заважає справі.
Через брак вільного часу лідер інколи може не помітити ту хорошу (або навіть видатну) роботу, яку виконали працівники. Звичайно, це негативно відбивається на мотивації підлеглих — адже для багатьох людей найважливіше знати, що їхній внесок бачать та цінують. Якою б не була зайнятість управлінця, необхідно знаходити час на те, щоб відзначити працівників, які добре виконують свої завдання. А якщо робота була спільна, потрібно помітити внесок кожного з підлеглих — і розповісти про нього іншим.
Якщо фокус зміщується особисто на управлінця — ніхто не помічає команду
Одна з помилок керівників — створення культу персони в компанії. Справді, яскравий лідер привертає до себе чимало уваги, є дуже помітним. Але якщо фокус зміщується особисто на управлінця — ніхто не помічає команду. Навіть результати стають вже не такими важливими — а це, з часом, призводить до того, що їх стає менше.
За матеріалами "12 Things that KILL Your Leadership Effectiveness", Mark Sanborn's Leadership Blog.
|