Лідерство vs Менеджмент
Майкл Санібел (Michael Sanibel), письменник-фрилансер, який спеціалізується на тематиці бізнесу, фінансів та політики, ділиться своїми думками про такі важливі поняття як "лідерство" і "менеджмент", та їхні принципові відмінності.
Майкл Санібел
(Michael Sanibel)
|
Лідерство — це встановлення прикладу, за яким хочуть йти інші. Це надзвичайно важлива концепція, і особливо, у часи складної економічної кризи. Коли невпевненість у завтрашньому дні стає нав'язливою, працівники як ніколи потребують переконання у власних силах і у власному майбутньому. А хто може дати їм таку впевненість, окрім лідера?
Встановлення прикладу не означає, що ви будете просити когось виконувати роботу, яку самі ніколи б не стали виконувати. Це означає встановлювати високий стандарт для інших власним прикладом. Ви повинні надихати людей, а не наказувати їм, при цьому забезпечуючи всіма необхідними інструментами для досягнення цілі. Хороший лідер заслуговує на довіру і завжди користується повагою, незалежно від того, яку посаду він формально займає у компанії. А повага — це поняття двостороннє і його необхідно заслужити.
"Лідерство — це не посада, — стверджує Стівен Кові (Stephen R. Covey), автор кількох бестселерів. — Це моральний авторитет, який виникає тоді, коли ви повністю відповідаєте універсальним принципам, таким як чесність, відкритість та повага до людей, які вас оточують".
При цьому потрібно відрізняти поняття лідерства та менеджменту (управління), які часто вважають одним і тим же. То в чому ж різниця між ними?
Менеджмент — це насамперед контроль. Лідерство — це насамперед підтримка, допомога. Для того, щоб ефективно керувати організацією, вам необхідно контролювати операції та системи, а також допомагати людям рухатися до цілі.
Менеджмент передбачає розстановку правильних людей на правильні місця і забезпечення їх правильними ресурсами, тоді як лідерство передбачає розвиток людей, встановлюючи перед ними високі очікування, забезпечуючи відповідним навчанням та визнаючи їхні досягнення.
Як менеджмент, так і лідерство, мають свою роль у бізнесі. Менеджмент забезпечує структуру та стабільність, тоді як лідерство надихає людей, впливає на них, створюючи атмосферу креативності, інновацій та самомотивації.
"Лідерство — це натхнення та візія, розвиток людей для досягнення великої цілі, — пояснює наставник та професор Маршал Голдсміт (Marshall Goldsmith). — Натомість, менеджмент — це здатність успішно керувати та відстежувати досягнення цілей".
За матеріалами "It Takes Leadership ", Entrepreneur.com.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|