ІНСАЙТИ | Словник менеджера 20 травня 2010 р.

Лідерство vs Менеджмент

Майкл Санібел (Michael Sanibel), письменник-фрилансер, який спеціалізується на тематиці бізнесу, фінансів та політики, ділиться своїми думками про такі важливі поняття як "лідерство" і "менеджмент", та їхні принципові відмінності.

<B>Майкл Санібел (Michael Sanibel) Майкл Санібел
(Michael Sanibel)
Лідерство — це встановлення прикладу, за яким хочуть йти інші. Це надзвичайно важлива концепція, і особливо, у часи складної економічної кризи. Коли невпевненість у завтрашньому дні стає нав'язливою, працівники як ніколи потребують переконання у власних силах і у власному майбутньому. А хто може дати їм таку впевненість, окрім лідера?

Встановлення прикладу не означає, що ви будете просити когось виконувати роботу, яку самі ніколи б не стали виконувати. Це означає встановлювати високий стандарт для інших власним прикладом. Ви повинні надихати людей, а не наказувати їм, при цьому забезпечуючи всіма необхідними інструментами для досягнення цілі. Хороший лідер заслуговує на довіру і завжди користується повагою, незалежно від того, яку посаду він формально займає у компанії. А повага — це поняття двостороннє і його необхідно заслужити.

"Лідерство — це не посада, — стверджує Стівен Кові (Stephen R. Covey), автор кількох бестселерів. — Це моральний авторитет, який виникає тоді, коли ви повністю відповідаєте універсальним принципам, таким як чесність, відкритість та повага до людей, які вас оточують".

При цьому потрібно відрізняти поняття лідерства та менеджменту (управління), які часто вважають одним і тим же. То в чому ж різниця між ними?

Менеджмент — це насамперед контроль. Лідерство — це насамперед підтримка, допомога. Для того, щоб ефективно керувати організацією, вам необхідно контролювати операції та системи, а також допомагати людям рухатися до цілі.

Менеджмент передбачає розстановку правильних людей на правильні місця і забезпечення їх правильними ресурсами, тоді як лідерство передбачає розвиток людей, встановлюючи перед ними високі очікування, забезпечуючи відповідним навчанням та визнаючи їхні досягнення.

Як менеджмент, так і лідерство, мають свою роль у бізнесі. Менеджмент забезпечує структуру та стабільність, тоді як лідерство надихає людей, впливає на них, створюючи атмосферу креативності, інновацій та самомотивації.

"Лідерство — це натхнення та візія, розвиток людей для досягнення великої цілі, — пояснює наставник та професор Маршал Голдсміт (Marshall Goldsmith). — Натомість, менеджмент — це здатність успішно керувати та відстежувати досягнення цілей".

За матеріалами "It Takes Leadership ", Entrepreneur.com.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Сила продуктивності. Як подолати прокрастинаціюСила продуктивності. Як подолати прокрастинацію
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію
Емоційний успіхЕмоційний успіх

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)