ІНСАЙТИ | Мотивація 22 вересня 2014 р.

Уроки мотивації від світових лідерів

Ні для кого не секрет, що дуже часто мотиваційні програми не дають бажаних результатів. Можливо причина у різних поглядах лідерів та персоналу на те, що для мотивації найважливіше?

Стів Тобак (Steve Tobak)
Стів Тобак
(Steve Tobak)
«Запитайте 10 керівників, що саме мотивує їхніх підлеглих на вражаючі досягнення, і ви отримаєте 10 різних відповідей — поставте це ж запитання тисячам працівників, і ви отримаєте майже ідентичні відповіді», — пише Стів Тобак (Steve Tobak), публіцист, управлінський консультант і колишній топ-менеджер.

Більшість людей хочуть працювати у середовищі, де б їх цінували та де б вони мали значущу та в міру складну роботу. Проте це цілком буденні речі — а не щось надзвичайне, про що хотілося б розповідати близьким та друзям. Тому, якщо ви хочете, аби ваші працівники з нетерпінням очікували завершення вихідних, прагнучи якнайшвидше потрапити на роботу, бо там їм цікаво і комфортно, вам доведеться виявити неабияку кмітливість.

Фактори, що мотивують окремих людей, дуже суб’єктивні та залежні від тонких нюансів певної ситуації. Дуже часто коріння мотивації в особистості технаря-ексцентрика, до безтями закоханого в справу, в божевільній ідеї або у вірі команди в те, що їй під силу змінити всесвіт. Тому замість того, щоб плодити малоефективні мотиваційні ініціативи, зорієнтовані на персонал взагалі, краще зайнятись прищеплюванням засад, на яких ґрунтується оргкультура деяких видатних компаній. І Марку Цукербергу (Mark Zuckerberg), і Ларрі Пейджу (Larry Page), і Стіву Джобсу (Steve Jobs) вдалося створити організації, в яких люди вірять: робити неможливе — це найзвичайніша у світі річ.

Будьте героєм. Ви можете погоджуватися або ні, але в кожному з нас живе дитина, яка вірить у казку та благородного лицаря, котрий завжди перемагає зло. Саме ця частина нас прагне слідувати за героєм. Якщо ви щиро вірите у свою візію, якщо переконані, що часткою свого натхнення ви зобов’язані команді — цього достатньо. І не потрібні вияви чогось надзвичайного.

Відправте людей на пошук "Золотого руна". Напевно, найважливіший складник мотиваційного рівняння — це справа. Продукт, що уможливлює розв’язання проблеми, яку ще ніхто не спромігся вирішити, або дає змогу людям робити неймовірні речі. Серце майже кожної людини тремтітиме від щастя, коли вона побачить річ, у створення якої особисто брала участь, у руках тисяч і тисяч споживачів . І ще одне: майже завжди в основі нашого захоплення лідером — не стільки його особистість, а в першу чергу справа, яку він у собі ототожнює.

Винаймайте тих, хто хоче піти за вами на край світу. Якщо ви наймаєте персонал лише для виконання певної роботи — то це все, що ви у підсумку отримаєте, навіть якщо поруч з вами опиняться талановиті індивіди. Вам потрібні люди, у яких було б щось спільне з вами та котрі б на особистісному рівні відчували б свою причетність до вашої справи. Але при цьому не забувайте: також потрібна багатоманітність індивідуальностей — інакше ви ризикуєте оточити себе клонами.

Вказуйте шлях. Групі потрібні напрям руху і дисциплінованість, стратегія і планування. Тільки тоді можливо втілити ідею у реальність. Отже, вам доведеться виконувати роль ефективного менеджера, який може добре налагодити процес, і одночасно бути провідником, котрий давав би підлеглим наснагу та заряджав їх енергією, коли це потрібно. Зрозуміло, що не кожний засновник може стати хорошим керівником, але принаймні на перших етапах життєвого бізнесу людина може ефективно виступати в обох амплуа.

Зробіть підлеглих героями вашої епопеї. Мати яскраву візію — це одне, а здатність з’єднатися з людьми емоційними та інтелектуальними узами — це інше. Для цього потрібна особистісна присутність лідера, якщо хочете — його здорове самолюбство (що зовсім не означає настирливе нав’язування себе на кшталт «А ось і я!»). Ваша команда повинна мати відчуття мети, сприймати себе як органічну частку якоїсь значущої місії. Можливо, слово «ідейність» комусь і не сподобається, але саме це мається на увазі.

Творіть у процесі руху. Ми знов і знов звертаємося до історій успіху Facebook, Google та Apple. Але насправді в більшості стартапів мало що виходить з їхнім першим задумом. А навіть якщо у вас відразу з’являється грандіозна ідея, то, опинившись у вирі взаємодії членів вашої команди, вона може розвиватися у цілком непередбачений спосіб. Тож ви повинні бути відкритим та адаптуватися відповідно до зміни ходу подій. Виявляйте увагу, слухайте, навчайтесь — шукайте сигнали, що підказали б вам, як створити культуру, у якій результативність команди як одного цілого була б вищою, ніж суми її окремих складників.

Якщо ви сумніваєтесь, що культура стартапа значною мірою базується на культі його місії, то можу вам відповідально сказати — це саме так. Звісно, це стосується не всіх компаній, але найяскравіші з них зросли на безкомпромісній відданості своїй місії.

За матеріалами "The Steve Jobs Way to Motivate Employees", Fox Small Business Center.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?
Правила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдомаПравила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдома

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)