ІНСАЙТИ | Соціальна стратегія 8 грудня 2008 р.

Соціальні медіа для бізнесу. Хто і як їх використовує?

Чарлін Лі (Charlene Li) Питання не в тому, чи інформація про вас буде присутня у всесвітній мережі? Вона там точно буде! Питання в тому, хто контролюватиме цю інформацію? Ви, чи ваш конкурент?

Коли про це говорить Чарлін Лі (Charlene Li) (колишній аналітик Forrester, яка нещодавно запустила власну компанію Altimeter Group), вона наводить приклад Google-пошуку за запитом "Comcast". На дев'ятому місці у видачі результатів знаходився YouTube-ролик "Як технік із компанії Comcast заснув на моєму дивані" (A Comcast technician sleeping on my couch).

"Саме тому, — наголошує Чарлін Лі, — соціальні мережі мають таке велетенське значення! Відео YouTube, записане якимось невідомим Браяном, здатне зруйнувати бренд, на становлення якого пішли мільярди доларів. Влада сьогодні переходить із рук корпорацій до рук звичайних споживачів".

Маркетинг змінюється

Маркетологи старого гарту сьогодні можуть опинитися у зовсім нелегкій ситуації. Весь цей вірусний маркетинг, піар у соціальних мережах, просування через блоги, тощо — можуть заплутати навіть досвідченого спеціаліста. Але щоб зрозуміти всю особливість сучасного підходу до маркетингу, вам слід у першу чергу подумати про стосунки. "Маркетинг все більше віддаляється від продажу. І хоча продаж може бути вашою кінцевою метою, щоб досягнути її — потрібно думати насамперед про створення стосунків".

Один з улюблених кліпів Лі (наведений нижче) показує розрив між рекламістами та споживачами. Він дуже саркастично висміює різницю між сприйняттям світу тими, хто продає продукт, та тими, хто теоретично повинен був би його купувати.

Яким же чином змінився маркетинг? Які його найкращі практики та найрозповсюдженіші помилки? Як почати працювати по-новому?

Лі рекомендує чотирикроковий процес при створенні вашої соціальної стратегії:

  1. Визначити, хто є вашою аудиторією;
  2. Встановити дуже чітку ціль;
  3. Розробити план дій;
  4. Визначити інструментарій, тактику та техніки.

Визначення аудиторії

Визначити аудиторію можливо за рівнем її активної участі в онлайн-спільнотах, а також класифікувати відповідно до цієї ознаки. Користувачів можна умовно поділити на:

    Спостерігачі: 52% онлайн-користувачів переглядають ролики YouTube, 42% читають блоги, а 19% — завантажують подкасти.

    Люди, які діляться інформацією: 28% використовують соціальні мережі, 28% присвоюють теги онлайн-контенту, 21% діляться контентом, який вони створили.

    Коментатори: 32% під час користування Інтернетом ставлять оцінку продуктам, сервісам чи людям, 30% залишають коментарі про продукт, 22% залишають коментарі у блогах та на сайтах.

    Творці: 12% створили чи працюють над наповненням блога; 11% беруть активну участь у створенні контенту для різноманітних платформ.

    Куратори: люди, які редагують онлайн-енциклопедії, працюють з wiki або модерують форуми.

Відразу після закінчення класифікації ви можете використовувати цю інформацію для того, щоб створювати свою власну спільноту. Наприклад, якщо вашою ключовою аудиторією є мами — то вам не потрібно вимагати від них поведінки "кураторів" або "творців". Втім, досвід показує, що мами можуть бути дуже активними коментаторами, оскільки вони цінують думку інших і часто прагнуть поділитися своєю власною.

Дуже чітко визначайте свою ціль

Створіть план дій. Проаналізуйте, що люди говорять про вас, використовуючи різноманітні інструменти онлайн-моніторингу. Лише дізнавшись, як люди ставляться до вас, ви зможете створити план дій і почати змінювати це ставлення, або навпаки — укріпляти його.

З чого почати?

Найкращий спосіб почати роботу з соціальними медіа — це поговорити з представниками та керівництвом тих компаній, які вже працюють у цій сфері. Отримати від них поради, дізнатися, що працює, а що — ні. Потрібно розуміти, що в Iнтернеті неможливо зробити щось самостійно. Завжди потрібна спільнота, яка б підтримувала вас.

Рекомендації щодо пошуку хорошого порадника звучать так:

  • знайти групу, яка фокусується на стосунки, а не на окремі проекти чи кампанії;
  • знайти компанії, які вже давно і успішно використовують феномен соціальних медіа у своєму бізнесі;
  • дізнатися, які і скільки ресурсів вони інвестують для підтримки навчання та тренінгів;
  • дізнатися про помилки, які вони робили, та проблеми, з якими стикались...

Свою доповідь Лі закінчує словами: "Компаніям пора позбавитись від абсолютно помилкового стереотипу, ніби вони мають контроль над всім".

За матеріалами "Social Media for Business — Who's Doing it Well & How", ReadWriteWeb.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнигаРік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнига
Ігропрактика. Перший підручник з ефективного проведення прикладних ігорІгропрактика. Перший підручник з ефективного проведення прикладних ігор
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)