Якщо стратегія виявляється для вас болісною, значить ви щось робите не так
Макс МакКеон (Max McKeown), засновник незалежної консалтингової компанії Maverick & Strong, стратегічний радник, експерт із питань інновацій, створення конкурентних переваг у компаніях, мотивації, автор відомих бізнес-книг, серед яких "Правда про інновації" (The Truth about Innovation), розповідає, як уникнути проблем, пов'язаних зі впровадженням бізнес-стратегії.
Макс МакКеон
(Max McKeown)
|
Стратегія передбачає зміни. Люди змушені міняти щось, щоб впровадити стратегію в життя. Ключовою навичкою є здатність перетворювати стратегію на конкретні дії, завдання та проекти. Лідерам також необхідно ефективно доносити стратегію до співробітників, щоб мотивувати та залучати їх у процес реалізації стратегії. Якщо ж цей процес виявляється болісним, значить ви щось робите не правильно.
Компанія McDonald's була відома як брудна, нездорова та незручна. Як відповідь на таке сприйняття, генеральний директор представив нову стратегію з гучною назвою "Plan to Win". Цей план помістився на одну сторінку і він дуже чітко і зрозуміло описував найнеобхідніші зміни. Місія компанії також змінилася з "найкращого ресторану швидкого харчування" до "улюбленого місця і способу споживання їжі".
Така чітка і зрозуміла зміна стратегії призвела до не менш зрозумілих змін в культурі та організації. Було представлено більш здорову їжу, смачну каву, нові інтер'єри тощо.
Стратегія завжди передбачає зміни в першу чергу через те, що вам необхідно адаптуватися до конкурентів, технологій та споживачів. Якщо ви змінюєте стратегію, але при цьому не готові до змін у компанії — то ви просто марнуєте час.
Приклад McDonald's демонструє важливість чіткості та зрозумілості. Зміни робляться людьми. Люди можуть допомогти тільки якщо вони знають, що від них вимагається та очікується. І вони будуть вкладати свою енергію та зусилля тільки якщо самі повірять у стратегію і почуватимуться залученими.
Стратегія може бути правильною, але настільки нудною, що ніхто не захоче навіть прочитати її, не кажучи вже про втілення. Вона може включати нові ідеї, які виявляться нежиттєздатними. Вона може бути настільки складною, що ніхто не здатен її зрозуміти. Тому дуже важливо уникнути всіх цих помилок.
Найкращий спосіб зробити це — залучити до процесу створення стратегії якомога більшу кількість людей, які потім будуть відповідальні за її реалізацію. Стратегічні сесії покращують комунікацію між підрозділами, а також сприяють кращому розумінню конкуренції та клієнтів, що в свою чергу підвищує шанси творення чогось унікального.
Ваше завдання як керівника інтелігентно реагувати на наявний "попит на зміни". Адже люди насправді хочуть зростати і змінюватися на краще. Головне — відчути, що саме їм потрібно. Зробити зміни органічною частиною робочого процесу, а не механічним фактором, який заважає всім жити.
Обговорюйте логіку, яка лежить в основі стратегії, зі своїми співробітниками, прислухайтеся до зворотнього зв'язку та намагайтеся діяти якомога більш прозоро та відкрито. І позитивні зрушення не змусять себе чекати.
За матеріалами "If strategy is painful, you're doing it wrong", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|