ІНСАЙТИ | Організаційна культура 14 червня 2018 р.

Шість елементів високопродуктивної культури

Часто компанії недооцінюють реальну вагу культурного чинника, хоча, за словами партнерів McKinsey Каролін Девар (Carolyn Dewar) і Ріда Доукетта (Reed Doucette): «Саме оргкультура є характерною ознакою найпродуктивніших компаній, яка відрізняє їх від менш результативних гравців».

Шість елементів високопродуктивної культури За визначенням McKinsey, «культура є кумулятивним ефектом того, що та як роблять члени організації». Отже, культура фактично визначає результативність діяльності структури, а тому виникає питання — як забезпечити її максимальну продуктивність?

На основі даних досліджень та практичного досвіду компанії McKinsey було виділено шість базових елементів формування високопродуктивної культури.

1. Визначення поведінкових змін, які дозволять підвищити результативність бізнесу. Потрібно дуже чітко донести до кожного співробітника, як виглядають бажані поведінкові прояви на практиці. Не менш важливо прищепити спільне розуміння суті змін, що дасть змогу мобілізувати зусилля людей та відстежувати прогрес на шляху трансформації культури. Слід пам'ятати, що не існує навіть двох однакових компаній, а тому тип поведінки, яку ви хочете прищепити, має відповідати конкретним потребам вашого бізнесу та контексту, в якому він функціонує.

2. Виявлення рушіїв, що формують ставлення людей. Поведінка в організаційному контексті визначається тим, що, на думку працівників, вони можуть та мусять робити. І хоча коріння базових установок дуже часто слід шукати поза межами робочого середовища, воно має дуже глибокий вплив на формування переконань та ціннісних орієнтирів, які скеровують людей в їхній виробничій діяльності. Кожний нюанс — від того, як здійснюється оцінювання результативності персоналу, до методів проведення нарад — є сигналом «правильності» мислення та вчинення дій. Щоб сформувати новий набір поведінкових проявів, організації мають «вловити» сигнали, які надсилаються працівникам, та виявити першопричини домінуючого ставлення. А потім, модифікувавши сигнали, можна «переформатувати» базові установки, з тим щоб змінити поведінку.

3. Розробка ініціатив з моделювання та прищеплення бажаної культури. Уявлення про організаційні цінності формує поведінка лідерів. Тому на власному прикладі послідовно демонструйте ставлення та поведінку, які дозволять підвищити продуктивність бізнесу. Таким чином створюватиметься «ґрунт», на якому потрібні поведінкові прояви прищеплюватимуться самі по собі. А коли керівники побачать, як змінене ставлення генерує бізнес-цінність, вони тяжітимуть до нової поведінкової лінії — мовби ними керує сила надпотужного магніту. Так розкручуватиметься «маховик» потрібних трансформацій.

4. Формування цілісного досвіду персоналу. Зміна ставлення, переконлива оповідь про необхідність змін; моделювання бажаної поведінки керівниками, трансформування процесів, систем та стимулів — такими є чотири рівні ініціативи. Впровадження програми, в якій ці основні рівні гармонійно взаємодіють між собою, формуватиме цілісний досвід персоналу, що дозволить мінімізувати психологічну напругу та прискорити процес прищеплення змін.

5. Надання працівникам допомоги з подолання індивідуальних перепон у сприйнятті змін. Організації змінюються лише тоді, коли змінюються люди. Досягти цього непросто, бо кожний індивід має різні ступені готовності до сприйняття трансформацій. Розробіть підхід, який би дозволив співробітникам зазирнути в себе, для того аби усвідомити, що скеровує їхню поведінку. Тоді вони зможуть прийняти свідомі рішення — як модифікувати своє ставлення.

6. Орієнтування трансформаційних програм на персонал. Дуже часто заклик до впровадження культурних змін лунає нагорі, а потім транслюється на нижчі щаблі. Але буде набагато краще, якщо конструюючи відповідну програму, ви рухатиметеся у протилежному напрямі, відштовхуючись від того, як бачать трансформації працівники.

Підсумовуючи, Девар і Доукетт пишуть:

«Нам часто доводиться бачити, що програма з трансформації культури розглядається як другорядний проект, який за стандартами реалізації навіть не наближається до основних бізнес-інціатив. Але дані наших досліджень показують: компанії, які перевершують інших гравців за продуктивністю оргкультури, забезпечують своїм акціонерам втричі більші доходи. Саме тому ми закликаємо організації ставитися до культури як до головного пріоритету. Бо це один із базових рушіїв підвищення продуктивності бізнесу».

За матеріалами "6 elements to create a high-performing culture", McKinsey & Company.

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід
Теорія каст і ролейТеорія каст і ролей
Правила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдомаПравила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдома

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)