Чим насправді є розвиток бізнесу?
Скотт Поллак (Scott Pollack), письменник, лектор та викладач у сфері бізнесу, дає відповідь на непросте запитання, чим насправді є розвиток бізнесу і чим він не є.
Скотт Поллак
(Scott Pollack)
|
"Я займаюся розвитком бізнесу", — ці амбітні слова сьогодні все частіше звучать із вуст найрізноманітніших менеджерів. Але спробуйте запитати у них, що означає "розвиток бізнесу" і ви швидше за все отримаєте з десяток різних інтерпретацій. Хтось скаже, що розвиток бізнесу — це продажі, інші стверджуватимуть, що це партнерство, а треті — постійна комунікація.
Працюючи у цій сфері протягом тривалого часу Скотт Поллак створив так звану "Велику Об'єднану Теорію" розвитку бізнесу. Він переконаний, що розвиток бізнесу — це створення довгострокової цінності для організації через клієнтів, ринки та стосунки. Основна суть розвитку бізнесу полягає у зв'язках, які створюються між різними можливостями, і допомагають компанії зростати.
Довгострокова цінність
Кожна компанія може знайти як мінімум кілька способів заробити "швидкі гроші". Але розвиток бізнесу не може базуватися на "швидкому збагаченню", яке зазвичай базується на перемозі одних та програші інших учасників бізнесу. Адже цінність, яка створюється в результаті таких маніпуляцій, дуже швидко зникає. Саме тому розвиток бізнесу базується на довгостроковій цінності, в результаті якої виграють всі партнери, а компанія рухається до довгострокового зростання.
Клієнти
Саме клієнти платять за ваші продукти та сервіси, а отже без них ніякого бізнесу взагалі не буде. Але для ефективного розвитку потрібно пам'ятати, що не кожна людина є природнім клієнтом для вашого бізнесу. Ви повинні чітко знати, на кого орієнтуєтесь.
Ринки
Найпростіший спосіб ідентифікувати ринки — це розмежовувати їх за географічним принципом. Але клієнти також "існують" у ринках, які визначаються демографічними показниками, стилем життя та купівельною спроможністю. Ідентифікація можливостей виходу на нові ринки — один із найефективніших інструментів розкриття довгострокової цінності.
Стосунки
Так само, як планети залежать від гравітації, яка не дає їм зійти з орбіти, будь-який успішний бізнес залежить від ефективних і міцних стосунків між його учасниками. Стосунки з партнерами, клієнтами, працівниками, постачальниками, медіа та всіма іншими — це фактор, який часто визначає, чи будуть успішними зусилля, витрачені на розвиток бізнесу.
За матеріалами "What, Exactly, Is Business Development?", Forbes.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|