ІНСАЙТИ | Методи управління 7 вересня 2017 р.

Дикі та успішні: 5 незвичайних та ексцентричних практик менеджменту у Google

Джерело: K.Fund Media

Такі методи — катастрофа для компаній із традиційним, командним стилем управління. Але у Google вони працюють

Підходи в Google досить ексцентричні та спірні, але саме ця компанія займає перше місце серед бажаних місць праці вже у восьмий раз за останні одинадцять років.

Отже, як виглядає процес управління у Google?

1. Будьте послідовними, але не в усьому

Ви коли-небудь працювали в команді, в якій права рука не знає, що робить ліва? Можливо, тут управлінці постійно знаходять собі фаворитів серед підлеглих, змінюють стратегічний напрямок кожні кілька днів або не мають чіткого бачення того, що треба зробити.

Що ж, у Google впевнені, — якщо люди почуваються вільнішими і знають, що за певних умов вони можуть робити все, що завгодно, то результат буде кращим. І навпаки: якщо менеджер все контролює, то працівники не завжди знатимуть, на що вони здатні. Тотальний контроль для більшості завершується обмеженнями та розчаруванням.

Дикі та успішні: 5 незвичайних та ексцентричних практик менеджменту у Google

2. Виконуйте моральну, а не ділову місію

Місія Google — це перший наріжний камінь культури компанії: «Організувати світову інформацію, зробити її доступною та корисною». Чим це відрізняється від місійних тверджень інших компаній?

Справа в тому, що тут немає згадки про прибуток, ринок, акціонерів або користувачів. Але така місія надає сенсу індивідуальній роботі, оскільки вона є моральною, а не діловою метою.

Такий підхід імпонує талановитим людям, які шукають роботу, що водночас заохочує та надихає. І немає нічого потужнішого за знання того, що ваша робота приносить у світ позитивні зміни. «Моральна місія» Google — створення платформи для роботи, яка має значення.

3. Діліться всім

У Google прозорість є другим наріжним каменем культури компанії. Як приклад, новий інженер програмного забезпечення отримує доступ до практично всіх кодів Google у перший же день. Працівники мають доступ до дорожніх карт продуктів, планів запуску, щотижневих звітів про статус, а також щоквартальних цілей співробітників та команди.

Кожен може бачити, як працюють усі інші. Працівники діляться усім, тому що довіряють один одному, коли йдеться про збереження конфіденційності інформації. Тобто, кожен у Google знає, що відбувається. Такий обмін інформацією сприяє здоровому командному настрою, що зменшує конкуруючі плани, підкилимні ігри та політиканство.

Кожен розуміє, що ця практика «дозволяє кожному зрозуміти різницю в цілях в різних групах, уникаючи внутрішнього суперництва».

Подібна прозорість та відкритість є страшною для традиційних, командно-контрольних ієрархій, які приховують інформацію навіть всередині команди. Але в Google ніби кажуть своїм співробітникам: «Наші люди є нашою найбільшою цінністю».

4. Дайте право голосу про роботу компанії

У Google «голос» є третім наріжним каменем власної культури. Це означає, що ви переконані, що люди, яких ви найняли, за своєю суттю є добрі та надійні, і ви дозволяєте їм робити свій внесок у прийняття рішень. Це жахливо для більшості компаній, так, але в Google багато ідей запропоновані саме співробітниками, а не управлінцями.

У 2009 році «ґуґлери» (так називають працівників компанії) поскаржилися на те, що через вибуховий ріст компанії стало важче працювати. Виконавча команда Google визнала, що вони мають рацію.

Тоді у Google вирішили віддати владу в руки ґуґлерів, запустивши програму «Bureaucracy Busters» (Бюрократичні придурки), завдяки якій працівники Google відзначають свої найбільші розчарування у певних процесах компанії та допомагають усунути їх. Те, що ґуґлери організувалися для вдосконалення систем і процесів, а також для загального поліпшення ситуації, різко підняло моральний дух.

5. Не покладайтесь на середній бал та тести

Надмірне покладання на дані, які отримують під час співбесід та тестові оцінки є не найкращими критеріями найму, принаймні, якщо ви тут не початківець. У Google зрозуміли, що вони нічого не означають. Справа в тому, що після двох чи трьох років здатність співробітника працювати у Google абсолютно не пов’язана з тим, як і що вона робила у школі, коледжі тощо. Адже кожен стає принципово іншою людиною, навчається, росте і зовсім інакше дивиться на речі.

Отже, не дивно у деяких командах Google 14% співробітників ніколи не ходили до коледжу.

За матеріалами "5 Unusual Facts About Google's Odd (and Wildly Successful) Management Practices", Inc.

Ілюстрація: Saket Jajodia



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя
Сила продуктивності. Як подолати прокрастинаціюСила продуктивності. Як подолати прокрастинацію
Розум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрівРозум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрів

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)