Як підвищити ефективність маркетингу в часи кризи
Економічна криза змушує лідерів компаній займатися перерозподілом коштів. При цьому саме маркетинг часто стає першою сферою, у якої намагаються відібрати бюджет. Втім, керівникові компанії варто перш за все подумати про те, яким чином "урізати" бюджет, щоб при цьому не зашкодити організації у довгостроковому розрізі. Відповіді на п'ять запитань, які наведені нижче, повинні допомогти лідерові правильно перерозподілити бюджет у компанії.
- Чи знаєте ви, куди витрачається бюджет і чи можете ідентифікувати неефективні витрати? Перегляд інвестицій та оцінка потенційно неефективних витрат хоча б на 15% дозволяє суттєво зекономити та зберегти бюджет.
- Чи змінюють ваші інвестиції купівельну поведінку споживачів? Частка ринку та цілі щодо прибутку хоч — занадто загальні для того, щоб бути реальними "барометрами ефективності". Набагато більш важливо розуміти, якої поведінки ви прагнете досягнути серед певної групи споживачів. Якщо ваші маркетингові інвестиції здатні призвести до цієї поведінки — тоді їх можна вважати ефективними.
- Наскільки ваші інвестиції сфокусовані на подолання перешкод купівлі, які стоять перед споживачем. Серед найпотужніших і найбагатших компаній часто можна зустріти стратегію використання маркетингового та рекламного бюджету на збільшення "помітності бренду". Втім, набагато ефективнішим може бути інший підхід — орієнтація на "закриття продажу". Тобто фіналізація угоди зі споживачем та отримання від нього прибутку.
- Чи створюють ваші інвестиції необхідний набір маркетингових важелів? Будь-який маркетинговий інструмент виконує як мінімум одне із трьох завдань: змінює сприйняття клієнта, спонукаючи його більше купувати; пропонує тимчасові грошові стимули, спонукаючи купувати більше; або ж робить бренд більш доступним, спонукаючи купувати більше. Надмірний фокус на будь-який із цих важелів може зашкодити іншим. Як і у кожній справі тут важливо досягнути правильного балансу.
- Чи існує у вас система, яка б мотивувала "переможців" та відкидала найслабших? Коли ви намагаєтесь ідентифікувати "переможні" та "слабкі" рішення, дуже важливо пам'ятати про коротко- та довгострокові наслідки для компанії.
Скорочення бюджету в часи економічної кризи може суттєво допомогти компанії. Але тільки за умови правильного підходу. Активна оцінка своїх маркетингових практик, керуючись п'ятьма запитаннями, наведеними вище, допоможе досягнути кращої маркетингової звітності та ефективності, незалежно від того, наскільки жорсткою буде криза.
За матеріалами статті Fred Geyer, Chiaki Nishino "Making Marketing Smarter Amidst the Cuts", Prophet.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|