Як спонукати боса вислухати критику
Хоча зворотний зв'язок потрібен всім, мало кому з керівників подобається ідея вислуховувати зауваження від підлеглих. «Більшість босів дуже добре знають, що мусять покращити в своїй діяльності працівники, але при цьому не спромагаються ідентифікувати власні слабкі місця», — пише Дін Бреннер (Dean Brenner), засновник та президент The Latimer Group, фірми, що реалізує коучингові програми для топ-менеджерів.
Дін Бреннер
(Dean Brenner)
|
Щоб допомогти шефові подивитись на себе в «дзеркало», потрібні дві базові речі, а саме — довіра та повага. Інакше кажучи, замість того, аби «ламати голову», як змусити боса «проковтнути» те, що хочете йому висловити, потрібно сконцентруватись на питанні: «Як мені сформувати з керівником стосунки, які б ґрунтувались на довірі, з тим щоб ми могли вести чесну розмову?»
Для цього варто врахувати наступне.
В оточенні кожного керівника є люди, яким він довіряє. З’ясуйте, до кого більше всього прислухається ваш бос. Бо саме через цих індивідів ви зможете донести те, що хочете йому сказати. Керівники вищих рівнів не прийматимуть зворотний зв'язок від будь-кого. Його джерелом мусить бути довірений радник.
Будь-який меседж слід формулювати так, щоб його адресат відчував повагу до себе. Це універсальна засада, котра стосується донесення інформації абсолютно до кожної людини, особливо якщо в організаційній ієрархії вона знаходиться на вище, ніж ви.
Не кожному босу сподобається порада щось покращити в своїй роботі. Якщо індивід налаштований на самовдосконалення, тоді можна просто сказати: «Звернувши увагу на це й це, ви станете ефективнішим лідером». Але, здебільшого, керівники вищих рівнів не сприймають думку про те, що їм слід щось у собі покращувати. В такій ситуації можна підійти з іншого боку — сказати босу, що розвивши в собі певне вміння, він задасть тон професійному розвитку всієї команди. Це також може привести до деяких позитивних зсувів.
Подумайте, як у разі потреби знайти шлях до керівника вашого боса. Подеколи необхідно, щоб зворотний зв'язок надходив згори. Прокласти шлях на щаблі вищі, ніж рівень, де знаходиться ваш бос, вкрай важко. Адже, якщо шеф довідається, що ви дієте в обхід нього, це навряд чи йому сподобається (напевно, як і будь-кому іншому). Але якщо людина, крім свого керівника, нікого більше не слухає,тоді іншого шляху просто немає.
Стосунки з босом схожі на всі інші робочі відносини. Що вищий рівень довіри, то більше поваги висловлюється...
З’ясуйте, що може підняти вашому босу настрій. Це може бути ненав’язливий стриманий гумор або висловлення подяки за щось. Не потрібно шукати нічого особливе. Адже спілкуючись із будь-ким — ви завжди намагаєтесь вибрати якомога більш комфортну позицію, аби спонукати співрозмовника вас вислухати.
Стосунки з босом схожі на всі інші робочі відносини. Що вищий рівень довіри, то більше поваги висловлюється, тим вища ймовірність, що ваша спільна взаємодія ґрунтуватиметься на чесній та відкритій комунікації. Інакше у вас практично немає шансів донести до керівника не надто приємну для нього інформацію.
За матеріалами "Managing Your Boss: Establishing Trust and Respect", Switch & Shift.
|