Метавсесвіт чи метапастка? Три способи розблокувати довгострокове зростання
Поки інноватори закладають основи метавсесвіту, компанії в усьому світі все більше прагнуть скористатися його перевагами. Незалежно від того, чи розглядаєте ви можливість виходу в метавсесвіт, чи вже почали досліджувати його, зараз саме час переконатися, що ви обрали правильний підхід. Тобіас Борріс (Tobias Borris) і Оскар Зіба (Oskar Zieba), експерти frog, провідної глобальної компанії з креативного консалтингу, пояснюють, як уникнути поширеної помилки, коли ви прагнете до легкої наживи, і натомість скористатися більшою стратегічною цінністю для вашого бізнесу.
Як створити нові стійкі потоки доходів у світі, що стає дедалі більш віртуальним?
Надто часто, коли ми знайомимося з новою технологією, виникає спокуса повернутися до старих моделей поведінки, повторюючи те, що працювало в минулому. Перші радіопередачі читали з газет. Перші телевізійні шоу були живими постановками. Як стверджує експерт із маркетингу Том Гудвін (Tom Goodwin) у своїй книзі «Digital Darwinism», ми можемо додавати до них інноваційний гарнір і вигадувати нові процеси, але, по суті, наше мислення залишається вкоріненим у минулому.
І ми робимо це знову — тільки цього разу це відбувається з метавсесвітом. Назвемо це метапасткою. Роздрібні бренди копіюють фізичні магазини в Decentraland, музичні лейбли запускають віртуальні концерти, а компанії, що виробляють споживчі товари, дозволяють користувачам віртуально демонструвати свої продукти.
Давайте прояснимо: ці кроки потрібно схвалювати. Прогресивні бренди виходять у світ ігор і використовують NFT як шанс привернути увагу, залучити молоду авдиторію та розбудувати свій бренд через новий канал. Головне питання на даний момент полягає в тому, як компанії можуть використовувати досвід цих ранніх ініціатив у метавсесвіті? Як ми можемо розвинути цей імпульс і створити нові стійкі потоки доходів? Давайте розглянемо три аспекти, які компанії часто не беруть до уваги, виходячи в метавсесвіт.
1. Що таке метавсесвіт?
Це не відеогра, і ми не будемо цілими днями ходити у VR-гарнітурах. Це шанс зробити наше життя кращим, поєднавши фізичне з віртуальним.
Ми мусимо розуміти віртуальність — від доповненої та віртуальної реальності з підтримкою штучного інтелекту до NFT, металюдей і того, що ще буде відкрито — як шанс створити інтерактивні продукти, послуги та підприємства, які були б неможливими в добу, що передувала метавсесвіту. Чи включає це діяльність на віртуальних платформах, таких як Decentraland? Безумовно, але це лише верхівка мета-айсберга.
Розглянемо Zwift, який можна описати як більш інтерактивну та метаверсійну версію Peloton. Велосипедисти можуть змагатися з іншими в режимі реального часу, не виходячи з дому (повне розкриття: в гонках на вершину Мон-Ванту немає ніякого комфорту). Крім того, плани тренувань підлаштовуються під індивідуальні можливості кожного велосипедиста. У 2020 році бізнес отримав інвестиції в розмірі $450 млн.
Подумайте про метавсесвіт як про можливість налагодити глибші стосунки з клієнтами, підвищити продуктивність і задоволеність співробітників, персоналізувати досвід користування продуктом і вдосконалити традиційні канали продажу. Зрештою, це може призвести до створення нових потоків доходів і бізнес-моделей.
2. Як увійти в метавсесвіт?
Це не дрібна швидка звитяга. Почніть із розуміння довгострокового потенціалу для вашого бізнесу, який криється за новими технологіями.
Metaverse величезний: за прогнозами, до 2030 року він обслуговуватиме до п’яти мільярдів користувачів із загальним обсягом доступного ринку в $13 трлн, що приблизно дорівнює розміру поточного ВВП Китаю.
Але для успішного розкриття потенціалу віртуальності компаніям потрібно думати не стільки про те, як застрибнути у потяг NFT для швидкого заробітку, скільки про довгостроковий потенціал, який стоїть за цими новими технологіями.
Наприклад, frog зараз співпрацює з глобальною компанією з виробництва споживчих товарів, щоб зробити саме це. Йдеться про визначення стратегічного входу в метавсесвіт, виявлення майбутніх пулів цінності, які допоможуть побудувати більш переконливий наратив зростання з перспективою на майбутнє.
Щоб досягти цього, ми спільно аналізуємо макро- та категорійні тренди, потреби споживачів, відповідність стратегії компанії, пріоритети партнерів та існуючі активи, які можна використати. Визначивши правильну проблему, ми думаємо про те, як метатехнології, пов’язані з метавсесвітом, допоможуть нам сформувати рішення, що матиме довготривалу цінність. Ми повинні визнати метапростір як інструмент для вирішення важливих потреб клієнтів, а не як рішення саме по собі.
Це підводить нас до останнього пункту...
3. Як створювати високомаржинальні продукти?
Мисліть ширше. Прагніть до трансформаційних ідей, які виходять за межі очевидного, перш ніж поспішати з реалізацією.
Дійсно, кожна ідея продукту, ініціатива зростання чи ринкова можливість має бути перевірена та обґрунтована культурними, технологічними та комерційними аспектами; і якщо її не впровадити, не реалізувати та не масштабувати ефективно, вона не розкриє свій комерційний потенціал в масштабах всієї організації. Але щоб побудувати наступну еру продуктів з високим рівнем рентабельності інвестицій, ми маємо шукати трансформаційні ідеї, які виходять за рамки очевидного.
І саме тут більшість компаній зазнають невдачі.
Працюючи у сфері інновацій, керованих стратегією, у різних галузях, країнах і типах бізнесу, ми можемо сказати, що більшість організацій поділяють одну думку: або щось на кшталт «ідеї переоцінені», або (що більш ймовірно) — «у нас вже є багато ідей».
І справді — стіни інноваційних лабораторій обклеєні стікерами і не бракує воркшопів із дизайн-мислення. Але наскільки потужними є ці ідеї на практиці? Чи призвів 30-хвилинний мозковий штурм до першої у світі ідеї, яка настільки захоплює, що ви хочете розповісти про неї найкращому другові? Чи вона настільки актуальна, що ваш улюблений журнал виніс би її в заголовок? Або ж це просто зміна того, що вже зробив ваш конкурент, або те, що добре працювало в минулому?
Якщо це звучить знайомо, ми запрошуємо вас зробити крок назад і наважитися мислити ширше.
У frog ми любимо використовувати трансформаційні питання як один із багатьох інструментів для пошуку трансформаційних рішень. Це також допомагає клієнтам вийти за рамки статус-кво і побачити ширшу картину.
Ось кілька тизерів для мозку, які допоможуть запустити ваші творчі ресурси:
- Що, якби ми могли побудувати тісний особистісний зв’язок із мільйонами шанувальників, створивши наступне покоління інфлюенсерів зі штучним інтелектом?
- Що, якби ми могли персоналізувати продуктовий досвід і пропозицію для кожного окремого користувача, зробивши наше портфоліо ще більш інклюзивним?
- Що, якби ми могли використовувати NFT не тільки для того, щоб посилити право великих марнотратів, але й дозволити всім клієнтам будувати більш особисті стосунки з нашим брендом?
- Що, якби ми могли підвищити продуктивність і задоволеність співробітників за допомогою віртуальної реальності та імерсивного моделювання?
- Що, якби ми могли створювати імерсивний досвід, який підштовхує поведінку клієнтів і допомагає людям жити більш раціонально?
Звісно, ці ідеї підходять не для всіх галузей, але головна ідея полягає в тому, щоб мислити масштабно і визначити стратегічні можливості метавсесвіту для вашого конкретного бізнесу, перш ніж приступати до їх реалізації.
Після того, як ви визначитеся з напрямком, швидко створіть прототип і протестуйте його в гнучкій манері, щоб підтвердити і вдосконалити ідею. Створюйте лише достатню кількість технологій, щоб продемонструвати ідею та отримати реальний зворотний зв’язок.
Ілюстрація: star-7.com
|