Проблеми, з якими стикаються нові менеджери
Ден Бобінскі (Dan Bobinski), президент Leadership Development, Inc., відомий спеціаліст із тренінгів, автор кількох книг, блогер та бездоганний лектор, розповідає про проблеми, з якими стикаються менеджери.
Перш, ніж підвищити людину на роль супервайзера або менеджера, слід задати їй кілька запитань. Чи дійсно ця людина готова до підвищення? І, якщо ні, чи готові ви докласти усіх зусиль, щоб передати їй необхідні знання та навички? Якщо відповідь на обидва питання заперечна — ваша затія закінчиться провалом.
Менеджери виконують безліч робіт. Вони несуть функцію комунікатора та є зв'язковою ланкою між лідерами компанії, які зазвичай мислять на найвищому стратегічному рівні, та простими працівниками, яким доводиться щоденно виконувати найбанальніші, але від того не менш важливі завдання. Саме менеджери перетворюють стратегічні цілі та ідеї лідерів на щоденні завдання для рядового персоналу компанії. І саме вони доносять їх до кожного співробітника у кожному відділі організації.
Менеджери повинні вміти не лише правильно інтерпретувати слова та ідеї лідерів, але й перетворювати їх на цілком конкретні посадові інструкції для персоналу та виконавців, які на найнижчому рівні будуть втілювати ідеї в життя. Отже, менеджерам слід володіти хорошими навичками делегування.
Реальність же показує, що більшість менеджерів середньої ланки окрім своїх безпосередніх обов'язків несуть відповідальність за значну кількість "неуправлінських" завдань. Останнє дослідження, проведене компанією Emerge Leadership Group, виявило, що деякі менеджери витрачають до 85% свого часу, займаючись виробництвом. Не дивно, що на виконання безпосередніх управлінських обов'язків у таких менеджерів просто не залишається часу.
І, вочевидь, однією з "найжахливіших" ситуацій, у яку може потрапити новоспечений менеджер, є перехід на посаду супервайзера без необхідних для цього тренінгів та навчань. Чомусь вважається, що провідний спеціаліст, який чудово справляється зі своїми виробничими обов'язками, буде таким само хорошим менеджером. Насправді ж ці дві ролі вимагають абсолютно різних компетенцій. І для того, щоб людина змогла керувати — вона повинна отримати відповідні знання та навички.
Люди, які потрапляють в управління, повинні стати комунікаторами, делегаторами, мотиваторами, тренерами, медіаторами, планувальниками, слухачами, організаторами, регуляторами, консультантами, а також вирішувати проблеми, подавати приклад, оцінювати бюджет, проводити переговори і т. п.
Чи може людина, яка не проходила жодного відповідного тренінгу, справлятися зі всіма цими завданнями?
Відповідь очевидна! Навіть через п'ять років після входження на посаду деякі люди ще не повністю опанували всі необхідні навички для ведення успішної управлінської діяльності.
Дослідження Emerge Leadership Group відзначає, що за період з 2005-го по 2008-ий рік відсоток людей, які успішно прийняли на себе роль менеджерів, упала з 25% до 16%. І єдиний спосіб виправити ситуацію - це інтегрувати детальне і глибоке навчання у всі сфери повсякденного розвитку людей, які в майбутньому, можливо, будуть займати керівні посади. Одноденний тренінг не перетворить людину на менеджера. Цього не зробить і тижневе навчання! Лише довгострокова програма з розвитку лідерства, вплетена у повсякденні аспекти роботи компанії, здатна вирішити проблему.
За матеріалами "Why new managers encounter trouble", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|