ІНСАЙТИ | Зміни 23 лютого 2012 р.

Чому сучасним компаніям необхідно завжди залишатися гнучкими

Ден Бобінскі (Dan Bobinski), президент Leadership Development, Inc., відомий спеціаліст із тренінгів, автор кількох книг, блогер та бездоганний лектор, пояснює, чому сучасним компаніям так необхідно завжди залишатися гнучкими і готовими до змін кожної миті.

Ден Бобінскі (Dan Bobinski)
Ден Бобінскі
(Dan Bobinski)
"Якщо вам стільки ж років скільки й мені, то ви мабуть пам'ятаєте фотокамери Kodak, — розповідає Ден Бобінскі. — Але якщо в цьому році ви лише закінчили школу, то, швидш за все, запитаєте: Що таке Kodak? І це при тому, що ця компанія до сих пір продовжує працювати, щоправда втративши практично всі свої переваги, оскільки вона так і не змогла адаптуватися до нових умов та середовища".

Те саме відбулося з компанією Blockbuster LLC, яка заробляла на оренді фільмів. Їй вдалося досягнути найвищого зростання всього три роки тому, коли персонал компанії налічував 60 000 співробітників. Сьогодні ж компанії практично не вдається витримувати конкуренцію з Redbox — онлайн-сервісом оренди фільмів. Основна проблема Blockbuster, як і проблема Kodak, полягала саме в нездатності адаптуватися.

Нездатність пристосовуватися до умов мінливого ринку — спільна риса багатьох компаній, які пережили провал. Щоб ефективно виживати в сучасному конкурентному середовищі, компаніям слід навчитися так званій "сфокусованій гнучкості". Йдеться про вміння залишатися сфокусованими на інструментах та підходах, які працюють в даний момент, але при цьому — постійну готовність до кардинальних змін, якщо цього вимагатимуть обставини.

Взяти для прикладу хоча б компанію Apple. П'ятнадцять років тому вони займалися переважно розробкою комп'ютерів, але їх частка ринку була дуже незначною. Втім, компанії вдалося вижити завдяки своїй здатності пристосовуватися до нових віянь ринку. Як наслідок — сьогодні світ переповнений iPod-ами, iPhone-ами та iPad-ами.

Іноді для того, щоб вижити, компаніям доводиться стежити не стільки за змінами на ринку, скільки за політичною ситуацією чи змінами в законодавстві.

Зміни завжди болісні, але їх неможливо уникнути. Найбільш очевидний доказ цьому — той факт, що більшість людей сьогодні з більшою охотою подорожуватимуть на автомобілі, ніж на вугільному локомотиві чи екіпажах з конями.

Зміни в компанії також можуть бути спровоковані змінами у вподобаннях чи пріоритетах споживачів. Наївно сподіватися, що клієнти завжди потребуватимуть ваш продукт саме таким, яким ви пропонуєте його сьогодні. Інновації безпосередньо впливають на свідомість споживачів і відображаються у їхній поведінці.

Один із таких прикладів зміни поведінки — купівля товарів онлайн. Люди заощаджують свій час та енергію, користуючись онлайн-магазинами, замість того, щоб користуватися реальними. Тому такий спосіб стає все більш розповсюдженим і все більша кількість людей буде користуватися ним в майбутньому. Якщо ви не врахуєте це — то маєте всі шанси збанкрутувати.

Приклад успішної адаптації — компанія Xerox. Вона розпочинала бізнес із продажу паперу для фотографій. Але коли вона ж винайшла копіювальний апарат, то була змушена змінити свою бізнес-модель, оскільки фотопапір почав користуватися куди меншим попитом.

Головне при цьому пам'ятати, що ваша справжня ціль — сфокусована гнучкість. Вам потрібно продовжувати робити те, що приносить вам прибуток, але при цьому постійно стежити за ринком, законами та споживачами, будучи готовими змінитися в будь-який момент.

За матеріалами "Nothing lasts forever", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Сила продуктивності. Як подолати прокрастинаціюСила продуктивності. Як подолати прокрастинацію
Закони переможців. Як здійснити cвої мріїЗакони переможців. Як здійснити cвої мрії
Дай жару. 10 кроків до креативної майстерностіДай жару. 10 кроків до креативної майстерності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)