Нюанси найму: чи знаєте ви, чому компанія обрала саме вас
Чи можете ви сказати, чому найняли саме цього працівника? Відповідь на це запитання не є такою очевидною, як може здатись. Одного лише розуміння характеристик, потрібних для якнайкращого виконання певної ролі, недостатньо. Також потрібно знати глибинні потреби бізнесу.
Шерлін Лаубі
(Sharlyn Lauby)
|
Пригораючи увагу до цього питання, Шарлін Лаубі (Sharlyn Lauby), консультант у HR-сфері, наводить приклад зі свого досвіду. Якось один із колишніх босів сказав, що обрав її серед інших кандидатів, тому що шукав когось з-поза меж галузі. Тобто людина відчувала, що на даному етапі життєвого циклу компанії їй потрібен хтось із цілком іншого середовища — хто б міг подивитись «свіжим оком» на бізнес та, ймовірно, поставити незручні запитання.
Отже, якщо організація хоче мати вмотивованих та продуктивних працівників, вона повинна чітко пояснити людям, чому їх було найнято. Ні, не для виконання якоїсь роботи, а саме ЧОМУ — чому було надано перевагу конкретному індивідові, а не комусь іншому. Для цього менеджер з найму мусить провести з «новачками» розмову, в якій пояснити:
- який попередній досвід людини виділив її з-поміж інших претендентів;
- які її знання, навички та здібності було оцінено як неординарні;
- що з того, що сказав кандидат на співбесіді, найбільше вразило рекрутерів.
Якщо новонайнятий працівник знатиме, що особливого побачила в ньому компанія, це не лише додасть йому впевненості у своїх силах, але й також надасть певні орієнтири щодо того, як краще спілкуватись з організацією та які характеристики вона цінує найбільше.
Але це не повинна бути одностороння розмова. Бажано, аби нові співробітники також розказали, що спонукало їх прийняти пропозицію фірми. Щоб це зрозуміти, варто з’ясувати наступне:
- що в компанії привабило кандидата;
- що зі сказаного під час процесу найму вразило його більше всього;
- які аспекти культури фірми найочевидніше проявилися на етапі найму.
Відповіді на ці запитання допоможуть вам краще зрозуміти, яких кандидатів приваблює бренд компанії як працедавця, як сприймається процес інтерв’ювання, що спонукає людину «закрити угоду», зробивши остаточний вибір на користь вашої фірми. Не останнє значення має й те, що під час такої бесіди закладаються основи довіри між управлінцем і новим працівником.
Звісно, нікому не хочеться мати розмову приблизно такого змісту:
— Ми найняли вас, бо можемо дозволити собі платити зарплату, яку ви просите.
— А я погоджуюсь працювати у вас, тому що ви єдина компанія, котра мною зацікавилась.
Набагато краще, якщо менеджер може сказати працівникові: «Ми хочемо, щоб Ви досягли в нас успіху. Дозвольте мені сказати, чим Ви вразили нас під час рекрутингового процесу». На що співробітник, ймовірно, відповість: «Я вирішив працювати у вашій компанії, бо… Дякую, що поділилися зі мною інформацією, яка допомогла мені побачити себе зі сторони».
Якщо ваша програма адаптації поки що не передбачає такої розмови, то, напевно, потрібно її запровадити. Адже таким чином ви закладаєте основи системного зворотного зв’язку, який є критично важливим для тривалого успіху компанії.
За матеріалами "Do You Know Why You Were Hired?", hr bartender.
|