Що для вас означає робота: Обов'язок чи нові можливості?
Ден Бобінскі (Dan Bobinski), президент Leadership Development, Inc., відомий спеціаліст із тренінгів, автор кількох книг, блогер та бездоганний лектор, розповідає про підприємницький тип мислення, що допомагає переосмислити підхід до роботи як до обов'язку.
На ваше ставлення до роботи впливає все, що вас оточує: особисте життя, співробітники, друзі та родичі. У більшості випадків людям притаманний один із двох підходів до роботи: для одних робота — це обов'язок, а для інших — нові можливості!
Середньостатистичний співробітник часто змушений ставитись до роботи як до обов'язку. За гроші він фактично продає свій час та енергію, при цьому погодившись протягом певного (зазвичай — доволі тривалого) періоду перебувати у певному місці та виконувати певні завдання.
Дехто взагалі вважає свою роботу своєрідною тортурою, яку йому доводиться переживати кожного дня. Не дивно, що така атмосфера часто призводить до стресу та швидкого вигорання працівників.
Ті ж люди, які насамперед вбачають у своїй роботі нові можливості, зазвичай виконують роль агентів змін. Робота дає їм шанс змінити цей світ, розвинутись самому, а також допомогти компанії зробити крок у напрямку до успішності. Більшість із цих співробітників мають підприємницьку жилку і якщо вони не відкриють власний бізнес поза межами компанії, то принаймні обов'язково зростатимуть по кар'єрній драбині.
Підприємницький тип мислення допомагає переосмислити підхід до роботи як до обов'язку і отримувати від неї задоволення, постійно відкриваючи перед собою нові можливості. Щоб досягнути такого підходу, потрібно насамперед навчитись ставитись до ресурсів компанії, як до своїх власних. Наприклад, якщо вам потрібно здійснити покупку для компанії (і за гроші компанії) — спробуйте знайти найбільш оптимальний варіант (не погоджуйтесь на відверто дешеві або ж невиправдано дорогі варіанти). Коли керівник дізнається, скільки зусиль ви докладаєте для того, щоб зекономити для компанії гроші, він, ймовірно, буде задоволений.
По-друге — вам слід навчитись фокусуватись на результат (і перестати постійно поглядати на годинник в очікуванні закінчення робочого дня). Підприємцям байдуже, скільки часу вони проведуть на роботі (чотири чи десять годин), головне, щоб за цей час вони зробили те, що заплановано. А ще, їм важко зрозуміти, як планують свій час ті люди, які стабільно з'являються на роботу о дев'ятій годині і покидають її о шостій. Щоправда останній підхід часто сповідується самими роботодавцями, які не хочуть дозволити своїм співробітникам самостійно планувати денний розпорядок.
По-третє, не залежно від того, яку посаду ви займаєте, намагайтесь приводити у компанію нових клієнтів. Вміння продавати — основна ознака "правильного" підприємця.
Окрім нових клієнтів, ви можете пропонувати роботодавцеві нові ідеї для зростання бізнесу. Це зовсім не складно, якщо ви по-справжньому переймаєтесь успішністю власної організації. Тим більше, що вирішуючи проблеми компанії, ви, ймовірно, вирішуєте і свої власні проблеми.
За матеріалами "Is your work an obligation or an opportunity?", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|