ІНСАЙТИ | Масштабування 5 вересня 2024 р.

Реалістичне бачення потенціалу зростання компанії — без надмірних зусиль

Як бізнес-лідеру, вам потрібен ріст без рутини. Але в чому полягають секрети успішного зростання і яких ризиків слід уникати?

Бізнес-лідерам слід з обережністю підходити до процесу зростання, який передбачає збільшення розміру організації — її частки на ринку, доходу, чисельності персоналу. Однак важливо пам’ятати, що більше — це не завжди краще. Розвиток бізнесу — це шлях, пов’язаний із ризиками. Можна рости надто швидко, диверсифікуватись на надто багато сфер послуг і перестаратись. Такі дії можуть призвести до перенавантаження операційної діяльності та фінансів організації, спричинити неефективність і навіть поставити під загрозу майбутнє компанії. Прагнення досягти максимального потенціалу зростання є важливим, але воно повинно бути збалансоване з ретельним плануванням і сталими практиками.

Реалістичне бачення потенціалу зростання компанії — без надмірних зусильм

Чому зростання важливе для бізнесу?

Зростання бізнесу традиційно є одним із найнадійніших показників міцного та процвітаючого підприємства. Однак за останні 15 років світова фінансова криза, зростання інфляції, повільна глобальна економіка та геополітична невизначеність зробили це зростання важкодосяжним.

Глобальне дослідження McKinsey показало, що за останні 15 років 5000 найбільших публічних компаній світу зростали в середньому лише на 2,8% на рік, і лише кожна восьма з них досягла темпів зростання, що перевищували 10% на рік.

Хоча зростання за цей час було повільним, дослідження засвідчило його важливість як показника ефективності організації. Воно виявило, що ріст доходів на 5% на рік призводив до середнього збільшення прибутковості акціонерів від 3 до 4%. Організації, які зростали швидше, генерували прибутки акціонерів у шість разів вищі, ніж у середньому по галузі.

Попри те, що зростання бізнесу має першорядне значення для стану організації, дослідження свідчить: грандіозні амбіції щодо безпрецедентного зростання бізнесу є нереалістичними для багатьох компаній. Для деяких із них вони можуть навіть виявитися фатальними.

Як розвивати свій бізнес — спочатку оцініть ризики

Організації можуть розвиватися по-різному. Вони можуть органічно розширюватися, збільшуючи обсяги продажу або збільшуючи свою частку на ринку та асортимент послуг шляхом злиття та поглинання. Як би ви не розвивали свій бізнес, він несе з собою низку передбачуваних ризиків, і ваша здатність ідентифікувати та управляти ними визначатиме ваш успіх. Дуже важливо бути обачним та усвідомлювати ці ризики.

Навантаження на операційну діяльність. Багато компаній стикаються з проблемами зростання при масштабуванні своєї діяльності. Наприклад, якщо ви зростаєте шляхом злиття або поглинання, об’єднання різних систем і процесів, які, можливо, добре працювали окремо, може створити вузькі місця і знизити ефективність.

Перевантаженість персоналу. Ви також можете попросити своїх співробітників взяти на себе більше завдань, що може вплинути на рівень сервісу, який ви пропонуєте клієнтам, а також зашкодити мотивації та добробуту працівників, потенційно збільшуючи рівень плинності кадрів.

Зменшення капіталу. На більш фундаментальному рівні, збільшення продажу може вплинути на ваш грошовий потік і залишити вас без оборотного капіталу, необхідного для ефективного управління бізнесом на щоденній основі.

Кожен бізнес унікальний, і проблеми, з якими стикається одна компанія під час зростання, можуть стати конкурентною перевагою іншої. Завдяки ретельному плануванню та прийняттю стратегічних рішень бізнес може уникнути надто швидкого росту і забезпечити себе необхідними ресурсами та інфраструктурою для підтримки свого розвитку. Інвестиції в навчання персоналу, розбудову потенціалу та визнання також є важливими для підтримки мотивації та добробуту.

За останнє десятиліття багато компаній стали жертвами викликів і пасток, пов’язаних із ринковою експансією. Історії компаній, які зростали занадто швидко, часто показують, що їм потрібно було більше зосередитися на навчанні на цьому шляху. Невдачі таких компаній, як Homejoy, Zynga та 180s, ілюструють важливість балансу між швидкою реалізацією та безперервним навчанням для сталого та успішного зростання бізнесу.

Типові пастки, яких слід уникати при масштабуванні бізнесу

Нерідко компанії, які прагнуть розширитися, стикаються з викликами, до яких вони не готові, або навіть створюють проблеми, з якими вони не готові впоратися.

Виклики, які стають проблемами, можуть включати в себе:

  • Прийняття нових клієнтів, навіть якщо у вас немає ресурсів, щоб задовольнити їхні потреби.
  • Виведення продукту на ринок до того, як він буде повністю готовий.
  • Випуск продукту, який неможливо стабільно виробляти.
  • Вихід на нестабільний ринок.
  • Отримання кредиту без чіткого плану погашення.
  • Наймання більшої кількості персоналу, ніж потрібно (і яку ви реально можете собі дозволити оплачувати).
  • Придбання більшого (і дорожчого) приміщення, ніж потрібно.
  • Вихід на незнайомі території.
  • Неспроможність передбачити та управляти накладними витратами.

Типовими наслідками є дефіцит грошових потоків і довготривала шкода для вашого бренду та клієнтських відносин. Передчасне зростання також може призвести до непотрібного стресу для вас і ваших співробітників та потенційно спричинити звільнення. Коротше кажучи, це може завдати шкоди і вашому персоналу, і вашим клієнтам, і вашому бізнесу.

Як стабільно розвивати свій бізнес?

Можливості зростання відрізняються в різних компаніях. Якими б не були ці можливості, якщо ви наберетеся сміливості, визначите ризики та зможете керувати ними, ви зможете використати кілька стратегій. Вони допоможуть вам розкрити можливості для створення цінності та сталого зростання, які не лише нададуть вам конкурентну перевагу, але й принесуть значну віддачу.

Зосередьтеся на своєму ядрі

Розробляючи стратегію зростання, багато бізнес-лідерів прагнуть диференціюватися на нових ринках, щоб отримати додаткові джерела доходу. Однак, перш ніж шукати нові ринки, переконайтеся, що ваша основна діяльність процвітає. Такий фокус заспокоїть вас і триматиме на правильному шляху.

Дослідження McKinsey виявило, що 80% зростання припадає на основну діяльність організації, і лише 20% — на вторинні або нові ринки. Ви можете розвивати свою профільну діяльність, змінюючи операційну модель, щоб надавати більш якісні та ефективні послуги. На вашому існуючому ринку також можуть бути сфери з невикористаним потенціалом зростання або застійні сегменти ринку, в які ви можете вдихнути нове життя.

Розвивайтеся у знайомих вам сферах

Хоча більша частина зростання відбувається за рахунок ядра бізнесу, диверсифікація в суміжні галузі також може бути корисною. Дослідження показують, що організації, які розвиваються в суміжних галузях, генерують на 1,5% більше прибутку для акціонерів, ніж їхні аналоги в інших галузях.

Диверсифікація у схожі галузі також допомагає зменшити ризики. Організація може отримати вигоду від синергії або мати управлінські здібності та власні знання, які дадуть їй фору на новому ринку. Також може бути багато однакових активів і компетенцій, які можуть допомогти зменшити витрати, пов’язані з ростом.

Забезпечте своє зростання в майбутньому

Багато організацій так поспішають зростати, що зосереджуються на своїй здатності збільшити пропозицію продуктів чи послуг прямо зараз, не витрачаючи час і гроші на розвиток операційної інфраструктури, необхідної для підтримання початкового росту в майбутньому.

Зростання не може відбуватися ізольовано. Для його підтримки необхідно створити нові робочі процедури, канали комунікації, правила і політики, програми навчання і розвитку, а також схеми винагород і визнання. Хоча деякі бізнес-лідери розглядають інвестиції в інфраструктуру як витрати, яких можна уникнути, вони життєво необхідні, якщо організація хоче зростати стабільно і послідовно.

Перш ніж виходити на міжнародний рівень, спочатку завоюйте локальний ринок

Міжнародна експансія може принести величезні виклики та витрати, які можуть дестабілізувати бізнес і загрожувати його фінансам. Перш ніж виходити на нові території, закріпіться на місцевому ринку, завоювавши його. Перемога у внутрішній конкуренції дасть вам міцний фундамент для розширення вашої діяльності на глобальному рівні.

Згадане вже дослідження McKinsey засвідчує, що організації зі здоровим зростанням на своїх внутрішніх ринках отримують більше користі від міжнародної експансії: загальний дохід акціонерів збільшується на 2,6% порівняно з 1,3% для компаній, які лише торують шлях на локальному ринку.

Не зосереджуйтесь лише на фінансових показниках

Екологічні, соціальні та корпоративні цілі можуть не здаватися пріоритетними, коли ви прагнете до зростання бізнесу, але дослідження доводять, що організації, які зосереджуються на покращенні своїх показників ESG, також випереджають інші компанії, коли справа доходить до оптимізації їхніх фінансових показників.

Згідно з дослідженням, з 2017 по 2021 рік, коли лише кожна четверта компанія зростала більш ніж на 10% щорічно, половина фірм, які надавали пріоритет питанням ESG, досягли або перевищили цей показник. Це свідчить про те, що творити добро також вигідно для бізнесу.

Побудова бренду та обслуговування клієнтів — ще дві сфери, якими бізнес-лідери не повинні нехтувати з фінансових міркувань. У сучасному невизначеному та конкурентному бізнес-середовищі реалізація маркетингових планів, заснованих на економічних даних і запобіжних заходах, є більш важливою, ніж будь-коли.

Зростання бізнесу вимагає сміливих рішень

Щоб розвивати бізнес, потрібно приймати сміливі рішення та ризикувати; зрештою, зростання не приходить до тих, хто сидить на місці. Однак ретельне планування, прийняття стратегічних рішень і постійна оцінка ризиків повинні підтримувати ваші сміливі рішення. Навіть коли економічні перспективи є невизначеними, ці засади можуть допомогти вищому керівництву спрямувати свої компанії до сталого зростання.

За матеріалами EHL Insights.

Ілюстрація: sourcesofinsight.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху
Фриланс здорової людини. Стоп’ятсот лайфхаків від замовників і виконавцівФриланс здорової людини. Стоп’ятсот лайфхаків від замовників і виконавців
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)