6 стратегій, які допоможуть створити культуру адаптивності
Формування культури адаптивності може здатися подвигом, але це можливо. Все залежить від вашого підходу. Якщо ви розумієте свою візію майбутнього, ефективно доносите її до своєї команди і тримаєте лінії комунікацій відкритими, ваша компанія стане більш адаптивною, — пише Мелані Кларк (Melanie Clark), директорка з маркетингу в Abstrakt Marketing Group.
Мало хто буде сперечатися, що адаптивність важлива для виживання бізнесу. Зрештою, вона ставить вашу компанію в набагато кращу позицію для того, щоб витримувати ринкові коливання, вирішувати операційні проблеми та переорієнтуватися, якщо потреби ваших клієнтів раптово зміняться. Без адаптивної культури багато компаній зазнали б невдачі під час пандемії.
Але що створює адаптивну культуру? Ясна візія. Коли ваша компанія має чітку візію, легше бути гнучким у досягненні своїх цілей. Те, що є ефективним сьогодні, може бути неефективним завтра, тому дуже важливо мати рушійну силу, яка переорієнтовує зусилля команди та забезпечує підзвітність кожного.
Просто пам’ятайте, що ваша візія має часто доводитися до відома членів команди — як у перехідні, так і в застійні часи. Якщо ваш бізнес потребує швидкої адаптації, необхідно вести постійний, відкритий діалог про те, як зміни узгоджуються з вашою візією, чому ви здійснюєте ці зміни та яким буде їхній вплив.
Звичайно, комунікація може бути складною. Навіть маючи сформовану культуру адаптивності, ви маєте спілкуватися таким чином, щоб її легко сприймали, засвоювали і розуміли. Деякі питання можуть залишитися без відповіді, і це нормально. Але ясність і прозорість — це ключ до підвищення гнучкості вашого бізнесу.
Коли культура працює правильно
Хоча культура адаптивності може дозволити вашому бізнесу краще реагувати на непередбачувані ринкові умови, вона не робить його невразливим до викликів. Люди, які працюють у компаніях з адаптивною культурою, так само схильні до стресу.
Реальна різниця полягає в тому, як вони справляються зі стресовими факторами. Оскільки вони керуються всеосяжним баченням, вони мотивовані служити великій меті, що виходить за рамки їхніх особистих цілей. Ось чому понад 50% керівників стверджують, що позитивна культура впливає на продуктивність, креативність, прибутковість, вартість компанії та темпи зростання.
Візьмемо, наприклад, JPMorgan Chase & Co. Компанія працювала над створенням культури адаптивності. Хоча критичні посади, такі як працівники роздрібних банківських відділень та служби безпеки, повинні бути присутніми особисто, решта компанії використовує гібридну або повністю віддалену модель роботи. Близько 40% працівників працюють дистанційно кілька днів на тиждень, а 10% працюють із дому постійно. Йдеться про те, щоб краще просувати інтереси персоналу і створювати культуру, яка відповідатиме майбутньому роботи.
Створення культури адаптивності
Вигляд і відчуття адаптивної культури будуть варіюватися від компанії до компанії. Все залежить від того, як ви її будуєте.
1. Зосередьтеся на формуванні позитиву через сміливі розмови
Хоча термін «сміливі розмови» може звучати не дуже позитивно, він дає людям можливість відкрито і чесно висловлювати свої думки. Ніхто не засуджує і не звинувачує. Йдеться про те, щоб зрозуміти точку зору один одного і досягти певної згоди. Подумайте про це як про зустріч умів. Із цього може вийти багато позитиву.
2. Діліться своєю візією завчасно і часто
Як згадувалося раніше, постійне інформування про свою візію організації є критично важливим компонентом адаптивної культури. Не стримуйтеся лише тому, що майбутнє не визначене на 100%; ваша команда буде цінувати вашу прозорість.
3. Зробіть мозковий штурм нормою
Адаптивність часто залежить від креативності команди, а одним із найефективніших засобів розвитку креативності є регулярні мозкові штурми. Якщо ви вже брали участь у сміливих розмовах, ви забезпечили відкритість, необхідну для того, щоб люди знаходили нові рішення.
4. Децентралізуйте прийняття рішень
Очевидно, що останнє слово у прийнятті рішень залишається за вами як за лідером компанії. Але вся команда повинна мати право голосу в тому, що пропонується. Децентралізація прийняття рішень заохочує людей ділитися своїми ідеями та проблемами. Це, в свою чергу, може надати вашому бізнесу гнучкості та спритності, необхідних для реагування на зміни на ринку.
5. Приймайте невдачі
Швидко зазнавати невдач стало своєрідним кліше, але ця концепція все ще має сенс. Коли ви боїтеся невдачі, ви просто не можете впроваджувати інновації та адаптуватися до часу. Прийміть той факт, що невдача можлива завжди, і переконайтеся, що члени команди готові вчитися на ініціативах, які не відповідають очікуванням.
6. Забезпечте плинність ролей
Якщо ви хочете створити культуру адаптивності, то члени вашої команди також мають бути адаптивними. Один із найкращих способів сприяти цьому — включити гнучкість у ролі та обов’язки членів команди. Кожне завдання та обов’язок мають бути доступними для змін без страху втратити роботу. Люди повинні розуміти і відчувати впевненість у тому, що їхні ролі в майбутньому будуть змінені, і це не матиме жодного відношення до їхньої результативності.
Створення культури адаптивності дозволяє компаніям краще реагувати на ринкові зміни. Хоча ви все ще можете зіткнутися з проблемами, ви будете добре підготовлені до подолання труднощів і досягнення успіху в майбутньому.
Ілюстрація: thinkupconsulting.com
|