Сім «засобів» від поганої стратегії
Моріс Едвіг (Maurice Ewing), колишній представник бізнес-школи Kellogg-HKUST, експерт з питань оцінки ризиків та покращення результативності, розповідає про те, як уникнути прийняття "поганої стратегії".
Моріс Едвіг
(Maurice Ewing)
|
Жодна людина не може уникнути помилок. Але дуже важливо розуміти різницю між одиничною помилкою, та прийняттям важливого помилкового рішення, яке вплине на майбутню стратегію.
Помилкова стратегія, особливо якщо вона "вшита" у життя компанії, призводить до поганої результативності, поганого лідерства і поганих компаній. Це не дрібниці! Тому Моріс рекомендує кілька порад, які допоможуть уникнути прийняття "поганої стратегії" чи виправити її, якщо помилка вже трапилася.
- Сфокусуйтесь на цілі. Стратегія може працювати тільки якщо основна ціль очевидна та зрозуміла для кожного в компанії. Якщо помилкова стратегія "замилила" вашу ціль, спробуйте по-новому сфокусуватися на найважливішому.
- Не стійте на власному шляху. Іноді ви самі можете виявитися перешкодою на шляху до успіху. Не варто "замикати" на собі всі найважливіші рішення. Роблячи так, ви тільки підвищуєте ризики.
- Будьте гнучкими. Якщо стратегія веде вас у неправильному напрямку, ви повинні бути готовими до перегрупування та зміни шляху. Але потрібно робити це максимально гнучко. Найскладінше і найважливіше — відновити довіру ваших колег та підлеглих.
- Комунікуйте, щоб уникнути проблем. Ваші клієнти, постачальники чи інші особи, з якими ви взаємодієте, можуть базувати свої стратегії на основі вашої. Тому дуже важливо доносити до них зміни у вашій стратегії. Інакше ви ризикуєте втратити стосунки з ними.
- Збирайте більше інформації та покращуйте методи оцінки. Як і автомобільні аварії, стратегічні помилки найчастіше трапляються, якщо ви не спостерігаєте за обстановкою навколо. Оцінюйте та аналізуйте інформацію, яка поступає до вас, і проблем не виникатиме.
- Оберіть нову стартову точку. Іноді підгрунтя вашої стратегії є правильним, але обрана відправна точка викликає проблеми. Наприклад, запуск нового продукту може бути зіпсований неправильним географічним розташуванням, неправильними часовими рамками тощо. Потурбуйтесь, щоб відправна точка не зашкодила вашій стратегії.
- Будьте швидкими. Позбавлятися від поганої стратегії потрібно швидко і рішуче, інакше існує значний ризик, що вона "зіб'є вас із ніг".
При правильному застосуванні ці "засоби" врятують вас від власної "поганої стратегії" і дозволять не потрапити в ту саму "пастку" повторно.
За матеріалами "7 Remedies for a Bad Strategy Hangover", The Conversation — HBR.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|