ІНСАЙТИ | Лідерство 23 листопада 2018 р.

З чого складається формула «зіркового» лідерства

Як стати «зірковим» лідером? «Для цього не потрібна "зірковість" особистості, найважливіше — це здатність побачити себе в правильному світлі», — пише Браян Вайтфілд (Bryan Whitefield), консультант та радник СЕО багатьох відомих компаній.

З чого складається формула «зіркового» лідерства Напевно, кожен може пригадати когось, хто не вражав би ані ораторською майстерністю, ані зовнішньою яскравістю; когось — кого швидше можна було б назвати звичайним «технократом». Але, попри все, цей індивід зміг зробити щось — що залишило реальний слід. У цьому, власне, й полягає сутність лідерства.

Здоровий глузд

Дієвість лідерства реалізується в комбінації з двох речей, якими є здоровий глузд і вміння використовувати прості, але ефективні техніки впливу.

Але чому хтось має слухати вас, не розуміючи суті вашого послання? І чи буде хтось звертати увагу на ваші слова, якщо те, що ви прагнете донести, ґрунтується на хибних припущеннях? Скажімо, фінансовий директор скаржиться, що група клієнтського сервісу виходить за межі бюджету. Що є першопричиною цього? Ваші підлеглі ігнорують показники або забезпечення високого стандарту обслуговування для них важливіше, ніж прибутки? Що вам підказує здоровий глузд?

І чи слухатиме вас хтось, якщо вважатиме, що втілення вашого меседжу завдасть йому шкоди? Зрештою, кожен із нас намагається захиститися від поганих рекомендацій. Адже ніхто не хоче робити помилки та виглядати дурнем.

Отже, щоб формулювати послання, яке б надихнуло ваших послідовників, ви мусите побувати в їхній «шкірі». А як любить казати один французькій спікер: «Щоб побувати в "шкірі" іншої людини — ви мусите "вилізти" зі своєї». Інакше кажучи, потрібно позбутися власних обмежень і тоді ви побачите, що створює перепони для інших.

Техніки впливу

У своїй опублікованій 1984-го року книзі «The Psychology of Persuasion» («Психологія впливу») Роберт Чалдіні (Robert Cialdini) представив принципи, які є підґрунтям дієвості переконування. Це відчуття взаємності (наприклад, щоб спонукати людину відплатити добром за добро, можна зробити їй якусь послугу чи щось подарувати); засада дефіциту (товари виглядають привабливішими, якщо відомо, що їхня кількість обмежена); наша схильність приймати думку тих, кого вважаємо для себе авторитетом; поступовість збільшення зобов’язань (слід розпочинати з малого, аби не відштовхнути індивіда потребою взяти на себе занадто великий тягар), здатність сподобатися (ми схильні поділяти думки та погляди тих, до кого відчуваємо симпатію) та прагнення мати соціальне підтвердження правильності своїх дій (особливо в ситуації непевності люди роблять те, що на їхніх очах зробили інші).

Хоча кожний із цих принципів і досі не втратив актуальності, за більш ніж 30 років, що минули з моменту виходу в світ книги Чалдіні, ми довідалися набагато більше про те, що може мати на нас вплив, зокрема, про силу впливу візуалізації та розповіді.

Тож аби стати «зірковим» лідером, вам потрібна здатність:

  • уявити себе на місці інших людей, щоб зрозуміти їхній мікросвіт та описати свою візію зрозумілими для них словами та категоріями;

  • чітко уявляти, що відбудеться із досягненням визначеної цілі. Хоча для вас це може бути цілком очевидним — інші формуватимуть власний образ майбутнього, який не обов’язково відповідатиме вашим уявленням;

  • оволодіти майстерністю розповіді, яка б апелювала до емоцій. Адже рішення йти за вами в основному базуватиметься на емоціях, зокрема на емоції довіри;

  • здатність вселити віру в себе. Люди мають бачити, що ви вмієте тримати слово, що ви працюєте для них, і, найважливіше, що маєте візію, навколо якої вони хотіли б згуртуватися.

За матеріалами "You Don’t Need To Be A Rock Star To Be An Effective Leader", CEOWORLD magazine.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети
Розмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємоРозмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємо

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)