ІНСАЙТИ | Продуктивність 4 жовтня 2006 р.

Продуктивність: Працівники тут ні до чого

У 1911-му році Frederick Winslow Taylor опублікував "Принципи наукового управління", в яких доводив, що працівники є основною причиною неефективності виробництва, а час, які вони витрачають на виконання тих чи інших завдань повинен бути чітко контрольований менеджерами. З того часу неефективні працівники завжди висміювалися і каралися за низьку продуктивність. Проте, нове дослідження трьох американських академіків змінює бачення цієї проблеми.

Дослідник Steve Mason, лектори Mark Wilcox та Tim Baines із центру продуктивності бізнесу у Cranfield School of Management дослідили вплив різноманітних варіацій продуктивності працівників на ефективність виробничої системи. Дослідження проводилося над 10-ма операціями протягом 12-тижневого періоду і мало на меті визначити, скільки часу потрібно кожному працівникові на кожне завдання, коли вони працюють по принципу конвеєра. В результаті було доведено, що кожен працівник виконує свої завдання з дещо іншою швидкістю.

Із допомогою спеціальної комп'ютерної програми дослідники вирахували вплив цих відмінностей у продуктивності працівників, а також інших факторів (таких як помилки системи чи поломки у ній) на загальний результат.

Отримані результати були дуже цікавими. Виявляється, поломки системи самі по собі знижували ефективність (вимірювану пропускною спроможністю системи) на 12%. При цьому різниця у продуктивності між працівниками мала дуже незначний вплив — лише 1% різниці в ефективності.

Іншими словами, сучасний конвеєр — це не що інше, як набір взаємопов'язаних операцій, ефективність яких обернено пропорційна їх складності. Як зазначають автори: "Спостереження за реальними системами показали, що операції зазвичай базуються не на постійному плинові матеріалу, а швидше на періодичному плинові. Ця періодичність залежить від вузьких місць у системі та випадкових поломок системи".

Коли дослідники порівняли реальну продуктивність автомобільного конвеєра та ту, яка була спрогнозована — вони побачили, що реальна продуктивність є на 15% нижчою. Найімовірнішою причиною такого неправильного прогнозу став той факт, що комп'ютер не враховував дані про вузькі місця (недостачу матеріалів для подальшого виробництва) та випадкові поломки у системі.

Дослідження матиме серйозні наслідки для управління виробничими компаніями. Підхід до працівників як до найслабшої ланки виробництва повинен бути трансформований. Адже, як уже було доведено, продуктивність працівників не є ключовим фактором успішності загальної продуктивності. Відтак, слід боротися не з працівниками, а зі складністю та непередбачуваністю самої системи.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?
12 важелів успіху12 важелів успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)