ІНСАЙТИ | Лідерство 14 березня 2018 р.

Лідерські компетенції для майбутнього

Які навички потрібні для управління організаціями в середовищі, котре, як подеколи здається, струшується під напором небувало стрімких змін? Аналізуючи це питання, Морін Меткалф (Maureen Metcalf), засновник та CEO Metcalf & Associates, звертається до моделі лідерських компетенцій, розробленою нею спільно з Майком Морроу-Фоксом (Mike Morrow-Fox) та Сьюзан Кеннон (Susan Cannon). Опис цієї моделі містить збірник «Leadership 2050» («Лідерство 2050»).

Лідерські компетенції для майбутнього В умовах, коли технології, інновації та геополітичні зміни прискорюють хід еволюції бізнес-простору, змінюватись мають не тільки фірми, але й їхні керівники. На наших очах відбувся перехід від телефонів-«розкладачок» до смартфонів. І хоча ця трансформація є очевидною для всіх, багато керівників надалі задовольняються роллю «розкладачок» корпоративного лідерства. Тому з часом їх витіснять ті, хто встигає пристосуватись до «приливів» і «відливів», які несуть із собою тектонічні потрясіння.

Кейт розпочала співпрацювати з компанією, що надає фінансові послуги, як радник з питань прибутковості та систем контролю, а через пару місяців їй запропонували посаду президента. Серед змін, які вона запровадила, — модифікація фінансованих процесів, що забезпечило абсолютну точність платежів, трансформація оргструктури, переміщення людей на позиції, де вони змогли відіграти найбільш значущу роль. Через три роки компанія була продана за суттєво вищою вартістю.

Постать «Кейт» узагальнює в собі наступні якості, потрібні лідерам у світі, де темпи технологічних і геополітичних змін зростатимуть по експоненті.

1. Особистісна цілісність. Керівники типу Кейт не просто можуть сформулювати цілі компанії та базові засади, якими вони керуються у своїй діяльності, але й щодня демонструють їх на власному прикладі в процесі взаємодії з персоналом. Відповідно, люди розумніють, яких результатів він них очікують та якою має бути їхня поведінка в робочому контексті.

2. Безкомпромісна зорієнтованість на цінності. Все, що робила Кейт, було підпорядковано місії компанії та її особистим цінностям. Якось вона зробила різке зауваження одному із основних клієнтів, тому що він постійно допускав грубість у розмові з працівниками компанії. Важливо, щоб ті, хто йдуть за вами як за лідером, розуміли мету різних дій, які ви вчиняєте.

3. Багатогранність мислення. Глибоке знання галузі та трендів, які стануть рушіями майбутнього, — це абсолютна необхідність для лідера. Зміни, які запровадила Кейт, були спрямовані на позиціонування компанії як потужнішого конкурента. Щоб цього досягти, потрібно добре розуміти фірму, індустрію, знати найефективніші підходи, котрі використовуються в інших галузях. Серед інших кроків, які було вчинено, — інвестування в бізнеси, що зростають, та припинення вкладання ресурсів у напрями фінансового «ширвжитку».

4. Інтелектуальна багатоплановість. Що ширшим діапазоном знань володіють лідери, то впевненіше вони себе почувають у вирі змін. Яким би зайнятим не був керівник, все одно потрібно знаходити можливість і для освоєння чогось нового, і для своїх хобі. Кейт дуже активно спілкується у своїй професійній мережі, захоплюється мистецтвом, приділяє багато часу родині. Це дозволяє підживлювати запаси енергії та зберігати врівноваженість у найскладніших ситуаціях.

5. Схильність до рефлексій. Прагнення лідера отримувати зворотний зв'язок вже само по собі сприяє формуванню культури, зорієнтованої на зміни. Також критично важливо осмислювати ланцюг потенційних наслідків для бізнесу, які може ініціювати ця чи інша дія керівника, та ймовірної реакції на них партнерів, клієнтів та конкурентів.

6. Здатність надихати послідовників. Під час трансформацій, які очолювала Кейт, рівень плинності персоналу був мінімальним. Вона намагалася забезпечити максимальну прозорість інформації щодо проблем і можливостей бізнесу (наскільки це було можливо) і навіть у найскладніші моменти діяла відповідно до своїх особистих цінностей. Все, що вчиняла Кейт, свідчило про те, що вона керувалася інтересами організації, а не власною вигодою. І це надихало членів її команди.

7. Вміння співпрацювати. Кейт безупинно прагнула отримувати думки та ідеї від різних підрозділив бізнесу, ради директорів та клієнтів, тому що усвідомлювала: створити істинно успішну компанію можна лише сформувавши середовище продуктивної взаємодії. Організація, де керівники готові вислуховувати різні точки зору, які висловлюються виконавцями різних ролей, краще визначають ділянки пріоритетної уваги при розв'язанні проблем та створенні потенційно проривних продуктів.

Навряд чи комусь цікаво залишитися застарілою «розкладачкою» управління, а тому потрібно інвестувати сили,час та кошти у свій розвиток, бо інакше ані вам, ані вашій компанії, не витримати все зростаючих темпів змін.

За матеріалами "Top Leadership Skills for the Future", LinkedIn.

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
МікромайстерністьМікромайстерність
Правила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдомаПравила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдома
Крок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до метиКрок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до мети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)