Залученість персоналу: розмови чи дії?
Численні дослідження послідовно вказують на низький рівень залученості персоналу в компаніях різних країнах світу. Отже, виглядає, що керівники не приділяють достатньої уваги цьому критично значущому чиннику конкурентоспроможності бізнесу. Хоча при бажанні покращити стан справ на цьому напрямі нескладно.
Перш за все потрібно оцінити рівень залученості ваших працівників. Для цього, як радить фахівець у комунікаційній сфері Емі Коен (Amy Cowen), необхідно знайти чесні відповіді всього на два прості запитання.
- Чи захоплює робота ваших підлеглих?
- Чи приходять вони щодня до офісу, якщо не з величезною радістю, то принаймні у позитивному настрої та з бажанням взятись за виконання своїх завдань?
Якщо відповіддю на одне із цих запитань є «ні» (або ви не можете відповісти), то, швидше за все, ваші підлеглі ставляться до своїх обов’язків суто формально. Підвищити рівень їхньої залученості можна вчинивши наступні кроки.
Тримайте підлеглих у курсі справ
Для людини немає нічого гіршого, ніж необізнаність стосовно того, що відбувається навколо. Інформуйте підлеглих про останні події в компанії, проточний стан справ та її завдання на майбутнє. Для цього достатньо періодично розсилати електронні повідомлення, або, якщо дозволяє час, проводити короткі інформаційні брифінги.
Якщо ж працівникам бракуватиме такої інформації, вони по-своєму трактуватимуть ситуацію, роблячи необґрунтовані висновки чи поширюючи нікому не потрібні чутки або занепадницькі настрої.
Створіть середовище, де внесок кожного був би важливим
Якщо ви як людина, котра очолює процес прийняття рішень, ніколи не пропонуєте підлеглим висловити свої ідеї, вони волітимуть мовчати. А це, крім того, що руйнуватиме мотивацію в колективі, раніше чи пізніше вдарить особисто по вас. Бо в разі виникнення складної ситуації, найкраща ідея щодо її розв’язання не обов’язково має народитись у вашій голові.
Тому докладайте зусиль із тим, аби створити середовище, де кожний може висловлювати свою думку. Просіть підлеглих надавати вам зворотний зв'язок як під час реалізації проектів, так і після їхнього завершення. Стимулюйте людей обговорювати з вами різноманітні робочі питання. Не бійтеся слідувати політиці «відкритих дверей».
Пропонуйте допомогу
Якщо ви бачите, що працівникові щось не вдається із виконанням завдання — запропонуйте свою допомогу. Це не обов’язково мусить бути ґрунтовне втручання. Навіть одне схвальне слово може допомогти людині зрушити з місця. Можливо, ви знаєте щось, чого не знає підлеглий: скажімо, як прискорити процес підготовки звіту або як надати йому елегантнішу форму.
Сприяйте досягненню підлеглими балансу між роботою і приватним життям
Для більшості людей робота — це не найвища мета, а засіб заробити на життя. І, наприклад, жінка-бухгалтер перед тим, як прийти в офіс, вже виконала вдома безліч завдань (а ввечері на неї чекає ще більше справ). Продумайте, як ви можете полегшити побут людей. Це може бути покриття якихось поточних витрат — на пральню, хімчистку або догляд за дітьми, надання транспорту для здійснення купівель або щось ще. Розвантажуючи людей від деяких побутових питань, ви створюєте умови, що дають змогу більшою мірою зосередитись на роботі.
Відкрито обговорюйте можливості кар’єрного зростання
Ніхто не хоче все життя виконувати якусь малозначущу роль, наприклад, помічника маркетинг-менеджера. Кожна людина чогось прагне; і не варто робити вигляд, що ви цього не помічаєте. Краще з’ясуйте про що мріють ваші підлеглі та допомагайте їм наближатись до цілі.
Дуже важливо, щоб працівники побачили картину свого ймовірного майбутнього в компанії. Тоді вони відчуватимуть пряму причетність до розвитку бізнесу і, відповідно, вкладатимуть у це більше зусиль. Тому дуже бажано, щоб просування на значущі позиції відбувалося зсередини компанії. Якщо виникає потреба заповнити вакансію на управлінську посаду, спочатку спробуйте знайти кандидата з-поміж своїх підлеглих, і лише якщо це неможливо, шукайте когось поза межами фірми.
Зробіть критику інструментом навчання
Ніхто не може бути бездоганним — ані ви, ані ваші підлеглі. Коли потрібно вказати працівникові на недоліки — виявляйте тактовність та повагу. Скажіть, що він не перший і не останній, хто зробив помилку. Заздалегідь прогляньте роботу підлеглого, бо під час розмови ви повинні чітко сказати, як можна виправити зроблені прорахунки.
Проведіть із підлеглими мозковий штурм на тему, як найкраще уникнути аналогічних помилок у майбутньому та перетворіть неприємну розмову в нагоду для набуття нового досвіду. Люди завжди оцінять те, що ви намагаєтесь їх чогось навчити, а не вдаєтесь до загроз чи цькувань.
Платіть нормальну зарплату
Ви можете бути найкращим у світі менеджером та ретельно слідувати всім рекомендаціям щодо мотивування персоналу, але продуктивність ваших зусиль буде нульовою, якщо ви «забудете» про зарплату. Не варто очікувати, що якщо людина спокійно працює й не бере вас «за горло», вимагаючи платити більше, так триматиме завжди. Саме ви повинні подбати про те, щоб рівень оплати ваших підлеглих відповідав як рівню їхньої кваліфікації, так і зовнішнім умовам. Бо інакше, ви так і будете «підвищувати залученість», втрачаючи при цьому свої найкращі кадри. З іншого боку, слід пам’ятати, що крім грошей людям потрібне також і визнання, без чого від вас втікатимуть, як від «чуми», скільки б ви не платили.
За матеріалами "7 First Steps to Increase Employee Engagement", Switch & Swift.
|