Інвестиції у навчання співробітників
Уважні роботодавці давно помітили, що більшість співробітників прагнуть підвищити свою продуктивність. З'явилося дві книги, авторів Лея Бренхема та Девіда Сироти (Leigh Branham, David Sirota), які базуються на результатах досліджень та опитувань тисяч працівників із різних куточків світу.
Бренхем написав книгу "Утримання людей, які утримують ваш бізнес: 24 способи утримання найбільш цінних талантів" (Keeping the People Who Keep You in Business: 24 Ways to Hang on to Your Most Valuable Talent), а Сирота — "Енергійний працівник: Як компанії отримують зиск, даючи співробітникам те, чого вони прагнуть" (The Enthusiastic Employee: How Companies Profit by Giving Workers What They Want). При цьому обидва автори наголошують на потребі інвестувати у працівників. Ця істина відома й самим менеджерам. Проте, до сих пір існує велика різниця між знаннями менеджерів та їхніми діями. Правда ж полягає в тому, що вдале управління персоналом потребує значних інвестицій у нього.
Коли йдеться про інвестиції у персонал, більшість роботодавців готові заперечити, що вони й так платять своїм підлеглим хорошу зарплатню. З цим важко посперечатися, адже й дійсно, компенсації співробітників багатьох компаній дійсно можна назвати достойними. Проте, у даному випадку йдеться про інвестиції у інші сфери управління персоналом. Йдеться про навчання співробітників, набуття ними нових навичок та здобуття цінної інформації, яку вони зможуть застосовувати у майбутньому.
Набуття нових навичок
Співробітники, які отримують нові навички, більш мотивовані. Вони прагнуть застосувати свої здібності на справі, а тому приносять компанії більшу користь. І навпаки, люди, які не отримують змоги постійно навчатися — швидко втомлюються і вигорають.
Та чи кожен роботодавець готовий здійснювати достатні інвестиції у навчання свого персоналу? Відомі керівники, які кожного понеділка виділяють певний час для розвитку свого персоналу. Вони разом із підлеглими читають книги по бізнесу. Вони проводять дискусії щодо змісту та шукають способів впровадження найкращих практик. І це один із найдешевших підходів до інвестицій у персонал.
Набуття нових навичок часто передбачає формалізоване навчання та проведення тренінгів. Дослідження, проведене American Society for Training and Development виявило, що 10-відсоткове збільшення тренінгового часу підвищує продуктивність та ефективність персоналу куди більше, ніж на 10%.
Здобуття додаткових повноважень
Якщо вам доводилося бувати на весільній церемонії, ви, швидш за все, чули слова священика: "владою, наданою мені, я оголошую вас чоловіком та дружиною". І йдеться не просто про вигадану владу. Ця влада була надана вищою силою. Основна ж суть наведеного прикладу полягає в тому, що управління персоналом також передбачає надання людям влади приймати рішення. Занурення у мікро-менеджмент призведе до роботизації вашого персоналу. Зрештою ви усвідомите, що керуєте сонмом роботів, які у будь-якій нештатній ситуації потребують додаткових вказівок. Вони нездатні мислити самостійно.
Але не варто переоцінювати здатність підлеглих приймати рішення. Таке вміння також потребує відповідного навчання. Працівники повинні зважувати всі критерії, які необхідні для найкращого рішення. Процеси та політика повинні постійно переглядатися. Людей слід тренувати таким чином, щоб вивільнити час топ-менеджерів для здійснення більш важливих стратегічних завдань.
Чи виправдане таке навчання? Звісно! Але тільки у випадку, коли тренінги підібрані відповідно. Суть полягає в тому, щоб обираючи тип тренінгу, бути абсолютно переконаним у його відповідності до потреб персоналу та компанії.
Багато людей називають себе тренерами та коучами, та, по суті, вони не тримають руку на пульсі реальності. Поганий тренер у компанії може створити серед персоналу настільки негативні упередження до навчання, що співробітники більше ніколи не захочуть брати у ньому участь.
Не здійснювати інвестицій у персонал — це все-рівно, що очікувати чуда. Це все-рівно, що намагатися стати професійним тенісистом тільки завдяки тому, що ви кожного дня дивитесь тенісні матчі по телевізору. Постійні вправи — це тільки початок. Набагато важливішими та більш цінними є ті зусилля, які прикладає працівник для здобуття нових навичок.
Тому управління персоналом чимось нагадує дії інвестора. Спершу слід оцінити поточну ситуацію, визначити напрямок руху та мету, і лише після цього починати діяти, докладаючи усіх необхідних зусиль для досягнення цілі.
Ярослав Федорак, за матеріалами "Workforce training requires workforce investment", management-issues.
|