Як розв'язати проблему нестандартно
Джерело: kmbs
Більшість середніх і великих компаній відчувають необхідність постійно випускати нові продукти, щоб заповнювати потреби ринку, нарощувати свої технологічні потужності і підтримувати потік нових клієнтів. Але багато цікавих ідей так і не доходять до етапу втілення. Чому так стається?
Причина у тому, що в корпораціях, як правило, всі зусилля зосереджені на підтриманні певного рівня ефективності. Працівникам платять за вміння бути ефективними, а не за їхнє інноваційне мислення. В результаті інновацій стає все менше, вони «випадають» з системи. Щоб вирішити цю проблему, можна використовувати наступні рекомендації.
1. Різноманітна команда
Компанії залучають своїх найкращих експертів для вирішення складних питань, вважаючи, що саме це гарантує успішний результат. Однак, не завжди. Експерти дивляться на проблему під одним і тим же кутом зору, а от група професіоналів із різних сфер підходить до питання з різних боків.
Команда з особистостей, що мають різний досвід, освіту, різні способи мислення зможе створити більше креативних ідей щодо вирішення проблем компанії. Часто для експертів деякі речі є очевидними, і вони не задаватимуть недоречних запитань. Але саме такі питання можуть наштовхнути на новий спосіб подолання проблеми.
2. Суміжні галузі бізнесу
Мікрохвильова піч була винайдена інженером американської компанії Raytheon, який намагався знайти новий метод захисту від радарів, використовуючи для цього магнетрон. Він помітив, що шоколадний батончик у його кармані повністю розплавився, попавши під вплив мікрохвильового опромінення. А що сталося б, якби компанія, яка виробляє кухонне приладдя, спробувала знайти більш швидкий спосіб приготування їжі? Навряд чи вони винайшли б мікрохвильову піч — скоріше, зробили б звичайну пічку, що нагрівається сильніше за менший час.
Коли у вас виникає проблема, цілком імовірно, що її рішення вже існує — у якійсь іншій, суміжній галузі бізнесу. Тому варто звернутись до експертів поза вашою сферою, так ви збільшите свої шанси на успіх.
3. Упередженість в сторону
Цінною перевагою для команди є присутність фахівця, знання та досвід якого допоможуть швидко оцінити ситуацію і прийняти рішення, базуючись на його попередньому досвіді та інтуїції. Однак, він може бути упередженим — і сам цього не розуміти. В таких умовах альтернативні точки зору навіть не розглядаються, тому революційні рішення можуть біти відхиленими без довгого аналізу. Треба бути дуже уважними, щоб помітити перші ознаки упередженості та позбавитись від них.
4.Співпраця vs конкуренція
Існують переваги як у співпраці, так і у конкуренції. В першому випадку об'єднання зусиль, знань, навичок може допомогти отримати найкращий результат. У другому — люди чи команди мотивовані працювати якнайкраще, аби перемогти суперників.
Для успішної інноваційної діяльності варто комбінувати обидва ці підходи: співпрацю всередині команди та конкуренцію між різними командами в компанії.
5. Мотивація
Мотивуючі фактори можуть мати вплив на спосіб мислення в процесі вирішення проблеми. Скажімо, працівників, що знаходяться у штаті, мотивують очікування подальшого кар'єрного зростання. В таких умовах висувати нестандартні ідеї може бути ризикованим. Якщо ж людина не працює на компанію постійно, а приймає участь у вирішенні конкретних проблем, то вона буде більш схильною до генерації креативних ідей. У цьому випадку її мотивують не лише гроші, а й задоволення від розв'язання складної проблеми. Тому час від часу варто не доручати такі завдання власним фахівцям, а запрошувати експертів ззовні. Їх не відволікатимуть інші справи, і вони зможуть зосередитись на вирішенні проблеми і створенні максимально креативної атмосфери для цього.
За матеріалами "Unconventional Success", IdeaConnection.com.
|