ІНСАЙТИ | Vision 31 жовтня 2017 р.

Візія як потужний рушій організаційних змін

Як перетворити організаційну візію зі стандартного (а інколи суто формального) атрибуту корпоративного життя, на наддієвий інструмент втілення задумів лідера? Про це пише Джеймі Лутц (Jamey Lutz), відомий експерт у сфері клієнтського сервісу (до недавнього часу топ-менеджер Ritz-Carlton, а зараз очолює в Forrest Performance Group напрям «Стратегія продуктивності персоналу»).

Візія як потужний рушій організаційних змін Хелен Келлер (Helen Keller), відомий автор та політичний активіст, якось зауважила, що «людина, яка викликає найбільше співчуття — це той, хто має зір, але немає візії». Втративши зір та слух після серйозної хвороби, перенесеної у дворічному віці, Келлер виявила неймовірну силу духа, долаючи, здавалося б, непереборні перепони на шляху до втілення своєї візії.

Слова Хелен Келлер викликають в уяві образи сучасних візіонерів, таких, як Стів Джобс та Ілон Маск, котрі кардинально змінили наше сприйняття меж можливого. Проте на кожного Джобса та Маска приходиться незчисленна кількість таких же обдарованих індивідів, чия візія залишилася нереалізованою лише через те, що вони не змогли донести її до умів та сердець членів своїх команд.

Як створити декларацію щодо візії організації?

Добре сформульована декларація щодо візії — це базовий інструмент для будь-якої організації, що прагне досконалості. Такий документ мусить бути ємким та лаконічним — тоді він легко запам’ятовуватиметься. Візія має пробуджувати в людях прагнення. Отже, чітко визначте напрям руху організації та підкресліть — чого з часом прагнете досягти.

Найважливіше — це впевнитись у тому, що візія надихає членів команди та служить стратегічною «дорожньою картою» для прийняття рішень на коротку та тривалу перспективу на всіх рівнях компанії.

Ось приклади декларацій щодо візії деяких дуже успішних організацій:

  • Microsoft: допомагати людям розширювати свої можливості через досконале програмне забезпечення будь-коли, будь-де та використовуючи будь-які пристрої.
  • Disney: Робити людей щасливими.
  • Amazon: Бути найбільш клієнтоцентричною компанією на Землі.
  • Ritz-Carlton: Надихати людей на здійснення найбільш значущих подорожей у своєму житті.

Сьогодні мудро сформульовані візії можна побачити повсюди. Представлені в вишуканому художньому оформленні, вони стали незмінною ознакою корпоративного пейзажу, прикрашаючи кімнати правлінь, офіси, холи. Але, як показало дослідження, проведене Achievers (це провідний розробник рішень із питань визнання та залученості персоналу), лише троє з п’яти працівників можуть пояснити зміст візії своєї компанії.

Це означає, що чимала частка вашої організації не пройнялася сутністю візії і не модифікувала свою поведінку відповідно до неї. Тому варто звернутись до досвіду зразкових у цьому плані компаній, котрі активно каскадують візію по всіх рівнях, не покладаючись на те, що якимось чином персонал вхопить її зміст «на льоту».

Щоб мотивувати співробітників згуртуватись навколо вашої візії, ви мусите зробити наступне.

Щодня комунікуйте вашу візію та основні цінності

Якщо ви хочете, щоб ваші візія та цінності ствердились в організації, знайдіть спосіб щодня доносити їх до людей. «Повторення — мати навчання і батько дій, а тому є архітектором досягнення», — так дуже влучно сказав про це популярний автор та спікер Зіг Зіглар (Zig Ziglar).

Компанії, рушієм продуктивності яких є оргкультура (серед інших — це Enterprise Rent-A-Car та Zappos), щодня проводять короткі неформальні зустрічі персоналу (тривалістю 10-15 хвилин). Один із їхніх незмінних компонентів — оживлення в пам’яті людей стрижневих цінностей компанії. Інші фірми закріплюють основні стратегічні послання в свідомості співробітників з допомогою інтранету чи технологій відеоконференції.

Поглиблюйте розуміння візії компанії

Залучіть маркетинговий підрозділ до розробки візуально привабливого дизайну декларації щодо візії. Цей документ можна роздрукувати у форматі плакату та розмістити в місцях, де збираються працівники.

Співробітники Ritz-Carlton завжди мусять мати при собі «картку кредо». Подумайте, можливо і вам доцільно роздати персоналу буклет (розміром з гаманець), на окремих сторінках якого було б представлено візію, місію та цінності компанії.

Долучіть членів управлінської команди до процесу комунікації візії

Керівники вищих рівнів можуть проводити неочікувані аудити, під час яких вибірково проситимуть працівників процитувати візію, а також розповісти, що вона означає особисто для них.

Не забувайте відзначати індивідів, котрі успішно пройшли «тест». Написаний від руки лист подяки від члена лідерської команди або подарункові сертифікати на каву чи солодощі можуть стати дуже приємною винагородою.

Використовуйте потенціал оповіді

Один із найпотужніших способів безперервно каскадувати візію — це створити віртуальне сховище історій, які б ілюстрували її використання на практиці.

Нещодавно компанія Chick-Fil-A відкрила новий розділ «The Chicken Wire» («Курчачий телеграф»), в якому розміщуються оповіді про внесок окремих працівників у втілення візії та основних цінностей компанії.

Інші компанії запровадили програми визнання, в рамках яких співробітників заохочують ділитися історіями про те, як хтось з їхніх колег проявив себе в якості поборника організаційної візії.

Чим частіше ви бачитиме, що в компанії стимулюється бажана поведінка, тим вища ймовірність того, що персонал згуртовуватиметься навколо вашої довгострокової стратегії.

Чи надихає ваша декларація про візію інших на досягнення величі? Чи вбудована візія в ДНК організації? Якщо ні, не відкладаючи на завтра, попрацюйте над цим документом вже зараз, а потім спільно з членами вашої команди продумайте план дій — як втілити візію в життя.

«Якщо ви працюєте над чимось, що вас по-справжньому захоплює, що близьке вашому серцю, вас не потрібно підштовхувати. Візія тягнутиме вас за собою», — Стів Джобс.

За матеріалами "The Power of Personal Vision to Drive Organizational Change", Switch & Shift.

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху
МікромайстерністьМікромайстерність

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)