Впровадження інновацій
Інновації існують не лише для того, щоб привертати увагу. Візьмімо як приклад Генрі Форда. Він не винаходив ні конвеєра, ні автомобіля. Але він сполучив ці два елементи і отримав абсолютно новий тип індустрії, який виявився надзвичайно прибутковим.
Коли ми говоримо про інновацію, як правило уявляємо "інновацію продукту". Але, як пояснює Thomas Davenport у його останній статті Managing a Broad Innovation Portfolio, організації не проводять постійного управління інноваціями. Компанії не мають ані найменшого уявлення, яким чином інновації виникають, звідки живляться і т. п..
Інтеграція процесів — один зі способів, які дають можливість організації призвести до успіху інновації. Без центральної координації інновація не зможе принести успіху. Координація повинна проводитися спеціально призначеною для цього людиною. Davenport, автор книги Thinking for a Living, розмірковує про обізнаних працівників та управління знаннями, аналізує безліч управлінських ролей, які повинні забезпечити виживання інновації у середовищі внутрішніх та зовнішніх перешкод.
Інновація — це серія інтегрованих процесів. Але, коли Форд проголосив свою нову проривну ідею, процесів або не існувало, або ж вони ніколи не інтегрувалися в загальну картину. Він виявив велику кількість нових проблем. Управлінські системи не були структуровані для нових взаємозв'язків. Ланцюги постачання не мали змоги доставляти необхідні для роботи компоненти. Новий тип покупця (із середнім прибутком, на відміну від багатих покупців, на яких орієнтувалися раніше) не розумів, яким чином використовувати продукт. Потенціал автомобіля змінився із задоволення та новизни до практичного засобу пересування. Але інфраструктура не була готова до тисяч нових водіїв на дорогах. Не існувало універсальної системи для розповсюдження пального, не існувало широкої сітки швидкісних шосе, достатньої кількості ремонтних станцій і т. д. і т. п.
Більшість із цих каскадних інновацій були необов'язковими для того, щоб Фордова візія спрацювала. Інші були наслідками прориву — додатковими галузями, які так чи інакше виникли б для підтримки основної ідеї і забезпечення її життєдіяльності.
Століття тому існувало набагато більше свободи для помилок та похибок. Але у сучасному світі інновація будь-якого типу потребує вдумливого погляду у майбутнє, гнучкого планування і реакції на потреби ринку. Винахідниками є не завжди ті, хто отримує прибуток із власного винаходу. Часто інші отримують прибуток з чужих винаходів, відшукавши спосіб, як зробити ідею винаходу прибутковою.
Скільки проривів так і не відбулося через нерозуміння винахідником процесів, які відбуваються навколо? Скільки людей потрібно, щоб здійснити і запустити винахід — інновацію? Одного бажання буде замало...
Ярослав Федорак, за матеріалами Management Speak.
|